Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آيا زمان نبرد بزرگ در مثلث راهبردي سوريه ، عراق و اردن فرا رسيده است؟
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از الميادين، آمريکا با لشکرکشي و حضور نظامي در مثلث راهبردي سوريه ، اردن و عراق سه هدف را دنبال مي کند. دو طرف، يعني آمريکا و هم پيمانانش و سوريه و هم پيمانانش در تلاشند به اين مثلث برسند که احتمال محل وقوع « نبرد بزرگ» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه تلويزيوني الميادين با طرح اين موضوع ، اين پرسشها را مطرح کرد : اهداف آمريکا در مرزهاي سوريه و اردن چيست ؟ آيا زمان نبرد بزرگ نزديک شده است؟ غراسيا البيطار گزارشگر الميادين در گزارشي در اين خصوص گفت: نزديک است که مثلث مرزي سوريه و عراق و اردن، بحران سوريه را بر سر دو راهي حل و فصل يا بحراني جديد قرار دهد. مسابقه‌اي براي تسلط بر نقطه تلاقي راهبردي بين سوريه و عراق و اردن به راه افتادده است. تحرکات در اينجا پنهاني نيست بلکه آمريکايي ها و انگليسي ها و اردني ها آشکارا در حال تدارکات نظامي در مرزهاي جنوبي سوري هستند. اهداف نظامي آمريکا از شرکت در اين مسابقه را در سه چيز مي توان خلاصه کرد؛
اولا بستن راه به روي هرگونه تلاقي احتمالي بين عراق و سوريه، چرا که از نظر واشنگتن مي بايد پلهاي ارتباطي بين دمشق و بغداد از يک طرف و بين بيروت و تهران نابود شود.
دوم اينکه از اسرائيل به عنوان بخشي از وعده دونالد ترامپ (رئيس جمهور آمريکا) به بنيامين نتانياهو ( نخست وزير رژيم صهيونيستي)حمايت شود. ترامپ به نتانياهو قول داده است، واشنگتن با تل‌آويو عليه تهديدات ايران در منطقه هماهنگي خواهد کرد.
سوم آنکه تمرکز در نزديکي دمشق از طريق ايجاد کمربند امنيتي، به آمريکا اجازه مي دهد بين دو طرف اين منطقه دسترسي داشته باشد و راه حل در اختيارش باشد.
واشنگتن براي محقق کردن همه اين اهداف به شدت به دنبال آن است که هيچ يک از برگ برنده هايش نسوزد. آمريکا نتوانست دو برگ بازي يعني کردها و ترکيه را جمع کند به همين سبب به مسلح کردن کردها و تلاش براي اطمينان دادن به آنکارا متوسل شد. از آن طرف، نيروهاي بسيج مردمي در حال پيشروي ميداني هستند و ارتش سوريه و هم پيمانانش نيز در حال عمليات بزرگي در صحراي سوريه هستند تا به مرزهاي عراق برسند.
با توجه به اين اوضاع به نظر مي رسد صحنه کنوني به صحنه لشکرکشي متقابل تبديل شده است. آيا نبرد بزرگ رخ خواهد داد. هر طرف، همه توان خود را به کار گرفته است تا به اين مثلث راهبردي برسد. يک اردوگاه به دنبال حمله است و اردوگاه ديگر به دنبال مقابله با اين حمله است.
تحولات ميداني و سرعت پيشروي در آن، اين بازي را ترسيم مي کند. شايد نقشه منطقه از مثلث سوري ، عراقي و اردني بازترسيم شود. شايد اوضاع به سمت و سويي پيش برود که پاي روسيه به آن باز شود. به ناچار سفر اخير سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه به آمريکا شايد در جايي و چه بسا در يک مثلث، اثرش را بگذارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکرکشی گارد ایالتی تگزاس برای فلسطین!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 برخورد با دانشجویان معترض به کشتار فلسطینی‌ها در آمریکا وارد فاز تازه‌ای شده است. تصاویری از لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به محوطه دانشگاه تگزاس آستین و برخورد با دانشجویان معترض به نسل‌کشی اسرائیل را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • لشکرکشی گارد ایالتی تگزاس برای فلسطین!