Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@06:25:53 GMT

٥٢ درصد تخلفات رانندگی درون شهری با دوربین کنترل ‌شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۳۹۶۵

٥٢ درصد تخلفات رانندگی درون شهری با دوربین کنترل ‌شد

تین نیوز |

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ٥٢ درصد تخلفات رانندگی در معابر درون شهری در سال گذشته به وسیله دوربین های هوشمند، رصد، پایش و ثبت شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ احمد کرمی اسد افزود: ١٢ درصد تخلفات رانندگی در معابر برون شهری نیز طی سال گذشته از طریق همین دوربین های هوشمند رصد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمی اسد ،گفت: استان هایی که طی سال ٩٥ بیشترین استفاده از دوربین های هوشمند را داشته اند به ترتیب، تهران، قم، اصفهان، فارس و خراسان رضوی گزارش شدند.


رئیس مرکز اجراییات پلیس گفت: در معابر درون شهری، همچنان رتبه اول ثبت تخلفات به وسیله دوربین به تهران می رسد که دلیل آن شمار بیشتر دوربین‌ها در این استان است.


وی اضافه کرد: بعد از تهران، استان های خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی کنترل تخلفات به وسیله دوربین‌ها قرار دارند که دلیل آن توسعه تجهیزات هوشمند دوربین ها در کلانشهرهاست.



کاهش تخلف حادثه‌ساز در جاده
رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی اضافه کرد:به دلیل توسعه تجهیزات ثبت تخلفات از جمله دوربین ها در داخل شهرها میزان تخلفات حادثه ساز درون شهری در سال ٩٥، چهار درصد رشد داشت.


سرهنگ کرمی اسد، خاطرنشان کرد: این میزان رشد ، دلیل بر این نیست که تخلفات حادثه ساز در بین رانندگان بیشتر شده است بلکه به دلیل توسعه تجهیزات ثبت تخلفات، شاهد افزایش هستیم.


وی در خصوص تخلف های حادثه ساز گفت: همکاران اخطاریه نویس و کارشناسان متخصص برخورد با تخلفات، ٢٠ تخلف را مهم تر از بقیه در نظر گرفته اند که این تخلفات در حوزه پلیس راهور به تخلفات حادثه ساز معروف شده است و شامل نمره منفی می شود.


کرمی اسد، ادامه داد: در مدت سال ٩٥ برخورد با تخلفات حادثه آفرین جاده ها، سه درصد کمتر شده است که این موضوع نیز به معنای این نیست که کنترل و نظارت پلیس نسبت به تخلفات حادثه ساز رانندگان کمتر شده است بلکه رانندگان در جاده ها نسبت به این نوع تخلفات حساس تر و کمتر مرتکب این نوع تخلفات شده اند.


رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی اضافه کرد: آمار کلی سال ٩٥ نشان می دهد، از نظر فراوانی برخورد با تخلفات حادثه ساز برون شهری، رتبه اول متعلق به شمال استان فارس است.


سرهنگ کرمی اسد ادامه داد: استان خوزستان، خراسان رضوی،گیلان و آذربایجان غربی نیز به ترتیب در مقام های دوم، سوم،چهارم و پنجم تخلفات حادثه ساز حوزه جاده ها در سال گذشته قرار گرفته اند.


سرهنگ کرمی اسد، افزود: استان هایی که بیشترین برخورد و کنترل تخلفات حادثه ساز درون شهری طی سال ٩٥ در آنها وجود داشته است به ترتیب، تهران بزرگ، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و البرز هستند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود

مهدی سیدهاشمی؛ اظهار کرد: شهروندانی که به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنند می‌توانند تخلفات، بدرفتاری‌ها و هر مشکل دیگری را که در این دفاتر مشاهده می‌کنند به سامانه ۱۹۷ گزارش کنند.

وی افزود: سامانه ۱۹۷ در واقع سامانه بازرسی کل فراجا است که تخلفات مربوط به بخش‌های مختلف را به بازرسی‌های آن بخش‌ها اعلام می‌کند تا بعد از بررسی در صورت لزوم با فرد متخلف برخورد شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا بیان کرد: به همین منظور بازرسی بنیاد تعاون هم عملکرد دفاتر پلیس+۱۰ را بررسی می‌کند و حتی تا شدیدترین مجازات، یعنی لغو امتیاز برای فرد متخلف پیگیری می‌کند.

سیدهاشمی با بیان اینکه با بدرفتاری‌ها در دفاتر پلیس+۱۰ صد درصد برخورد می‌شود، گفت: مدیران دفاتر و کاربران آن ها حتما باید تایید صلاحیت بگیرند و هیچ فردی بدون تایید صلاحیت ما نمی‌تواند در این دفاتر مشغول به کار شود و به منظور نظارت بر این موضوع بازرسی‌های دوره‌ای انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دفاترپلیس+۱۰ تخلفات سازمان یافته نداریم اما در برخی مواقع مواردی مشاهده می‌شود که شامل بدرفتاری و یا دریافت وجه بیشتر از حد معمول بوده، که البته بلافاصله برابر دستورالعمل رسیدگی به تخلفات به شدت برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با بیان اینکه در طی سال مجوزهای حدود ۱۰ تا ۱۵ دفتر خدمات الکترونیک انتظامی به دلیل تخلف لغو امتیاز می‌شوند، یکی از مهمترین تخلفاتی که موجب لغو دفتر می‌شود، حضور نداشتن مدیر دفتر در محل کار و یا اشتغال به شغل دیگری می‌باشد که بلافاصله به محض این که متوجه شویم امتیاز ان دفتر باطل خواهد شد.

سیدهاشمی گفت: افزایش متعارف تعداد دفاتر پلیس+۱۰ در دستور کار است و مناسب با جمعیت هر استان در صورت لزوم فراخوان ایجاد دفاتر منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد