Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان ماهنشان به لحاظ دارا بودن مراتع با گیاهان دارویی و خوش آب و هوا مناسب و مستعد برای پرورش زنبور عسل است که در صورت حمایت های دولت در قالب اعتبارات بلاعوض، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و زمینه فروش آن در بازار به زنبورداران می توان به اهداف مورد نظر در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در این بخش دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان، بسیج سازندگی سپاه ناحیه ماهنشان با شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در این شهرستان با ارائه وام ها و تسهیلات و مشاوره به بسیجیان جویای کار در زمینه به تحقق رساندن اقتصاد مقاومتی آستین همت را بالا زده و با حمایت جوانان زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم می کند.

این بار بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات به جوانان جویای کار روستای پشتوک از توابع ماهنشان به بیش از ۲۰ نفر آنها وام پرورش زنبور عسل را اعطا کرده و آنها با فعالیت در این زمینه، روستای خود را به قطب پرورش زنبور عسل تبدیل کردند و به طروق مختلف عسل های متنوع تولید می کنند.

گفتنی است : شهرستان ماه نشان با دارا بودن بیش از ۴۰۰ زنبورستان فعال و تعداد۱۴۸۰۶کندو، میزان ۲۰۰ تن عسل در سال تولید می کند و با راه‎اندازی ایستگاه پرورش ملکه و اصلاح نژاد زنبورعسل در روستای پشتوک، پرورش دهنده های زنبور عسل نیز بیشتر شده است.

اگر در روستاها بحث اشتغال و تولید دنبال شود از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر‌ها جلوگری می‌شود و بسیاری از مشکلات جامعه با تلاش روستائیان و تامین نیازهای شهر نشینان در حوزه کشاورزی، دامداری و… برطرف میگردد.

علی رحمانی جوان ۳۳ ساله از روستای پشتوک با نگهداری بیش از ۳۵۰ کندو با میانگین، ۱۴ هزار کیلو گرم عسل تولید می کند و در هر برداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون تومان عاید این بسیجی کارآفرین می شود.

وی با اشاره به نحوه کار و تولید خود در زمینه پرورش زنبور عسل اظهار داشت: با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه ماهنشان توانستیم در این زمینه اشتغال پایدار خود را به همراه چهار نفر آغاز کرده و با تولید انواع عسل موفق بوده و امرار و معاش زندگی خود را تأمین کنیم.

این کار آفرین بسیجی سیاست های اقتصاد مقاومتی را فرصت مناسبی برای بخش کشاورزی و پرورش زنبور عسل و دیگر دام ها دانست و گفت: از این فرصت می شود نهایت استفاده را برای توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی کشور و تولید محصولات سالم و ارگانیک کرد منتها اگر حمایتی از طرف دولت انجام شود.

رحمانی با اشاره به اینکه اکثر جوانان بیکار روستای پشتوک با گرفتن تسهیلاتی در زمینه پرورش زنبور عسل اقدام به راه اندازی واحد های تولیدی عسل کرده اند، اظهار داشت: بسیج سازندگی در حمایت از جوانان بیکار برای تولید، اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده و با همکاری و دادن تسهیلات راه را برای گام برداشتن در این زمینه هموار ساخته است.

وی با بیان اینکه ماهنشان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه زنبورداری دارد، افزود: عسل این شهرستان کیفیت بالایی دارد که باید با حفظ کیفیت موجود برای بازاریابی، برندسازی و بسته بندی مناسب عسل تولیدی نیز تلاش شود که برای اجرایی کردن این طرح ها نیازمند حمایت های مادی و معنوی مسئولان در قالب اعطای تسهیلات ارزان قیمت بانکی و اعتبارات مورد نیاز هستیم.

رحمانی با اشاره به اینکه در کنار تولید عسل طبیعی با انواع مختلف گیاهان دارویی از جمله عسل آویشن و عسل میوه ای نیز دیگر محصولات را از آن فراوری می کند، اظهار داشت: در کنار تولید عسل طبیعی ، ژله رویال و گرده نیز تولید می کنیم. ژله رویال یک ماده غلیظ لیمویی یا کرم رنگ است که در آب حل شده و کمی کف تولید می‌کند. دارای خاصیت اسیدی است؛ از غدد سر زنبورهای کارگر ترشح می‌شود و تنها غذای اصلی ملکه زنبورهاست که خاصیت بیشتری در طب سنتی دارد.

وی با اشاره به مشکلات این حرفه افزود: یکی از معضلات اساسی تولید کنندگان عسل طبیعی، عسل های تقلبی و شکری موجود در بازار است که عسل های تقلبی و شکری که مردم هم از اصل نبودن آن خبر ندارند و به خاطر قیمت بسیار پایین از آن بیشتر استقبال می کنند است که هر چند تولید کنندگان عسل طبیعی بازار خود را دارند، اما عدم آگاهی مردم هم در باره خاصیت های عسل های طبیعی، گرده و ژله رویال با عث می شود، بازار فروش این نوع محصولات نیز کاهش یابد.

کارآفرین ماهنشانی با بیان اینکه اگر مردم خاصیت های فوق العاده این نوع محصولات را می دانستند و استفاده می کردند کمتر دچار بیماریهای مختلف می شدند، گفت: عسل یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پر ارزش است که از قرنها پیش به عنوان عالیترین و مقوی ترین غذاها شناخته شده است و در بیشتر مواقع درمان بسیاری از بیماریها در تمام جوامع ملل شناخته شده است،گرده گل یا گرده زنبور عسل که گاهی اوقات حتی «غذای کامل» نیز خوانده می‌شود خواص بیشمار و فوق‌العاده‌ای برای بدن دارد و حاوی بیش از ۹۶ نوع ماده مغذی مختلف است و یا ژله رویال که بیشتر مردم باز از خاصیت های آن بی خبرند و کمتر مورد استفاده عموم قرار می گیرد، باعث شده این نوع محصولات در بازارهای داخلی کمتر به فروش برسد و درخواست کننده بیشتری از ان نباشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در صورتی میتوان به ثبات اقتصادی رسید که از توان و ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده و راه افزایش مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کرد.

سیدمحمدآقامیری افزود: با تمام توان از کسانی که در مسیر تولید و اشتغال جوانان قدم بر میدارند حمایت میکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر و جهادی مسئولان، گام‌های موثری در جهت بازگشایی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال برداشته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده