Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@13:36:46 GMT

کاهش عرضه خودروسازان و افزایش قیمت برخی خودروها

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۶۸۹۰

کاهش عرضه خودروسازان و افزایش قیمت برخی خودروها

در حال حاضر بازار خودرو نیز مانند بسیاری از بازارهای اقتصادی کشور با رکود روبه‌رو است و در این شرایط، خودروسازان برای حفظ قیمت‌ها در بازار، عرضه برخی محصولات خود را همچنان محدود کرده‌اند.

بر این اساس، سمند LX به دلیل کاهش عرضه از سوی کارخانه، با افزایش 300 هزار تومانی قیمت در بازار نسبت به هفته گذشته روبه‌رو شده و در حال حاضر به قیمت 32 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قیمت پژو 405 مدل SLX با رشد 500 هزار تومانی در بازار به 32.5 میلیون تومان رسیده است. در عین حال، قیمت پژو 405 مدل GLX تقریباً بدون تغییر در بازار 29 میلیون و 600 هزار تومان باقی مانده است.

در مورد بازار پژو پارس نیز باید به عرضه این خودرو با قیمت 36 میلیون و 700 هزار تومان در بازار اشاره کنیم که 200 هزار تومان بالاتر از قیمت کارخانه است.

در مقابل، تندر 90 دنده اتوماتیک تولید ایران خودرو کاهش قیمت 300 هزار تومانی را در بازار تجربه کرده و هم اکنون 47 میلیون و 700 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. در مورد تندر 90 مدل E2 ایران‌ خودرو نیز باید به کاهش عرضه این خودرو از سوی کارخانه اشاره کنیم که باعث شد قیمت آن در بازار به 41 میلیون و 100 هزار تومان برسد. قیمت کارخانه‌ای این خودرو 38 میلیون و 600 هزار تومان است.

در مورد پژو 206 تیپ 2 نیز باید به کاهش 500 هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار طی روزهای اخیر اشاره کنیم که هم اکنون 32 میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز با کاهش 200 هزار تومانی در بازار به 38 میلیون تومان رسیده است.

در مورد پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز باید به کاهش 300 هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم که هم اکنون به 38 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

قیمت پژو 207 نیز با افت یک میلیون و 100 هزار تومانی به 42 میلیون و 900 هزار تومان در بازار رسیده است.

* حباب 5 میلیونی قیمت ویتارا

سوزوکی ویتارا کلاس 10 یکی دیگر از محصولات ایران‌ خودرو است که به گفته فعالان بازار خودرو قیمت کارخانه‌ای آن با حباب روبه‌رو است و همین مسئله باعث شده تا قیمت این خودرو در بازار 5 میلیون تومان پایین‌تر از قیمت کارخانه باشد. در حال حاضر این خودرو با قیمت 141 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. مشتریان اصلی این خودرو، شرکت‌های دولتی هستند که طبق قانون نباید خودرو خارجی بخرند و مجبورند از شرکت‌های داخلی خرید کنند.

در مورد دنا نیز باید به کاهش 500 هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار طی روزهای اخیر اشاره کنیم که هم اکنون 43 میلیون و 700 هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت رانا نیز در بازار 34 میلیون و 900 هزار تومان است که 400 هزار تومان بالاتر از نرخ کارخانه است.

* سیاه‌بازی سایپا در بازار

در بررسی محصولات سایپا نیز باید به توقف عرضه برخی خودروها از سوی کارخانه اشاره کنیم که باعث شده قیمت محصولات این شرکت تقریباً در بازار ثابت باشد و کاهش نیابد.

بر این اساس، قیمت سایپا 131 مدل SE در بازار 21 میلیون و 100 هزار تومان، سایپا 11 مدل SE در بازار 22 میلیون تومان و تیبا SX در بازار 25.5 میلیون تومان است. قیمت تیبا هاچ‌بک نیز 27 میلیون و 700 هزار تومان و ساینا 28 میلیون و 200 هزار تومان در بازار است.

در مورد سراتو جدید نیز باید به عرضه این خودرو زیر قیمت کارخانه در بازار اشاره کنیم، به طوری که قیمت کارخانه‌ای سراتو جدید 99 میلیون تومان است اما در بازار 98.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در بررسی بازار ساندرو محصول پارس‌ خودرو هم باید به بازار سیاهی که بر روی این خودرو شکل گرفته، اشاره کنیم. در حال حاضر قیمت ساندرو سفید رنگ در بازار 53 میلیون و 700 هزار تومان است در حالی که نرخ این خودرو در بازار طی روزهای اخیر حدود 52 میلیون و 900 هزار تومان بود. ساندرو با رنگ مشکی نیز در بازار 55 میلیون تومان معامله می‌شود و این در حالی است که قیمت این خودرو در روزهای گذشته 53 میلیون و 700 هزار تومان بوده است.

به گفته سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل، شرکت سایپا از بازار سیاهی که در مورد ساندرو شکل گرفته سود می‌برد و با عرضه کم این خودرو، زمینه افزایش قیمت آن را در بازار فراهم کرده است.

در مورد ساندرو استپ‌وی نیز باید به قیمت 62.5 میلیون تومانی رنگ سفید این خودرو و نرخ 64 میلیون تومانی رنگ مشکی آن در بازار اشاره کنیم. این قیمت‌ها به دلیل کاهش عرضه شکل گرفته و پیش از این، قیمت استپ‌وی در بازار 61 میلیون و 800 هزار تومان بوده است.

قیمت تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز در بازار 62 میلیون و 700 هزار تومان و پارس تندر 44 میلیون تومان است.

* قیمت خارجی‌ها، بدون تغییر

در مورد بازار خودروهای خارجی نیز باید گفت که تغییر چندانی اتفاق نیفتاده است و در حال حاضر توسان 86 میلیون تومان، سراتو وارداتی 139 میلیون تومان، اپتیما 202 میلیون تومان و تویوتا NX300 با قیمت 340 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند.

افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی در شرایط رکود بازار در حالی اتفاق افتاده که به گفته مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در صورتی که خودروسازان عرضه محصولاتشان را افزایش دهند، شاهد کاهش یک تا 2 میلیون تومانی خودروهای داخلی در بازار خواهیم بود.

وی معتقد است هم اکنون تنظیم بازار خودرو توسط شرکت‌های خودروساز صورت می‌گیرد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به سال‌های گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، که ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هم‌اکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

کد خبر 6090469 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد