Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با ابراز رضایت از عملکرد همه فرنگی‌کاران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: حسین نوری و سید مصطفی صالحی‌زاده ستاره‌های تیم ملی بودند.

فرهاد اسماعیل نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قهرمانی مقتدرانه تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا با چهار طلا، یک نقره و دو برنز، اظهار کرد: تیم‌ ‌ملی با ۵۰ درصد تغییر نسبت به رقابت‌های آسیایی سال گذشته راهی این مسابقات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان، پشتام، نوری و صالحی زاده نفراتی بودند که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیا به روی تشک می رفتند، اما خوشبختانه نحوه درست تمرینات تیم‌ ‌ملی در کنار انگیزه بالا و صرف فعل خواستن باعث شد تیم‌ ‌ملی نتایج بسیار خوبی را بگیرد و در پایان قهرمانی آسیا را از آن خود کند. به شخصه کسب چهار مدال طلا توسط سامان عبدولی، رامین طاهری ، سید مصطفی صالحی زاده و بهنام مهدی زاده و دو برنز توسط نوری و ارسلان را پیش‌بینی می‌کردم، اما خوشحالم در نهایت نتیجه‌ بهتر از این نیز را کسب کردیم.

مربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با تاکید بر این که تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی ایران حتی این لیاقت را داشت که هفت مدال طلا را در هشت وزن از آن خود کند، گفت‌: ارسلان در ثانیه‌های پایانی در حالی که پنج بر یک جلو بود بی تجربگی کرد و مقابل حریف امتیاز از دست داد یا سامان عبدولی در ۳۰ ثانیه پایانی مقابل حریف ژاپنی شکست خورد. البته این شکست‌ها برای نفرات جوان تیم لازم بود تا هر چه‌ بیشتر با نقاط ضعف خود آشنا شوند و آنها را بر طرف کنند.

وی در پاسخ به این سوال که کادرفنی از عملکرد کدام یک از کشتی‌گیران رضایت بیشتری دارد، گفت‌: همه تیم ما عالی کار کردند. به اعتقاد من ستاره تیم‌ ‌ملی در این رقابت‌ها حسین نوری و سید مصطفی صالحی زاده بودند، چرا که برای نخستین بار پا به این رقابت‌ها می گذاشتند، اما بسیار خوب، مسلط و فنی کشتی گرفتند و توانستند در نهایت مدال طلا را بر گردن بیاویزند. مهدی زاده هم هر چند سال گذشته قهرمان آسیا شد، اما در رقابت‌های امسال از آمادگی جسمانی بالاتری برخوردار بود و رامین طاهری هم با مدال طلای امسال موفق شد در طلای آسیا هت تریک کند.

اسماعیل نژاد درباره عملکرد پشتام ، کشتی‌گیر جوان تیم‌ ‌ملی که به دلیل بی نظمی سعید عبدولی جانشین این کشتی‌گیر شد، گفت‌: او کشتی‌گیر جوانی است که اولین حضور خود در تیم‌ ‌ملی را تجربه می‌کرد. او در دور اول به کشتی‌گیر چینی خورد که عناوین زیادی داشت، اما با این وجود با نتیجه‌ دو بر دو شکست خورد. کادرفنی از عملکرد او راضی است و مطمئنا نفراتی مانند پشتام، ارسلان، صالحی زاده، نوری و ... پشتوانه‌های محکمی برای کشتی ایران در مسابقات بین‌المللی خواهند بود. البته این نفرات جوان نیاز به زمان دارند و باید به آنها اعتماد شود تا مزد این اعتماد را به ما بدهند.

مربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی درباره آمادگی جسمانی بسیار خوب نفرات تیم‌ ‌ملی و دلیل این موضوع، گفت‌: علی اشکانی خودش نایب قهرمان جهان بوده و از تجربه بالایی برخوردار است. او نحوه تمرینات فرنگی کاران را با کمک کادرفنی به دقت برنامه‌ریزی می‌کرد و به کادرفنی تیم‌ ‌ملی می داد تا تمرینات بر اساس این برنامه‌ریزی پیش برود. آمادگی بالای فرنگی کاران در رقابت‌های قهرمانی آسیا نشان داد تمرینات تیم‌ ‌ملی به خوبی پیش رفته است و ما در این امر موفق بوده ایم. با توجه به قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی و این که کشتی‌گیران باید شش ‌دقیقه در حالت سرپا و بدون وقفه مبارزه کنند، بحث اول در موفقیت کشتی‌گیران، آمادگی جسمانی آنها است. بر همین اساس کادرفنی با حساسیت زیاد سعی کرد تیم‌ ‌ملی روند آماده سازی خود را به صورت علمی و منطقی پیش ببرد که خوشبختانه این موضوع جواب داد. اگر ما باخت‌هایی هم در رقابت‌های قهرمانی آسیا داشتیم به خاطر اشتباه‌های داوری و اشتباه‌های خود کشتی‌گیران بود نه به دلیل کمبود قوای جسمانی.

اسماعیل نژاد درباره بهبود وضعیت آماده سازی کشتی‌گیران نسبت به رقابت‌های المپیک، گفت‌: در المپیک قوانین جدید اعمال نمی شد و کشتی‌گیران ایرانی کار بسیار راحت‌تری داشتند، چرا که می‌توانستند در خاک امتیاز بگیرند. به عنوان مثال قاسم رضایی از حریف خود چهار بر صفر عقب بود، اما وقتی حریف با دستور داور در خاک نشست، رضایی توانست چهار امتیاز بگیرد و مدال برنز المپیک را از آن خود کند. در صورتی که اگر کشتی طبق قانون جدید برگزار می‌شد کار بسیار سختی را پیش‌رو داشت. همان طور که گفتم با توجه به قوانین جدید، میزان آمادگی جسمانی کشتی‌گیران حرف اول و آخر را می زند و ما نیز با اطلاع از این امر تمرینات تیم‌ ‌ملی را در مسیر درست و علمی پیش می بریم.

‌وی درباره شکست افشین بیابانگرد در دیدار فینال گفت‌: بیابانگرد سال گذشته مدال طلا گرفت و امسال به نقره دست یافت. او کشتی‌گیری است که در حالت خاک تبحر زیادی در اجرای فن دارد، اما با توجه به تغییر قوانین و این که داوران دیگر دستور خاک نمی‌دهند کارش مشکل‌تر شده است. او هم باید مانند دیگر کشتی‌گیران در میادین زیادتری حضور پیدا کند تا هر چه بیشتر با قوانین جدید وفق دهد.

وی درباره وضعیت میزبانی هند از مسابقات قهرمانی آسیا، گفت‌: میزبانی هندی‌ها بسیار ضعیف بود و آنها تجربه کافی برای میزبانی رقابت‌های کشتی نداشتند. فاصله بسیار زیاد هتل تا سالن مسابقات و ترافیک سنگین به همراه سر و صدای زیاد وسایط نقلیه باعث شده بود تیم‌ها اعتراض زیادی داشته باشند. در مجموع وضعیت انتقال تیم‌ها و برگزاری مسابقات با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود.

اسماعیل نژاد در پایان با قدردانی از رسول خادم به خاطر حمایت‌هایش از تیم‌ ‌ملی در هند، گفت‌: خادم با ما به هند آمد و با ما نیز به ایران باز گشت. بودن او در کنار نفرات تیم‌ ‌ملی و صحبت‌های روحیه بخشش باعث شد کشتی‌گیران ما با انگیزه بالاتری روی تشک مبارزه حاضر شوند. جا دارد حضور بنی تمیم را در شورای کشتی آسیا را تبریک بگویم. پایان گرفتن سال‌ها حکومت کیم کره‌ای بر کشتی آسیا باعث خوشحالی است و امیدوارم ما در کمیته‌ داوران آسیا نیز بتوانیم عضو داشته باشیم تا حقمان را بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند

کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی اجازه حضور در ترکیه را پیدا نکردند.

به گزارش فارس، سردی روابط ترکیه و اسرائیل به رویای تیم کشتی رژیم صهیونیستی برای شرکت در المپیک پاریس در تابستان امسال پایان داده است.

آژانس امنیت رژیم اشغالگر قدس به ورزشکاران اطلاع داد که آنها مجاز به پرواز به استانبول برای مسابقات مقدماتی المپیک که روزهای 9 تا 13 ماه می در ترکیه برگزار می‌شود،  نیستند. این مسابقات آخرین فرصت برای جواز حضور در بازی‌های المپیک است.

5 ورزشکار اسرائیلی که قرار بود در این مسابقات شرکت کنند این خبر را دریافت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاداش یک و نیم میلیاردی به مدال آوران رقابت‌های جهانی کشتی
  • جایزه 23 میلیاردی دولت به کشتی گیران
  • پاداش یک‌ و نیم میلیاردی فدراسیون کشتی به ۹ مدال‌آور رقابت‌های جهانی
  • پاداش میلیاردی فدراسیون کشتی به مدال‌آوران رقابت‌های جهانی صربستان
  • پاداش میلیاردی فدراسیون کشتی به مدال آوران رقابت‌های جهانی صربستان
  • باران پاداش نقدی بر سر کشتی‌گیران؛ ۲۳ میلیارد تومان برای مدال‌آوران سال ۱۴۰۲
  • اسماعیل‌نژاد: تلاش می‌‌کنم جای خالی دوستانم را پر کنم
  • هفته اول خوب باشیم کسب سهمیه المپیک آسان خواهد بود
  • امید اول ایران در لیگ ملت‌ها اینجاست، کنار پائز!
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند