Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@15:08:02 GMT

موافقت اولیه تاسیس ام آر آی در آبادان کسب شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۷۹۳۱

موافقت اولیه تاسیس ام آر آی در آبادان کسب شد

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حجت اله جانبی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه این کار آغاز شده، اظهار کرد: دستگاه مربوطه امکان پذیرش افراد تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم را دارد.

به گفته وی در سال جاری، انجام این کار جزء برنامه های هدف گذاری شده دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: کاهش دغدغه مردم برای رفتن به شهرهای دیگر جهت پیگیری درمانشان از جمله اهداف قابل پیگیر این طرح بود و تا حد امکان در این مسیر گام برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور ۵ فوق تخصص در رشته های آنکولوژی(سرطان شناسی)، روماتولوژی، گوارش، جراحی پلاستیک و غدد در سطح این دانشکده خبر داد و افزود: پیشتر فوق تخصص در منطقه نداشتیم، سال گذشته ۵۰ متخصص به مجموعه متخصصان پیشین دانشکده اضافه شد که هم اینک در شهرهای مختلف زیر مجموعه این دانشکده (آبادان، خرمشهر و شادگان) مشغول فعالیت هستند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: برخی از تخصص ها همچون متخصص پوست در شادگان و طب اورژانس برای نخستین بار به مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان افزوده شد ضمن آنکه چشم پزشکی نیز پس از حدود دو سال اضافه شد و اکنون این متخصصان در درمانگاه و اتاق عمل فعالیت دارند.

وی از تعیین تکلیف بیماران اورژانس به عنوان یکی از مهمترین اولویت های درمان نام برد و گفت: در حال حاضر طب اورژانس در بیمارستان های طالقانی آبادان و معرفی زاده شادگان فعال است و در تلاش هستیم تا در سال جاری تمامی شیفت های آن پر بشود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی بخش اورژانس بیمارستان های طالقانی آبادان و ولیعصر خرمشهر ظرف یکی دو ماه آینده با بهره گیری از مدرنترین تجهیزات به روز، اضافه کرد: بخش ال. دی. آر (زایشگاه مدرن) بیمارستان های طالقانی آبادان و ولیعصر خرمشهر که اکنون در مراحل نهایی قرار دارند به زودی افتتاح می شود ضمن اینکه این بخش سال گذشته در شادگان به بهره برداری رسیده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: با راه اندازی این بخش هر اتاق ویژه یک زائو است و امکان همراهی یک نفر دیگر با وی و انجام زایمان بدون درد (آسان کردن زایمان طبیعی) در این فضا پیش بینی شده است، امسال این امکان در آبادان و خرمشهر به سایر امکانات درمانی و بهداشتی منطقه افزوده می شود، برای این بخش در بیمارستان طالقانی آبادان ۹ تخت، خرمشهر ۶ تخت پیش بینی شده و شادگان نیز با ۸ تخت فعال است.

وی با بیان اینکه رایگان کردن تمام خدمات درمانی به مادران باردار پرخطر مراجعه کننده به بیمارستان ها در حوزه آبادان و خرمشهر یکی از چالش های مهمی بود که خوشبختانه از سال گذشته انجام شد، افزود: با توجه به اهمیت انجام سونوگرافی مادران باردار که بایستی در طول دوران بارداری صورت می گرفت، انجام یکی از این سونوگرافی ها را که مهمترین است برای مادران باردار روستایی رایگان کردیم و به این ترتیب انجام آن در اولویت کاری هر بیمارستانی قرار دارد.

جانبی عنوان کرد: از آنجایی که حضور مادر باردار در بیمارستان ها، اورژانس آن بیمارستان محسوب می شود لذا در برخی از بیمارستان ها حتی کد خاصی تحت عنوان«نجم» (نجات جان مادر) طراحی شده که از سال گذشته فعال سازی شد و بر این اساس اگر مادر بارداری دچار مشکل شود تیمی عملیاتی اعم از متخصص داخلی، جراح زنان، بیهوشی، سوپر وایزر و رئیس بیمارستان بر بالین این مادر حاضر می شوند تا وضعیت فرد باردار هر چه سریعتر مشخص شود.

وی گفت: راه اندازی ان. آی .سی. یو (بخش مراقبت های ویژه نوزادان) که برای نخستین بار در بیمارستان طالقانی آبادان انجام شد، سال گذشته با ۱۲ تخت پیش بینی شده افتتاح شد که در زمان حاضر با ۵ تخت فعالیت دارد.

به گفته وی افزودن فوق تخصص نوزادان یکی از مهمترین اولویت های امسال دانشکده علوم پزشکی آبادان به شمار می رود که طبق برنامه باید به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آبادان می‌گوید: دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در امور اجرایی شده است و این موضوع در انجام وظایف اداره کار نیز خلل وارد کرده است.

حمداله پاکدامن با اشاره به مکاتبات اخیر منطقه آزاد اروند افزود: منطقه آزاد از ما می‌خواهد در معرفی افراد جویای کار به شرکت‌ها دخالت نکنیم در حالی که این کار پیشتر در سامانه رصد در حال انجام است.

وی همچنین تاکید کرد: منطقه آزاد باید این مشکل را رفع کند اگر می‌خواهد مسئولیت را بر عهده بگیرد این موضوع را اعلام کند. ما نمی توانیم با شرکت های مختلف ارتباط نداشته باشیم چرا که ذاتاً نمی‌توانیم از مسئولیت بازرسی، حفاظت و رسیدگی به امور کارگران به ویژه در بخش تعاونی خودداری کنیم این موضوع در قوانین منطقه آزاد هم پیش بینی شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • مربی نفت آبادان: یک روز هم استراحت نکردیم
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است