Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همه شواهد و قرائن نشان از این دارد که انتخابات به دور دوم می رود؛ برای اولین بار دولت مستقر بعد از ۴ سال به دلیل ناموفق بودن و ضعف عملکرد و اعتراضات در بین توده های مردم، نمی تواند اکثریت جامعه را همسوی با خود نماید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی امروز در نشست خبری خبرگزاری تسنیم کرمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تحلیل سومین مناظره انتخاباتی بین کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اصل انتخابات نعمت بزرگ جمهوری اسلامی به مردم ماست و بر اساس این نعمت که پایه گذار آن امام راحل بودند، مردم تصمیم گیر اصلی سرنوشت خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاقبل ازانقلاب مردم نقشی در سرنوشت خود نداشتند؛ انقلاب این نقش اصلی را به مردم داد تا در چهارچوب دین و قانون اساسی که مبتنی بر ملاک های دینی وملی است، تصمیم بگیرند.

وی اظهار داشت: نعمت جمهوری اسلامی این است که هر 4 سال یک بار مردم می توانند اولین گام را خود را دراصلاح تصمیمی که گرفته بودند بردارند؛ می توانند تصمیم خود را ادامه دهند یا اگر کسی که انتخاب کرده اند به وعده های خود عمل نکرده و حتی آن را انکار می کند یا حاضر به پذیرش مسئولیت نیست، تجدیدنظر کنند.

حجت الاسلام رسایی تاکید کرد: مردم وقتی بببیند کسی ناتوان بوده ونتوانسته ازاین فرصت استفاده کند،می توانند تجدیدنظرنمایند لذا انتخابات نعمتی است که مردم می توانند سرنوشت خود را رقم بزنند.

وی در خصوص سومین مناظره کاندیداها با اشاره به اهمیت داشتن این مناظره ابراز کرد: سومین مناظره از دو جهت اهمیت داشت؛ از یک سو آخرین مناظره بود و از سوی دیگر موضوع آن اقتصاد بود که مبحث موردنیاز جامعه و راهبرد تعیین شده توسط رهبری است.

رییسی تنها کاندیدایی بود که رقبا نتوانستند لکه سیاهی در کارنامه اش پیدا کنند

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: آنچه که در این مناظره برجستگی داشت این بود که اگر دال مرکزی موضوع اقتصاد و آشفتگی اقتصاد را سلامت مدیران بدانیم و معتقد باشیم که سلامت اقتصادی مدیران اجرایی نقش بسزایی در اصلاح امور خواهد داشت، در این مناظره پیروز میدان، از کاندیداها اصلی و مطرح یعنی آقای رییسی بود.

وی یادآور شد: وی تنها کسی بود که مخالفین و رقبای او نتوانستند به طور جدی موضوعی به عنوان لکه سیاه در کارنامه اش مطرح کنند.

اگر دولت فعلی به فعالیت خود ادامه دهد، مردم نباید توقع گشایش اقتصادی یا تغییر رفتار داشته باشند

حجت الاسلام رسایی بیان کرد: درخصوص قالیباف هم از طرف جهانگیری و روحانی ادعاهایی مطرح شد که سند نداشت و بدون استناد بود اما درمورد روحانی و‌جهانگیری مسائلی به همراه مستندات به مردم ارائه شد و همین حکایت براین دارد که اگر این تیم با توجه به سابقه ای که دارد، فعالیت خود را ادامه دهد، مردم نباید توقع گشایش اقتصادی یا تعبیر رفتار داشته باشند چون با دستمال کثیف نمی شود جایی را تمیز کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: رییسی به طور مستند اما با نجابت و اکراه در خصوص اطرافیان روحانی مطالبی مطرح کرد و اینکه روابط مالی که اطرافیان روحانی دارند و توسط دادستان و‌معاون اول قوه قضایی به وی گوشزد شده است.

رعایت مر قانون توسط رییسی به عنوان دادستان ویژه روحانیت نکته ای مثبت است

وی افزود: نکته مهم دیگر که اعتراف رقبای رییسی به حساب می آید، مطالب روحانی به رییسی در خصوص برخوردهای وی در دادگاه ویژه است که نشان می دهد رییسی در جایگاه هایی که بوده است، ملاحظه روابط و هم لباسی را نداشته است.

حجت الاسلام رسایی اذعان داشت: اگر کسی در لباس روحانیت به عنوان دادستان ویژه روحانیت مر قانون را رعایت کرده، نکته مثبتی برای کسی است که قرار است سکان اجرایی کشور را به دست گیرد.

وی تصریح کرد: جریان انقلابی که سه کاندیدا دارد، در مناظره سربلند بود؛ هرچند میرسلیم کاندیدای مطرحی در افکار عمومی نیست اما مطالب خود را مستند و با برنامه ارائه کرد؛ قالیباف هم نسبت به اتهامات بدون مستند دفاع کرد و رییسی هم که اتهامی متوجهش نبود.

جریان انقلابی پیروز سومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری بود

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جریان مقابل که در حقیقت فقط شامل روحانی است و جهانگیری و هاشمی طبا صرفا پوشش هستند، عنوان کرد: این جریان نه تنها حاضر به اعلام لیست اموال نشدند بلکه روحانی و جهانگیری مغلطه هم کردند لذا با مطالب عنوان شده در مجموع جریان انقلابی پیروز سومین مناظره بود.

حجت الاسلام رسایی در پاسخ به این سوال که احتمال کناره گیری کدام نامزد وجود دارد، گفت: رقابت در بین کاندیداهای جریان انقلابی یک رقابت واقعی است؛ نه قالیباف پوشش است نه رییسی و میرسلم. جهت گیری آنها یکی است اما نوع برنامه و سلایق آنان مختلف است.

کناره گیری کاندیداهای انقلابی به نفع یکدیگر قابل پیش بینی نیست

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رقابت واقعی است لذا کناره گیری به نفع دیگری قابل پیش بینی نیست؛ برخلاف طرف مقابل که به نوعی بازی با مردم و افکار عمومی و سواستفاده از قانون است و جهانگیری از فرصت تبلیغات به نفع روحانی استفاده می کند که این امر نشانه ضعف عملکرد روحانی است که نیاز به کمک دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نمی توان پیش بینی کرد کدامیک به نفع یکی کنار خواهد رفت اما محتمل است در روزهای پایانی، این اتفاق بیفتد که به جمع بندی کاندیداها بستگی دارد.

موضوع کناره گیری کاندیداهای جبهه انقلابی به نفع یکدیگر باید بررسی میدانی شود

وی در خصوص وضعیت کاندیداها ابراز کرد: آنچه استقبال های استانی نشان می دهد و به نوعی روحانی را نگران کرد که در خصوص استفاده از دستگاه های امنیتی برای رییسی اتهام زد و نشانه ای در این زمینه وجود ندارد و خلافش هست، شاهدیم که در سفرهای روحانی دانش آموزانی با لباس متحدالشکل و کارمندان اداره ها حضور داشتند اما استقبال های رییسی خودجوش ومردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین رسایی با بیان اینکه وضعیت رییسی در نظرسنجی ها و استقبال مردمی بهتر است، اظهار داشت: اما اینکه قالیباف به نفع رییسی کنار رود یا خیر، به خودشان بستگی دارد و در روزهای آینده باید بررسی کرد که یکی شدن کاندیداها نتیجه نهایی را به نفع ما خواهد کرد یا موجب تشتت آرای کنار رفته و منتقل به دیگری شود واین موضوع باید بررسی میدانی شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه بیشترین انتقادات شما به دولت فعلی در چه زمینه ای است، بیان کرد: ما نه عقد اخوت با دولت های قبلی داشتیم نه عهد خصومت با دولت فعلی؛ آنچه که مهم است جهت گیری دولت ها بوده که دولت قبل در راستای جهت گیری با آرمان ها بوده و از آن حمایت کردیم و هرکجا از چهارچوب خارج شد، به آن انتقاد کردیم.

مهم ترین دستاورد دولت فعلی برجام بود که نتیجه ای نداشت/ برجام زمینه فشار به جمهوری اسلامی را بیشتر کرد

وی ادامه داد: اما دولت فعلی از ابتدا برخلاف مبانی امام و انقلاب بود و در برابر دشمنان این انقلاب، به نوعی دچار عقب نشینی شد و کدخدا محوری را جای خدا محوری به عنوان اصل اساسی انقلاب پایه فعالیت خود کرد؛ همچنین برخلاف شعارهای داده شده، به عناصر جوان میدان داده نشد و از تیم وزرایی استفاده شد که اکثرا ثروت های چندده میلیاردی دارند.

حجت الاسلام رسایی اذعان داشت: این برخلاف مبانی انقلاب است و‌نتیجه آن هم، درجا زدن دولت بعد از چهارسال بود به گونه ای که امروز دستش خالی است و مهم ترین دستاورد آن برجام در سیاست خارجی بود که نتیجه ای نداشت و ثمره آن باقی ماندن تحریم ها و از بین رفتن دانش و دستاوردهای هسته ای بود.

وی تشریح کرد: برجام زمینه فشار بیشتر به جمهوری اسلامی را فراهم کرد؛ این انتقادهای ما تغییر ایجاد نکرد و بعد ۴ سال دولت هنوز بر این برنامه ها اصرار دارد.

شواهد نشان از احتمال به دور دوم کشیده شدن انتخابات دارد/ وزارت کشور در حال آماده شدن برای دور دوم است

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص احتمال به دور دوم کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همه شواهد و قرائن نشان از این دارد که انتخابات به دور دوم می رود؛ برای اولین بار دولت مستقر بعد از ۴ سال به دلیل ناموفق بودن و ضعف عملکرد و اعتراضات در بین توده های مردم، نمی تواند اکثریت جامعه را همسوی با خود نماید.

وی تاکید کرد: درحال حاضر وزارت کشور درحال چاپ تعرفه های مرحله دوم است که این کار از هفته گذشته آغاز شده و به ستادها نیز اعلام کرده اند که آمادگی داشته باشند، مسئولین نیز در حال آماده کردن خود برای دور دوم هستند اما امیدواریم با روندی که پیش می رود درمرحله اول شاهد رد صلاحیت روحانی به دست مردم باشیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با تاکید دولت بر برجام و گرفته شدن جلوی جنگ توسط آن خاطرنشان کرد: دولت دستاوردی غیراز برجام ندارد لذا مجبور به بزک کردن برجام و ارائه تصویری زیبا از آن است.

حجت الاسلام رسایی ابراز کرد: آنچه برای مردم ملموس است، حکایت از این دارد که برجام فرزند ناقص الخلقه ای است که نتوانست سالم به دنیا بیاید؛ با فرزند معیوبی مواجهیم که عیب و نقصش زیاد است و‌ بعید می دانیم بتواند ادامه حیات دهد.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین دستاورد برجام را این می دانند که جلوی تحریم ها را گرفته، عنوان کرد: روحانی چندین بار مقابل دوربین ادعا کرد با امضا و اجرای برجام، کلیه تحریم ها اعم از هسته ای، موشکی، و اقتصادی ما برداشته خواهد شد و حتی با ضرث قاطع اعلام کرد هیچ توافقی امضا نمی کنند مگر در ذیل آن کلیه تحریم ها برداشته شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این یکی از دروغ های روحانی بود که بر آن تاکید کرد و وقتی شکست خورد، حاضر به پذیرش آن نشد در حالیکه فیلم های آن میان مردم در فضای مجازی دست به دست می شود.

سایه جنگ با حضور مردم و توان دفاعی از سر کشور دور شد/ ترس و تحقیرپذیری دولت موجب تحریک دشمن برای حمله نظامی می شود

وی با تاکید بر اینکه برداشته شدن سایه جنگ در نتیجه برجام دروغ محض است، اذعان داشت: سایه جنگ همواره با حضور آگاهانه مردم و با توان دفاعی، از سر ملت برداشته می شود؛ برجام نه تنها سایه جنگ را برنداشت بلکه بیشتر آن را بالای سر ما آورد که البته به دلیل حضور و‌پشتیبانی مردم اتفاق نمی افتد اما بهانه جنگ ستیزی را به دشمنان بیش از گذشته داده است.

حجت الاسلام رسایی تشریح کرد: اگر دولتمردانی با روحیه شاه سلطان حسینی و ترس، تحقیر پذیری و فشار پذیری داشته باشیم،دشمن ببرای حمله نظامی تحریک‌ می شود؛ دولتی که اظهار ضعف و‌زبونی کند، درحقیقت چراغ سبز نشان می دهد تا به او فشار آوردند.

وی با تاکید بر اینکه برای برطرف کردن سایه جنگ باید دولتمردانی انتخاب شوند که دربرابر دشمن تحقیر پذیر نباشند، عنوان کرد: روحانی دائم می گوید اگر من را انتخاب کنید سایه جنگ را برمی داریم؛ معنای این حرف این است که همه منافعی که دشمن با حمله نظامی می خواست به دست آورد، حال می تواند با انتخاب ما به دست آورد.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: لذا آمریکا و اسرائیل از انتخاب روحانی استقبال می کنند چرا که بدون پرداخت هزینه های جنگ و نیروی انسانی، به دستاوردهای خود می رسند و هزینه ها را پرداخت نمی کند.

دولت به علت فشارپذیر بودن، تمام موارد سند 2030 را پذیرفته و عملی خواهد کرد

حجت الاسلام رسایی در ادامه در خصوص امضای مخفیانه سند آموزشی 2030، با بیان اینکه برجام پیوست های نوشته و نانوشته ای دارد، یکی ‌از نانوشته ها را برجام آموزشی دانست و بیان کرد: سند 2030 که متاسفانه دولت آن را پذیرفته است، بعد از پذیرش و‌ابلاغ و زمانی که پشت صحنه آن برای مسئولین عالی رتبه مشخص شد،اعلام شد که دولت حق اجرای آن را ندارد اما دولت در حال اجرای مخفیانه آن است.

وی با اشاره به اینکه دولتی ها می گویند آنچه در سند مطابق فرهنگ ما نیست، نمی پذیریم، تصریح کرد: عملکرد دولت در هسته ای نشان داده که به دلیل فشار پذیر بودن دولت، درصورت اجرای سند 2030، همه موارد آن را می پذیرند و به ان عمل می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به سخنی از روحانی در انتهای مناظره مطرح کرد: روحانی اعلام کرد اگر در انتخابات رای بیاورد، مانند تحریم های هسته ای سایر تحریم ها را برمی دارد.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که ملت ما باید به آن توجه کنند، این است که اولا تحریم های هسته ای برداشته نشده بلکه زمینه تشدید آنها فراهم شده است؛ همچنین دلیل تحریم ها علیه ملت ما چهار مورد است که شامل صنعت موشکی، ادعای دفاع از تروریسم، ادعای نقض حقوق ‌بشر و ادعای دسترسی و تلاش برای رسیدن به سلاح هسته ای است.

حجت الاسلام رسایی اذعان داشت: در این ادعاهای غربی ها می بینیم که دفاع و حمایت از انصارالله و‌حزب الله را دفاع از تروریست می دانند درحالیکه خود آنها رسما از داعش و نظام های دیکتاتوری حمایت می کنند پس ادعای مبارزه با تروریست دروغ است.

ادعای روحانی مبنی بر برداشتن تحریم ها به معنی تن دادن به تمام خواسته های غرب است

وی افزود: غربی ها درحالی مارا برای صنعت موشکی در فشار قرار داده اند که خود صنایع موشکی پیشرفته ای دارند و‌ ملت ها را تهدید می کنند؛ ادعای نقض حقوق‌بشر می کنند و اجرای قصاص، ‌حجاب بانوان و ممنوعیت رفتارهای شنیع اخلاقی مثل ازدواج دو جنس موافق را خلاف حقوق بشر می دانند.

این نماینده سابق مردم تهران در مجلس خطاب به روحانی اظهار داشت: حال برای برداشتن تحریم ها، می خواهد به چنین اموری تن دهد؟ کمااینکه درزمینه هسته ای، سابقه عملکرد اینگونه است که به تمام خواسته های غربی ها به خاطر وعده های نسیه تن داد اما امروز از نظر بانکی، برگشت پول فروش نفت و خرید اقلام مختلف تحریم هستیم و فشارها همچنان باقیست.

حجت الاسلام والمسلمین رسایی خاطرنشان کرد: وقتی روحانی گفت می خواهد تحریم ها را بردارد، گفتم باید شاهد تحریم های بیشتر باشیم در حالیکه مجبوریم مانند هسته ای شرایط و مطالبات آنها را در امور مذکور بپذیریم و این اغاز مشکلی بزرگ برای کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای شطرنج

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، نام‌نویسی از کاندیداهای فدراسیون شطرنج از ۱۵ فروردین آغاز شد و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین به پایان رسید. تا روز گذشته تنها ۳ نفر ثبت نام کرده بودند که امروز ۱۲ نفر دیگر نام نویسی کردند.

بنابراین در پایان وقت اداری امروز چهارشنبه ۱۵ کاندیدا برای پست ریاست این فدراسیون نام نویسی کردند.

شادی پریدر که در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس فعالیت داشت و از ۲۷ آذر پارسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد در انتخابات نام‌نویسی نکرد. پیش از او شهرام عظیمی سرپرستی این فدراسیون را بر عهده داشت.

کاظم دستگردی سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج و دبیر مجمع انتخاباتی در گفت و گو با ایسنا گفت: زمان ثبت نام از کاندیداهای این فدراسیون از ۱۵ فروردین آغاز شد و امروز به پایان رسید. تا دیروز تنها سه نفر برای این پست ثبت نام کردند اما در روز آخر و با توجه به اینکه مشخص شد شادی پریدر برای این پست نام نویسی نمی‌کند تعداد ثبت نامی‌ها به ۱۵ نفر رسید. در حال حاضر ۱۵ کاندیدا ثبت نام شده‌اند اما هنوز بخشی از مدارک برخی از کاندیداها تایید نشده و ممکن است ریزش داشته باشیم.

وی گفت: نمی‌توانم اسامی نفرات ثبت نامی را اعلام کنم چون هنوز بخشی از مدارک کامل نیست و همچنین کمیسیون تطبیق، تاییدیه‌ها را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای شطرنج
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • قدردانی مردم انقلابی یزد از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران
  • پیش بینی بارشهای قابل توجه درمناطق جنوبی کشور
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد