Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:44:02 GMT

ارائه خدمات اورژانس به بیش از 7000 زائر در جمکران

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۷۴۵۳

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: به بیش از 7000 نفر از زائراین مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان 96 توسط اورژانس 115 قم خدمت رسانی شد.

دکتر محمد رضا حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایسنابا اعلام این مطلب عنوان کرد: به بیش از 7000 نفر از زائراین مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان 96 توسط اورژانس 115 قم خدمت رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این ایام تعداد مراجعین ودریافت کنندگان خدمت از بیمارستان سیار عاشقان ولایت به بیش از 1900 نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس 115 با بهره گیری از تمام پتانسیل نیروی انسانی و لجستیک خود در ایام نیمه شعبان به همشهریان و هموطنان زائر مسجد مقدس جمکران خدمت رسانی کردند. تنهادر طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته مصادف با ایام نیمه شعبان سال 96 مرکز اورژانس 115استان قم مجموعا با انجام 685 ماموریت اورژانسی به 648 بیمار و مصدوم ارائه خدمت کردهاست.در این میان 243 مورد مربوط به تصادفات بوده و به 295 نفر ضمن ارائه خدمات درمانی پیش بیمارستانی و فوریتی به مرکز درمانی منتقل شده‌اند و 442 مورد نیز در حوزه خدمت به بیماران غیر تصادفی بوده که به 354نفر خدمات مذکور ارائه شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: تعدادی از این بیماران شدیدا بدحال بوده و پس از انجام اقدامات فوریتی و احیاء به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: مرکز اورژانس ۱۱۵ در ایام نیمه شعبان سال جاری با به کارگیری بیش از 300 نفر نیروی انسانی متخصص و 60 دستگاه آمبولانس ، 10 دستگاه موتور لانس ، 1 دستگاه اتوبوس مبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس ، 39 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای به ارائه خدمت پرداخته‌اند.

حسنی عنوان کرد: محدوده مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (س) با به کارگیری 14 آمبولانس و 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر وپایگاه اورژانس 115مستقر در مسجد مقدس جمکران که در این ایام افتتاح گردید به صورت ویژه خدمات درمانی پیش بیمارستانی و سرپایی ارائه کرده‌اند. در این راستا علاوه بر انتقال بیماران و مصدومین به بیش از 7000 نفر از خیل زائران و مشتاقان حضرت ولیعصر (عج) خدمات درمانی سرپایی ارائه گردید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم یادآور شد: همچنین با برپایی بیمارستان سیار با بکارگیری بیش از 400 نفر پرسنل شامل متخصصین طب اورژانس داخلی جراحی و قلب و پزشکان عمومی پرستاران و پرسنل پشتیبانی حراست به بیش از 1900 نفر خدمت رسانی صورت گرفته است. همچنین 145 نفر بیمار بستری تحت اورژانس 179 نفر بستری در بخش تحت نظر مردان و 320 نفر نیز در بخش تحت نظر زنان بستری شده‌اند.

حسنییادآور شد: تعداد بیماران و مصدومین انتقالی توسط اورژانس 115 به بیمارستان سیار 31 نفر بوده و تعداد بیماران انتقالی از بیمارستان سیار به بیمارستان های سطح شهر نیز 17 نفر گزارش شدند. همچنین تعداد بیماران بستری در آی سی یو 2 نفر، تعداد بیماران بخش مامایی 16 نفر و تعداد مراجعین به آزمایشگاه 45 نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات در بیمارستان سیار برپایی اتاق عمل سرپایی است که 57 نفر به اتاق عمل سرپایی مراجعهو خدمات پانسمان بخیه دریافت کرده اند ضمن اینکه یک مورد احیا که منجر به نجات بیمار گردیده صورت گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم تصریح کرد: در این چند روز چهار مورد خارج کردن جسم خارجی از چشم صورت گرفته و برای 66 نفر نوار قلب گرفته شد و 3 نفر هم اکو شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.    دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.   وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم