Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:41:24 GMT

تولید بیش از 2 میلیون تن شکر در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۷۹۷۰۸

تولید بیش از 2 میلیون تن شکر در خوزستان

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازاهواز؛ نسیم صادقی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان خوزستان در این خصوص گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حدود 600 هزار تن شکر از مزارع خوزستان تولید شود.

وی بیان کرد: در مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در سال زراعی گذشته 588 هزار تن شکر تولید شد که روند افزایشی تولید شکر در این شرکت ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صادقی افزود: تولید بالای 500 هزار تن شکر در این شرکت برای اولین بار در سال گذشته رخ داد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان اذعان داشت: شکرسفید، شکر قهوه ای، الکل طبی- صنعتی، خوراک دام، تخته صنعتی MDF و خمیرمایه از جمله تولیدات این شرکت به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در 4 سال اخیر توانست 414 میلیون و 825 هزار و 562 لیتر الکل طبی، 31 میلیون و 107‌ هزار و 164 تن خمیر مایه، 128 هزار و 552 تن خوراک دام و 232 هزار و 610 مترمکعب MDF تولید کند.

نسیم صادقی اظهار داشت: میزان سطح زیرکشت نیشکر در این شرکت در 4 سال اخیر در مجموع 264 هزار و 130 هکتار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع نیروهای شاغل درشرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی 17 هزار و 825 نفر می باشد که 48درصد آنان شرکتی و 52درصد به صورت پیمانکار می باشند.

صادقی بیان داشت: 99.6 درصداین نیروها بومی و تنها چهار دهم درصد این افراد غیربومی هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان افزود: نیشکر قوی‌ ترین گیاه زراعی در تبدیل انرژی خورشیدی به ماده خشک گیاهی می‌باشد که از لحاظ تولید شکر، تغذیه دام، تولید الکل، کاغذ و چوب اهمیت اقتصادی دارد اما به لحاظ سرمایه‌گذاری سنگین در احداث کارخانه، جاده‌ها، کانال‌های آبرسانی و تامین ماشین‌های سنگین به صورت مکانیزه و متمرکز به مدیریت دقیق نیاز دارد تا این محصول به درستی کشت و به بهره برداری برسد.

هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی، بزرگ ترین تولید کننده شکر در کشور، در استان خوزستان واقع شده که با ظرفیت تولید 700هزار تن شکر سفید، نیمی از شکر تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است همچنین این شرکت به موازات فعالیت اصلی خود، به تولید تخته صنعتی از تفاله نیشکرMDF، تولید شکر ، خمیرمایه و الکل طبی از ملاس و همچنین اجرای پروژه های تولید شکر دارویی ،شکر قهوه ای ،شکر طعم دار و شکر پودری پرداخته است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دارای 7 واحد کشت و صنعت نیشکر در خوزستان است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۷۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارائه راهکارهای خردمندانه محیط زیستی در توسعه صنایع و رشد اقتصادی کشور به خصوص در سواحل مکران در دست اقدام است که با مشارکت مردم و جوامع محلی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، مجتبی ذوالجودی با تبریک «روز ملی خلیج فارس» در تشریح اهمیت توجه به زیستگاه‌های دریایی به‌ویژه خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است و مساحتی به بزرگی ۲۳۷ هزار کیلومتر مربع دارد و به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منطقه تأمین انرژی جهان با برخورداری از ۴۰ درصد ذخایر نفتی جهان و از طریق تردد سالانه بیش از ۴۰ هزار کشتی، بیش از ۲۳ درصد نفت تولیدی جهان را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه مرجان‌های خلیج فارس تا تغییرات روزانه ۹ درجه و تغییرات سالانه ۲۰ درجه را تحمل می‌کنند، بنابراین به عنوان منابع بالقوه ژنتیکی برای افزایش تاب‌آوری در برابر تغییر اقلیم مورد توجه هستند، افزود: کیفیت نفت‌های خام در جهان مشابه هم نیست و ذخایر نفتی خلیج فارس دارای ویژگی‌هایی چون سهولت استخراج، هزینه پایین تولید، امکان تولید مازاد بر ظرفیت و کیفیت‌تر بالا است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: خلیج فارس با تنوع و غنای زیستی و تولید بالا و برخورداری از جزایر بی‌نظیر و ارزشمندترین زیستگاه‌های حساس ساحلی مانند جنگل‌های حرا، آبسنگ‌های مرجانی، بسترهای علفی، مناطق تخم گذاری لاکپشت‌ها، پهنه‌های جزر و مدی، خوریات و مصب‌های متنوع و ذخایر عظیم آبزی، یکی از اکوسیستم‌های دریایی منحصربه‌فرد آب‌های گرمسیری جهان محسوب می‌شود و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و معیشت مردم بومی منطقه دارد.

ذوالجودی اضافه کرد: محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان مشترک بین ایران و هفت کشور عربی همسایه با برخی از چالش‌های زیست محیطی مواجه هستند که صید بی‌رویه و غیر مسئولانه از منابع آبزی، تخریب و ایجاد تغییرات فیزیکی مناطق ساحلی، ریزش نفت ناشی از اجرای عملیات اکتشاف و استخراج و حمل‌ونقل نفت از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: آلودگی‌های با منشأ خشکی در خلیج فارس شامل فاضلاب‌های شهری و روستایی، پساب‌های صنعتی و کشاورزی، آلودگی‌های صنایع مستقر در مناطق ساحلی، عملیات عمرانی و توسعه غیراصولی در سواحل مانند استحصال و خشک کردن دریا، انباشت پسماندها از جمله زباله‌ها و پلاستیک و میکروپلاستیک در نواحی سواحلی می‌شوند که نیازمند مدیریت اصولی است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت توجه به زیست بوم خلیج فارس گفت: این منطقه به لحاظ غنا و تنوع زیستی بالا و ارتباط با دریای عمان و آب‌های باز اقیانوسی (اقیانوس هند) از ظرفیت‌های بسیار بالای اکولوژیک در تولید آبزیان، گردشگری و طبیعت گردی، پرنده‌نگری، تولید انرژی پاک و حمل‌ونقل دریایی و بسیاری از زمینه‌های دیگر اقتصادی برخوردار است که با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان برای بهره‌برداری و توسعه متوازن و خردمندانه از این ثروت بی‌نظیر و نعمت خدادادی در راستای توسعه و ایجاد شغل و درآمد پایدار جوامع محلی اقدام کرد که معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در جهت سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور مقام معظم رهبری و دستور اکید رئیس جمهوری در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای جهت دستیابی به اهداف این سیاست‌ها از طریق فعال‌سازی ظرفیت‌های اکولوژیک و زیست‌محیطی محیط‌های دریایی و تالاب‌ها و ارائه راهکارهای خردمندانه محیط زیستی در توسعه صنایع و رشد اقتصادی کشور به خصوص در سواحل مکران را در دست اقدام دارد که با مشارکت مردم و جوامع محلی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

کد خبر 749041

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»