Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@00:25:47 GMT

جزییات جلسه شورای نگهبان با نمایندگان نامزدها

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۹۰۰۱

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان به تشریح جلسه هماهنگی این شورا با نمایندگان نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای نگهبان، دکتر ره‌پیک اظهار کرد: موضوع برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری با مشخصه هایی که بویژه از طرف مقام معظم رهبری و مشارکت بالا، امنیت و آرامش و دقت در انتخابات مشخص شده، نیازمند همکاری بین دستگاه ها و نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ره‌پیک تصریح کرد: در دوره های اخیر در شورای نگهبان اقدام بسیار خوبی انجام شد و جلسه امروز هم پیرو همان اقدام بود.

وی افزود: ما از نامزدهای محترم درخواست کردیم که نمایندگانی را برای حضور در ستاد نظارت معرفی کنند تا مسائلی که در ستادهای انتخاباتی هر نامزد مطرح می شود به ویژه در روز انتخابات - که روز بسیار مهمی است و اخبار متعددی رد و بدل می شود - پیگیری شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان اظهار کرد: برخی از موضوعات به راحتی در تعامل با همدیگر قابل حل است و نیازی به طولانی شدن روند این مساله و مشکل وجود ندارد.

ره‌پیک ادامه داد: همچنین این کار به افزایش اعتمادسازی کمک می‌کند و حضور نمایندگان نامزدها در ستاد نظارت این امکان را به آنها می دهد که نحوه نظارت و فرآیندهای نظارت را در ستاد نظارت شورای نگهبان از نزدیک ملاحظه کنند به ویژه در روز رأی گیری، امکاناتی در اختیار نامزدها قرار می گیرد تا بتوانند ارتباط دو طرفه داشته باشند و اگر مشکلاتی به آنها منتقل شد به ما منتقل کنند و اگر ما هم مسائلی داریم در سطح کشور به آنها منتقل کنیم.

وی گفت: ان شاءالله این تجربه که قبلاً هم صورت گرفته در این دوره هم اجرا شود و همین طور نامزدها از روند شمارش و تجمیع آرا مطلع می‌شوند. این موضوع می تواند هم اطمینان بخشی کند و هم نمایندگان و نامزدها این امکان را به شکل مناسبی به دوستداران، هواداران و ستادهای خودشان منتقل کنند و این مساله در افزایش مشارکت هم تأثیر خواهد گذاشت.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری درباره ابلاغ دستورالعمل نحوه شمارش آراء در روز رای گیری، افزود: در روز برگزاری انتخابات موضوعات متعددی در شعب اخذ رأی مطرح است که با همکاری و تعامل دستگاه اجرایی و نظارتی درباره جزئیات این فرآیندها تصمیم‌گیری می شود و به توافق می رسند.

ره پیک گفت: درباره نحوه حضور کسانی که باید به لحاظ قانونی در شعبه حضور داشته باشند، درباره نحوه احراز هویت در خصوص برگزاری دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و تا انتهای کار که بحث شمارش آراست در آنجا هم باید وحدت رویه باشد و این کار انجام شده و جزئیات کار روشن شده است آنچه از جهت نظارتی مربوط به ما بوده است، ابلاغ کرده ایم و دستورالعمل ها در سراسر کشور روشن است و همه ناظرین می‌دانند که در شعبه از ابتدا تا انتهای کار چه وظیفه ای دارند تا آن را به خوبی انجام دهند و باید و نبایدها مشخص شده است.

وی درباره تخلف احتمالی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر تخلفات روز رای گیری در نتیجه انتخابات، افزود: تخلفاتی قبل از برگزاری انتخابات در این ایام صورت گرفته است و این موارد در مراجع مختلف بررسی و به آنها رسیدگی می شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: آنچه مربوط به مجموعه نظارت است مبنی بر مستندسازی تخلفات و گزارش های دقیق از این تخلفات و اعلام مراجع که باید با این تخلفات برخورد کنند و ایجاد پرونده تا انتهای برگزاری انتخابات و اعلام نتیجه و بسته شدن پرونده در ستاد نظارت در حال انجام است.

ره‌پیک افزود: آن جاهایی که لازم است دستگاه قضایی رسیدگی کند به آن مرجع اعلام می شود آن جاهایی که لازم است در صحن شورای نگهبان رسیدگی شود در آنجا انجام می شود و وظیفه رصد و جمع آوری این اطلاعات صورت می گیرد و در این چند روز این اقدامات انجام شده است و دستگاه قضایی نسبت به برخی موارد رسیدگی های خودش را شروع کرده است و دستگاه انتظامی در برخی موارد که نیاز بود در صحنه برخورد شود این کارها را انجام داده است و این کار تا روز برگزاری انتخابات ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شورای نگهبان آمادگی های لازم را برای برگزاری انتخابات در صورت دو مرحله ای شدن دارد؟ گفت: بله؛ هم شورای نگهبان و هم دستگاه اجرایی هم در بحث امکانات و تجهیزاتی که لازم است و هم از جهت همکاری ها و برگزاری انتخابات در مرحله دوم همه پیش بینی ها را انجام داده اند و آماده هستند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره ارائه گزارشی از تخلفات انتخاباتی افزود: در حال حاضر عمدتاً بحث ها مربوط به تبلیغات یعنی نحوه دخالت در تبلیغات، تخلف از قانون در تبلیغات و حمایت ها از ستادهاست که از هنجارهای قانونی خارج شده اند، البته امکان دارد در لابه لای آن موضوعاتی دیگر هم مطرح شده که خلاف قانون باشد همه موارد جمع آوری و مستندسازی می شود.

ره‌پیک گفت: این موارد آثار متفاوتی دارد برخی از تخلفات به دستگاه انتظامی اعلام شده است و وظیفه دارد که تخلف را از بین ببرد.

وی افزود: برخی از موارد نیز تخلفاتی است که باید دستگاه قضایی رسیدگی کند و این موارد هم مستندسازی شده و با دادستان کل کشور هماهنگی هایی صورت گرفته است و ستاد پیشگیری قوه قضاییه هم کارهای خوبی انجام داده است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: در مواردی هم ممکن است گزارش، پرونده و مستندات آماده شده باشد و در بررسی های مربوط به روز برگزاری انتخابات و بعد از وصول شکایت شورای نگهبان بررسی می کند و تصمیم گیری به آینده موکول می شود.

ره پیک در پایان ابراز امیدواری کرد: تخلفات به حداقل برسد و در روز رأی گیری همه همکاری کنند تا بر اساس آنچه مصلحت کشور و مورد نظر مقام معظم رهبری است یک انتخابات امن، سالم، قانونی و پرشور برگزار شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز

فرماندار شهرستان تبریز در این جلسه ضمن قدردانی از سبزقامتان سپاه پاسداران به دلیل حمله موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران به رژیم کودک‌کش صهیونیستی اظهار کرد وگفت: امروز مقام معظم رهبری در عرصه‌های بین المللی و داخلی، عزت را به مردم تزریق کردند و با دستورات خود سبب خلق حماسه در جهان شدند.
فاتح با اشاره به شعار سال مبنی بر سال جهش تولید اذعان کرد: برخی موارد از جمله تامین زیرساخت‌های اساسی تولید، تامین منابع مالی، قیمت گذاری، فعال سازی واحد بازاریابی و فروش و ترویج کالای ایرانی باید مدنظر تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی  بیان کرد: کارویژه جوانی جمعیت یکی از اقدامات این کارگروه است که به کارمندان دارای سه فرزند (۴۵۰ نفر) پاداش سفر کربلا با ۱۰۰ دینار اعطا می‌شود.

وی گفت: توجه به سند سالمندان، جشنواره بهبود کیفیت نان، همایش بهشت ماندگار، نهضت ویژه قیر رایگان، استفاده از ظرفیت‌های مولدسازی و طرح نور نیروی انتظامی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این شهرستان در ماه آتی است.

فرماندار شهرستان تبریز همچنین به برگزاری رویداد ورزشی نوروزگاه در ۱۱ رشته برای زنان ورزشکار به میزبانی تبریز اشاره کرد و گفت: این رویداد با شرکت ورزشکاران ۱۲ کشور جهان (۹۰۰ مهمان خارجی) و با حضور همسران روسای جمهور به میزبانی تبریز در خردادماه امسال برگزار می‌شود.

وی در جلسه شورای ادارای از عوامل برنامه تریبون آزاد صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی به ویژه تهیه کنننده و کارگردان این برنامه فاخر و برتر تجلیل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم