Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی، جزئیات بیشتری از تعداد واجدان شرایط و شعب اخذ رای در استان را تشریح کرد به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان شمالی رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی آمار واجدان شرایط رأی دادن را در خراسانشمالی به تفکیک شهرستانی اعلام کرد. محمدتقی ایرانی گفت: بر اساس آمار اعلام شده از اداره کل ثبت احوال، شمار واجدان رأی دادن در استان در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ماه 647 هزار و 6 نفر است که 19هزار و 556 از مجموع این واجدان شرایط، رای اولی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در شهرستان بجنورد تعداد واجدین اخذ رای 226 هزار و 549 نفر هستند و شش هزار و 851 نفر رای اولی هستند. تعداد کل واجدان رای در شهرستان شیروان 120 هزار و 233 نفر و تعداد رای اولی های این شهرستان سه هزار و 622 نفر است. در اسفراین نیز 96هزار و 888 نفر واجد شرایط رأی دادن و دو هزار و 923 نفر هم رأی اولی هستند. ایرانی افزود: در شهرستان مانه و سملقان 72 هزار و 885 نفر و در راز و جرگلان 43 هزار و 570 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و تعداد رأی اولی های این دو شهرستان نیز به ترتیب، دو هزار و 254 نفر و هزار و 318 نفر است. وی گفت: در شهرستان گرمه، 18هزار و 658 واجد رأی و 550 نفر رأی اولی هستند و در شهرستان جاجرم هم 27هزار و 777 واجد شرایط رأی و 831 نفر رأی اولی هستند. به گفته رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در شهرستان فاروج نیز 40هزار و 446 نفر واجد شرایط هستند که هزار و 207 نفر آنان رای اولی هستند. محمدتقی ایرانی گفت: از مجموع پنج هزار و 489داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تاکنون 193 نفر از این رقابت انتخاباتی انصراف دادند و 86 نفر نیز ردصلاحیت شدند. بنابراین شمار تایید صلاحیت شدگان برای این انتخابات در استان پنج هزار و 204 داوطلب است که چهار هزار و 471 نفر آنان در روستاها و 733 نفر در شهرها رقابت می کنند. به گفته ایرانی، در شهرستان بجنورد، هزار و 81 نفر، در شهرستان شیروان 976 نفر، در اسفراین 919 نفر، مانه و سملقان 822 نفر، فاروج 474 نفر، جاجرم 313نفر، گرمه 143نفر و در شهرستان راز و جرگلان نیز 476 نفر در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت خواهند پرداخت. وی افزود: در 22 شهر استان 118 نفر به عنوان اعضای شوراهای شهر انتخاب خواهند شد. ایرانی با بیان اینکه در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود، افزود: 180 صندوق اخذ رای در بجنورد، 63 صندوق در شیروان و 37 صندوق در اسفراین خواهیم داشت. انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 

این مانور با مشارکت ۷۰ نفر کاربر و ۷۰ نفر بازرس و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی با موفقیت برگزار و صورتجلسه‌های نهایی تهیه، تنظیم و خودکار ارسال شد. 

در این مانور هماهنگی تمامی دستگاه‌های الکترونیک اختصاص یافته به شعب اخذ رای به روزآوری و پیکر بندی و آماده‌ی به کار گیری در انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه شدند.

لازم به ذکر است در این مانور فرآیند احراز هویت رای دهندگان با پنج نوع مدرک شناسایی و هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت مورد تمرین قرار گرفت که به صورت کامل قابلیت عملیاتی کسب شد. 

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان برای تعیین دو منتخب از بین چهار کاندید راه یافته به مرحله دوم همزمان با دیگر حوزه‌های انتخابیه کشور صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برنابئوی امن: آماری که بایرن را می‌ترساند
  • ۹ روز مانده به انتخابات ۲۱ اردیبهشت
  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • اولی هونس نه تنها به بایرن مونیخ، بلکه به خودش هم آسیب می‌زند / تحلیل بوندسلیگا با لوتار ماتئوس
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • در مونیخ خبری از صلح نیست؛ ایستادگی هونس پای حرف‌هایش علیه توخل