Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیین تکریم و معارفه بازرس‌کل استان البرز با حضور قاضی سراج در دادگستری البرز برگزار شد. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور در معارفه بازرس‌کل استان البرز که پیش از ظهر امروز با حضور استاندار البرز، نمایندگان مردم در مجلس، شهردار کرج، رئیس کل دادگستری استان البرز، معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی، جمعی از مدیران کل سازمان بازرسی کل کشور و سایر مسئولین قضایی و اداری استان در دادگستری البرز برگزار شد اظهار داشت: آقای دهقان با حضور خود در استان‌های مختلف منشأ خدمات بسیاری در استان‌هایی که حضور داشتند بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با برشمردن موانع تولید گفت: اگر بخواهیم تولید را در کشور راه بیندازیم باید نقدینگی را در بخش صنعت افزایش داده و این راهی ندارد جز اینکه ضمن تقویت بانک‌ها از لحاظ منابع، نسبت به ساماندهی و جهت دهی به سمت سرمایه‌گذاری و تولید اقدام کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در دولت اسلامی مردم انتظار دیدن مسائلی، چون فساد، اختلاس و قاچاق را ندارند، اظهار داشت: الحمدالله اکثر قریب به اتفاق مدیران ما چه در دستگاه اجرایی و چه در دستگاه قضایی پاک دست و شریف هستند. ما برای مچ گیری نیامده‌ایم و برای دستگیری آمده‌ایم، اما مچی را که نتوانیم اصلاح کنیم، قطع می‌کنیم.
سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه در استان البرز هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان وجود دارد گفت: افرادی که به دنبال دست درازی به بیت‌المال هستند سعی دارند بین مدیران اختلاف بیندازند و در صورتی که این هماهنگی و انسجام بین مدیران وجود داشته باشد فرصت طلبان جایی نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه استان استراتژیک البرز دو خاصیت فرصت و تهدید را توأمان دارد، گفت: فرصت از این لحاظ که بیش‌ترین تعداد کارخانه‌های صنعتی در این استان قرار دارند و نزدیکی به پایتخت نیز یکی دیگر از مزایای استان البرز است؛ و تهدید از این نظر که این استان، مکان امنی برای یقه سفید‌ها و فرار از امنیت و ناجا و دستگاه قضایی تهران است.
وی ادامه داد: متأسفانه دست درازی‌هایی که به املاک این استان شده خیلی زیاد است اگرچه سازمان تا حد خوبی در امر مبارزه با این موضوع موفق بوده است، اما معتقدیم که با کمک همه مسئولان و دستگاه‌ها می‌توانیم در این خصوص، مبارزه جدی‌تری داشته باشیم.رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر لزوم مبارزه با فساد و قاچاق کالا بیان داشت: خوشبختانه مناظره دیروز جمعه نشان داد که مبارزه با فساد و قاچاق در دستور کار تمام ۶ نامزد ریاست جمهوری است.
وی با اشاره به اینکه هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری که پیروز میدان شود وظیفه التزام به قانون و رأی مردم دارد، افزود: با برنامه‌های ارائه شده از سوی نامزد‌ها انتظار می‌رود در سال آینده پیشرفت بسیار خوبی در زمینه افزایش تولید، مبارزه با فساد و جلوگیری از قاچاق داشته باشیم.
وی با اشاره به کاهش تولید در کشور گفت: مشکل عمده تولید کشور کمبود نقدینگی و عدم گردش مالی بنگاه‌ها و تولیدکنندگان داخلی می‌باشد، برخی از تولیدات در انبار‌ها به دلیل قاچاق کالا انباشته شده است.
آیا ما نمی‌توانیم جلوی این قاچاق‌ها را بگیریم؟ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان متولی اصلی برای همین موضوع تشکیل شده است. این که مسئولش، دستگاه قضایی نیست. از آن طرف مبارزه با این قاچاق با وزیر دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی است. از طرف دیگر چه کسی باید جلوگیری کند که این قاچاق وارد کشور نشود؟ جانشین فرماندهی کل قوا در ناجا یعنی وزیر کشور در این خصوص متولی این کار است. متأسفانه علی رغم موارد اشاره شده، امروز عده‌ای دنبال این هستند که قوه قضائیه در خصوص مبارزه با قاچاق کالا موفق عمل نکرده است. کل مسئولیت را به قوه قضائیه واگذار کنید سپس از قوه پاسخ بخواهید.
وی گفت: بانک‌های دولتی ما از نظر منابع با مشکلاتی روبرو هستند، متأسفانه برخی از شعبه‌های بانک‌های خصوصی بیش از سقف مشخص و بدون رعایت مصوبه شورای پول و اعتبار، سود پرداخت کرده‌اند، قاعدتاً با این میزان سود پرداختی، مردم در بانک‌های دولتی، سپرده‌گذاری نمی‌کنند و سراغ بانک‌های خصوصی می‌روند. بانک مرکزی باید در خصوص اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار نظارت بیشتری داشته باشد.
سراج افزود: همچنین تا زمانی که سود پرداختی بانک‌ها از سود تولید بیشتر باشد قطعاً تولید کننده وارد تولید نمی‌شود و به همین منظور باید مصوبه شورای پول و اعتبار را اجرایی کنیم.

گفتنی است در ادامه این سفر یک روزه، قاضی سراج با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمّدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی، ۸ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه‌ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز کشف شد
  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • کشف دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • کشف ۳۰۰ کارتن تنباکو قاچاق در اسلامشهر
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی