Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:58:58 GMT

فاز سوم بوستان کوهسنگی مشهد‌مقدس به بهره‌برداری رسید‌

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۳۷۲۲

فاز سوم بوستان کوهسنگی مشهد‌مقدس به بهره‌برداری رسید‌

شهردار منطقه ۸ شهرداری مشهد از بهره‌برداری از فاز سوم بوستان کوهسنگی مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،به‌نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید ابراهیم علیزاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه دربارهافتتاح فاز سوم بوستان کوهسنگی اظهار داشت: وسعت محدوده منطقه 8 مشهد 1932 هکتار است که 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد از شهر مشهد را شامل می‌شود؛ همچنین این منطقه جمعیت 91 هزار و 274 نفر جمعیت دارد. عمده کاربری‌ها تنوع آن مسکونی، تجاری، آموزشی، نظامی و درمانی است و به نوعی منطقه 8 مشهد استراتژیک‌ترین منطقه شهری از بعد سیاسی است.

وی دربارهاحداث مجموعه بزرگ کوهسنگی بیان کرد: بوستان کوهسنگی نشان و الگوی نماد بزرگی از منطقه 8 است که در بین بوستان‌ها دارای بیشترین مراجعه‌کننده است. بوستان کوهسنگی به طور کلی 100 هکتار مساحت دارد که وسعت کل کوه 100 هکتار است که در تنوع و گوناکونی گونه‌های گیاهی بی‌نظیر است.

علیزاده دربارهبهره‌برداری از فاز سوم بوستان کوهسنگی گفت: فاز سوم این بوستان در مساحت 18 هکتار با 18 میلیارد تومان از سال 92 تاکنون، بهره‌برداری شد.در فاز سوم عملیات اجرایی انتهای خیابان شهید بهشتی، تکمیل سایت جنوبی و اتمام پلکان کوه غربی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در فاز دوم این بوستان دریاچه به متراژ 20 هزار مترمربع احداث شد که در فاز سوم نیز 5 هزار مترمربع دریاچه ایجاد شده است.

شهردار منطقه 8 مشهد دربارهاحداث مجموعه بازی کودکان در فاز سوم بوستان کوهسنگی گفت: در این فاز 10 هزار مترمربع مجموعه بازی کودکان با قسمت‌های مختلف احداث شده است.

علیزاده عنوان کرد: احداث نمازخانه، 44 چشمه سرویس بهداشتی، ایجاد 70 جای پارک در انتهای خیابان شهید بهشتی، احداث 1300 مترمربع مسیر پلکان کوه‌شرقی، احداث 1900 متر طول مسیر آبنما و آبرو، احداث 21 هزار مترمربع سنگ فرش و مسیر قطار تفریحی، رینگ دوچرخه و رینگ پیاده از دیگر پروژه‌های سایت جنوبی بوستان کوهسنگی است.

وی به سرانه فضای سبز منطقه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر مشهد 1402 مترمربع است که این رقم در منطقه 8 مشهد 15.9 مترمربع می‌باشد.

وی در بخش دیگری از این نشست به اعتبارات عمرانی منطقه 8 مشهد در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته 148 میلیون تومان اعتبارات عمرانی به منطقه 8 مشهد اختصاص پیدا کرد که تاکنون با 93 درصد پیشرفت فیزیکی رتبه برتر را در بین مناطق سیزده‌گانه مشهد کسب کردیم.

شهردار منطقه 8 مشهد اضافه کرد: همچنین بودجه درآمدی منطقه در سال گذشته 230 میلیارد تومان بوده که 91 درصد از آن وصول شده است.

وی با اشاره به استفاده از نظرات شوراهای اجتماعی محلات در اجرای پروژه‌های عمرانی بیان کرد: طبق مصوبه شورای شهر 5 درصد از اعتبارات عمرانی هر منطقه باید با نظر شورای اجتماعی محلات هزینه شود که در این راستا طی سال گذشته 3 میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی منطقه برای اجرای 43 پروژه با پیشنهاد مستقیم شورای اجتماعی محلات هزینه شد.

علیزاده عنوان کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی سال جاری منطقه نیز 12 میلیارد و 700 تومان اعتبار و بودجه درآمدی منطقه نیز 225 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه 8 مشهد به پروژه‌های عمرانی منطقه در سال جاری اشاره کرد و گفت: روکش آسفالت معابر فرعی خیابان امام رضا(ع)، پیاده‌روسازی خیابان کوهسنگی و بهار اعتبار 3 میلیارد تومان و خیابان دیالمه از جمله پروژه‌های عمرانی منطقه است.

وی دربارهبهره‌برداری از قسمت دوم بولوار نماز بیان کرد: قسمت دوم بولوار نماز در حال حاضر از نظر کیفیت آسفالت، جدول‌گذاری و جمع‌آوری آب‌های سطحی با مشکل مواجه است و از طرفی باید با مجموعه ادارات مالک در این مسیر به توافق برسیم.مقرر شده که مطالعات بازطراحی این مسیر در سال جاری انجام شود.

شهردار منطقه 8 مشهد دربارهانتقال پادگان نیز عنوان کرد: جلسات زیادی با مسئولان پادگان ثامن‌الائمه (ع) برگزار و به توافقات زیادی رسیدیم اما در انتها مسوولان پادگان اعلام کردند تا شورای عالی شهرسازی این موضوع را تایید نکند، امکان بازگشایی را نداریم. هنوز اراضی این پادگان به شهرداری مشهد تحویل داده نشده است.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

محمد قصابی افزود: این پرواز‌ها روز‌های جمعه هر هفته به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد - اردبیل و اردبیل -مشهد توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه اولین پرواز روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد، اظهار کرد: بر همین اساس هواپیمای BAE. باشماره پرواز ۱۰۹۸ راس ساعت ۱۵:۳۰ از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برخاسته و راس ساعت ۱۷:۵۰ در فرودگاه اردبیل به زمین خواهد نشست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: این هواپیما همچنین روز جمعه راس ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه فرودگاه اردبیل را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ترک کرده و راس ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه در فرودگاه مشهد به زمین خواهد نشست.

قصابی اضافه کرد: در صورت استقبال مردم، پرواز هواپیما از فرودگاه اردبیل به مشهد و بالعکس افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد