Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرصت زيادي تا 29 ارديبهشت باقي نمانده است تا کانديداها از لحظه‌به‌لحظه اين زمان استفاده کنند؛ بازار سخنراني‌هاي انتخاباتي داغ شده و هرلحظه اخبار جديدي فضاي تبليغات را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

خبرگزاري مهر- گروه استان‌ها: اين روزها شهرهاي مختلف کشور در تب‌وتاب انتخابات است، هرلحظه اخبار جديد انتخابات در شبکه‌هاي اجتماعي و نرم‌افزارهاي پيام‌رسان به‌روز مي‌شود، سر خط خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها انتخابات و حال و هواي تبليغات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بيانيه‌هاي تبليغاتي و انتخاباتي، تأييد و تکذيب‌هاي خبري و اظهارنظرهاي شخصيت‌هاي سياسي و کانديداهاي رياست جمهوري تنها بخشي از اخبار اين روزهاي انتخابات در استان‌ها است. رقابت شوراهاي شهر و روستا هم هرلحظه داغ‌تر مي‌شود.
عصر امروز در ميان اخبار مختلف انتخاباتي موضوع انصراف هاشمي طبا به سر خط برخي رسانه‌ها رفت تا اين کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تکذيب شايعات پيرامون انصراف خود از رقابت‌هاي انتخاباتي بگويد که قصدي براي انصراف ندارم و برنامه‌هاي تبليغاتي‌ام را در رسانه‌ ملي و برگزاري نشست خبري ادامه خواهم داد.
اما برخي اظهارنظرها در فضاي مناظره سوم نيز موجب واکنش‌هاي مختلف شد، از تکذيب انتساب موسسه ميزان به قوه قضائيه به دنبال اظهارنظر يکي از کانديداها تا برخي حاشيه‌سازي‌ها در مورد پرداخت ماليات آستان قدس و حمايت جامعه مدرسين از حجت‌الاسلام رئيسي.

به دنبال مباحث مطرح شده در مناظره هم نماينده ستاد انتخاباتي حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي هم در نامه‌اي به عبدالعلي علي عسگري رئيس سازمان صداوسيما و سيد احسان قاضي‌زاده هاشمي رئيس ستاد نظارت بر تبليغات انتخابات، درخواست برگزاري مناظره دوجانبه ميان سيد ابراهيم رئيسي و حسن روحاني را ارائه داد.
رئيس ستاد قاليباف هم در پيامي توئيتري از آمادگي براي مناظره دو نفره بين قاليباف و روحاني خبر داد.
بيانيه‌ آستان قدس رضوي در خصوص پرداخت ماليات
در اين ميان روابط عمومي آستان قدس رضوي در پاسخ به اظهارات مطرح‌شده مبني بر عدم پرداخت ماليات توسط آستان قدس رضوي، ضمن رد اين ادعا به‌منظور شفاف‌سازي و تنوير افکار عمومي اطلاعيه‌اي به شرح زير صادر کرد.
همان‌طور که پيش‌ازاين بارها اعلام‌شده است، به استناد بند الف ماده 139 قانون ماليات‌هاي مستقيم «موقوفات، نذورات، پذيره، کمک‌ها و هداياي دريافتي نقدي و غير نقدي آستان قدس رضوي، آستان حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، آستانه حضرت معصومه (س)، آستان حضرت احمد ابن موسي (ع) (شاه‌چراغ)، آستان مقدس امام خميني (ره)، مساجد، حسينيه‌ها، تکايا و ساير بقاع متبرکه از پرداخت ماليات معاف مي‌باشند.»
ادامه بيانيه آستان قدس را مي‌توانيد در اينجا بخوانيد.
بيانيه جامعه مدرسين درباره حمايت از «رئيسي» در انتخابات
دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم در موردحمايت جامعه مدرسين از کانديداي اصلح در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بيانيه‌اي صادر کرد. متن بيانيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم که با امضاي حجت‌الاسلام علي ابراهيمي، مسئول دفتر اين نهاد حوزوي منتشرشده بدين شرح است.
«بسم‌الله الرحمن الرحيم
در پي اظهارنظرهاي گوناگون در رابطه با حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم از حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمين حاج سيد ابراهيم رئيسي «دامت توفيقاته» به اطلاع مي‌رساند؛ جامعه مدرسين حوزه علميه قم پس از برگزاري جلسات متعدد و بحث و بررسي‌هاي گوناگون در مورد مصاديق اصلح و با در نظر گرفتن همه‌ جوانب و طبق روال دوره‌هاي گذشته، سرانجام در جلسه‌ رسمي شوراي عالي جامعه مدرسين مورخ 1396/02/08 موضوع به رأي گذاشته شد، که با اکثريت حاضرين در جلسه حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمين حاج سيد ابراهيم رئيسي به‌عنوان کانديداي اصلح در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري معرفي شد.»
ادامه بيانيه را مي‌توانيد اينجا بخوانيد.
در جدول زير سرخط برخي اخبار انتخاباتي در استان‌ها را مي‌خوانيم.

سر خط اخبار انتخابات در استان‌ها
آذربايجان شرقي
نماينده مردم بناب در مجلس تأکيد کرد: ضرورت برخورد با رانت‌خواري نزديکان و اطرافيان مسئولان
اعزازي همچنين با بيان اينکه ضعف عملکرد برخي مسئولان نظام باعث دلسردي مردم از مسئولان مي‌شود؛ تأکيد کرد: مسئولان همواره بايد در راستاي خدمت به مردم از هيچ اقدامي کوتاهي نکنند
قاليباف کانديداي رياست جمهوري ساعت 20 روز ... در جمع مردم تبريز در سالن شهيد اقدمي سخنراني خواهد کرد.
آذربايجان غربي
رئيس دفتر هيئت نظارت و بازرسي بر انتخابات آذربايجان غربي: 10 هزار ناظر در انتخابات امسال در آذربايجان غربي فعاليت مي‌کنند.
اصفهان
قاليباف فردا يکشنبه در سومين سفر خود عازم اصفهان شده و از ساعت ١٩:٣٠ در ورزشگاه پيروزي اصفهان با مردم ديدار خواهد کرد
رئيس ستاد انتخاباتي ميرسليم در اصفهان: ميرسليم انصراف نخواهد داد/ به دليل رعايت قانون متضرر شديم
حسن سقايي پيش از ظهر شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه، با بيان اينکه حزب موتلفه اسلامي با آينده‌نگري و بررسي و برنامه‌ريزي در راستاي رفع مشکلات مردم وارده صحنه شده است، اظهار داشت: با نظرخواهي از تمامي اعضاي حزب موتلفه درنهايت به انتخاب سيد مصطفي آقاميرسليم به‌عنوان فردي با سوابق خوب اجرايي، آگاه به مسائل و بدون نقطه منفي در سوابق رسيديم ضمن اينکه ايشان متصف به صفاتي مانند ايمان و خداترسي نيز است.
فرمانده انتظامي استان اصفهان: نصب بنرهاي بزرگ تبليغاتي در سطح شهر تخلف انتخاباتي اصفهان است
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان: کانديداها اجازه تبليغات در بقاع متبرکه را ندارند
.....................................................................
رئيس کميسيون تعليم و تربيت شوراي عالي انقلاب فرهنگي: ارزش‌هاي فرهنگي ايراني - اسلامي بايد در نهادهاي جهاني عرضه شود

جميله علم‌الهدي ظهر شنبه در همايش انتخاباتي تحول در نظام تربيتي کشور در دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با بيان اينکه تعليم و تربيت نيروي انساني در هر جامعه‌اي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اظهار داشت: در جهان امروز به دليل نبود آرامش رواني نوعي بازگشت به عرفان آغاز شده است و بر اين اساس بايد قشرهاي فرهيخته جامعه تعليم و تربيت را اولويت نخست خود قرار دهند.
اردبيل
با انتشار بيانيه‌اي تأکيد شد؛
مصلي اردبيل در اختيار تمام نامزدهاي رياست جمهوري قرار مي‌گيرد
البرز
رئيس ستاد انتخابات استان البرز: مانور انتخابات الکترونيک در البرز تا 26 ارديبهشت ادامه دارد/ برقراري امنيت ستادهاي انتخاباتي و سخنرانان ضروري است
ايلام
استاندار ايلام:
ايلام پنجمين استان کشور ازنظر مشارکت مردم در انتخابات است
تهران
محمدباقر قاليباف در ادامه برنامه‌هاي خبري خود، فردا يکشنبه به ورامين خواهد رفت و ساعت 11 در مسجد جامع ورامين با مردم ديدار خواهد کرد.
حسيني در همايش حاميان رئيسي: جا داشت رئيسي بپرسد که روحاني چطور از سال 58 «دکتر» بوده است

سيدمحمد حسيني بعد از ظهر امروز در همايش نخبگان سياسي، فرهنگي و اقتصادي حامي رئيسي در دانشکده حقوق دانشگاه تهران اظهار داشت: امروز وقت آن رسيده است که همه همت کنند و با اين باند نيويورکي، لندني، سرخه اي و مکتب نياوراني وداع کنند.
وي ادامه داد: از تمام امکانات استانداري ها، فرمانداري ها و حتي دهياري ها استفاده کرده اند تا در مردم رعب و وحشت ايجاد کنند، اما با شکست مواجه خواهند شد.
....................................................................
ظهر شنبه برق‌گرفتگي يک کارگر نصب کننده پوستر و بنر در مرکز شهر پرند حادثه آفريد.
بر اساس اين گزارش مرکز شهر پرند اين روزها براي فعاليت‌هاي انتخاباتي شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نيز رياست جمهوري لحظات پر از تلاش کانديداها را شاهد است و همين جنب‌وجوش سبب شد تا کارگري که براي نصب يک بنر تبليغاتي شرايط و استانداردهاي لازم را پيش‌بيني نکرده بود دچار سانحه برق‌گرفتگي شود.
به دنبال اين برق‌گرفتگي برق شهر قطع‌شده و همچنان نيز قطع است.
رئيس حوزه انتخابيه شهرستان پرديس خبر داد؛
تائيد صلاحيت 3 نامزد شوراي شهر بومهن در وقت اضافه
خراسان جنوبي
دبير اجرايي هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي خراسان جنوبي:
1170 ناظر بر انتخابات شوراهاي اسلامي خراسان جنوبي نظارت مي‌کنند
سرپرست پليس فتاي خراسان جنوبي:
36 تخلف نامزدهاي شوراي اسلامي در فضاي مجازي شناسايي شد
معاون دادگستري خراسان جنوبي:
بيشترين تخلفات انتخاباتي درزمينه سوءاستفاده از بيت‌المال است
خراسان رضوي
در بيانيه‌اي اعلام شد؛ توضيحات آستان قدس رضوي در خصوص پرداخت ماليات
....................................................................
پناهيان در همايش بانوان حامي حجت الاسلام «رئيسي»: روحاني حرف‌هاي ناروا مي‌زند/ هزينه جاري دولت 3 برابر شده است
خراسان شمالي
وزير بهداشت: نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در مناظرات اصل انقلاب را حفظ کنند
زنجان
رئيس ستاد انتخاباتي ميرسليم در استان زنجان: ميرسليم در دانشگاه زنجان سخنراني مي‌کند
دبير کل جبهه پايداري انقلاب اسلامي:
مردم بايد در انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنند
سمنان
نماينده سابق شوراي عالي انقلاب فرهنگي در شوراي زنان: نامزدهاي رياست جمهوري بدعهدي آمريکا را در برجام بازگو نمي‌کنند
کبري خزعلي در جمع دانشجويان دانشگاه پيام نور سمنان با بيان اينکه بدعهدي آمريکا در مواجه با برجام بايد براي همه بازگو شود، ابراز داشت: همان‌طور که در مناظره‌هاي انتخاباتي ديديم در هيچ‌يک سه گفتگوي نامزدهاي انتخاباتي بااينکه با اصل برجام موافق هستند اما از پيمان‌شکني آمريکا سخني نگفتند و بايد اين موارد براي همه بازگو شود.
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات استان سمنان:
هيئت‌هاي اجرايي انتخابات از باطل شدن آراي مردم جلوگيري کنند
حجت‌الاسلام حسنعلي عربي پيش از ظهر شنبه در دومين دوره نشست آموزشي نمايندگان فرماندار در شعبه‌هاي اخذ رأي شهر سمنان به ميزباني سالن تأمين اجتماعي اين شهرستان با يادآوري اينکه رأي مردم حق‌الناس محسوب مي‌شود و از آراي مردم صيانت خواهيم کرد، ابراز داشت: با توجه به اينکه در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين انتخابات شهر و روستا به‌صورت کاملاً مکانيزه صورت مي‌گيرد لذا مسئولان مربوط بايد موارد اجرايي سامانه را به‌صورت کامل فراگيرند و با آموزش‌هاي به کار گرفته‌شده از باطل شدن آراي مردم جلوگيري کنند.
مسئول ستاد انتخاباتي رئيسي در سمنان:
رئيسي به استان سمنان سفر مي‌کند
عليرضا خسروي در گفتگو با خبرنگار مهر با تأييد اينکه سفر حجت‌الاسلام رئيسي به استان سمنان در هفته جاري قطعي خواهد بود، ابراز داشت: جزئيات برنامه‌هاي اين نامزد انتخاباتي شامل سخنراني روز سه‌شنبه به ميزباني سالن غدير است که بايد گفت در ساير شهرستان‌ها نيز سخنراني‌هاي حجت‌الاسلام رئيسي برگزار خواهد شد.
قم
خطاب به مردم ايران صادر شد؛ بيانيه جامعه مدرسين درباره حمايت از «رئيسي» در انتخابات
آيت‌الله نوري همداني:
رئيس‌جمهور بايد دلسوز جامعه و داراي روحيه استکبارستيزي باشد
اين مرجع تقليد شيعيان بر حضور حداکثري در انتخابات تأکيد کرد و گفت: ولائي بودن، داراي روحيه استکبارستيزي، دلسوز جامعه اسلامي و خدمت گذار مردم ازجمله خصوصيات کانديداي اصلح است.
کرمان
نماينده سابق مردم تهران در مجلس:
جهت‌گيري هر سه کانديداي جبهه انقلاب يکي است
حميد رسايي ظهر شنبه در نشست خبري در کرمان اظهار داشت: با اشاره به اينکه رقابت بين کانديداهاي جريان انقلابي يک رقابت واقعي بوده و پوششي نيست، افزود: جهت‌گيري سه نفر کانديداهاي جبهه انقلابي يکي است؛ اما نوع برنامه، سوابق و سليقه مختلف دارند.
وي گفت: رقابت آن‌ها واقعي است و کناره‌گيري يکي يا دو نفر از کانديداها به نفع ديگري قابل پيش‌بيني نيست و برخلاف طرف مقابل؛ جهانگيري فقط مي‌خواهد از فرصت تبليغات به نفع روحاني استفاده کند.
رئيس ستاد انتخاباتي ميرسليم در استان کرمان: ميرسليم فردا يکشنبه به کرمان سفر مي‌کند
احمدعلي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر از سفر سيد مصطفي ميرسليم فردا 24 ارديبهشت‌ماه به کرمان خبر داد و اظهار کرد: اين کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ساعت چهار فردا در ادامه سفرهاي تبليغاتي خود وارد فرودگاه بين‌المللي کرمان مي‌شود.
کرمانشاه
مشارکت حداکثري در انتخابات موجب يأس و ناکامي دشمنان مي‌شود
دبير کميته دانشجويان ستاد مرکزي حجت‌الاسلام رئيسي در کرمانشاه گفت: حضور و مشارکت حداکثري در انتخابات سبب يأس و نااميدي دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي‌شود.
نماينده مردم کرمانشاه در مجلس: انتخابات آبروي ملي ماست/ آمريکا جرأت جسارت به اقتدار ما را ندارد
گيلان
قاليباف در ادامه برنامه‌هاي تبليغاتي خود دوشنبه 25 ارديبهشت عازم رشت شده و ساعت 10 در استاديوم عضدي اين شهر در جمع مردم سخنراني مي‌کند.
رئيس ستاد انتخاباتي حجت‌الاسلام رئيسي در گيلان خبر داد؛ حجت‌الاسلام رئيسي يک‌شنبه به گيلان سفر مي‌کند
سيد علي آقازاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجت‌الاسلام رئيسي شامگاه يک‌شنبه به استان گيلان سفر مي‌کند.
وي افزود: حضور در مزار شهدا، ديدار با نماينده ولي‌فقيه در استان و ديدار مردمي از مهم‌ترين برنامه‌هاي حجت‌الاسلام رئيسي در سفر به گيلان است.
فارس
قاليباف ساعت 17 روز يکشنبه 24 ارديبهشت در مسجد دانشگاه شيراز سخنراني خواهد کرد.
کرمان
قاليباف سه‌شنبه 26 ارديبهشت به کرمان خواهد رفت تا ساعت 16 در مصلي امام علي عليه‌السلام اين شهر در جمع مردم اين شهر سخنراني کند.
مازندران
وزير بهداشت دولت دهم: انتخابات عيد مردم‌سالاري است/ دولت کارنامه خوبي ندارد

کامران باقري لنکراني عصر شنبه در ستاد انتخاباتي حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي در شهرستان آمل ا اشاره به اينکه در فضاي انتخاباتي فرد اصلح را به مردم معرفي کنيم، افزود: حرف‌هايي در مناظره‌ها توسط دولت يازدهم زده مي‌شود که مصداق شعار بدون عمل است و آنچه فضاي سياسي اقتصادي را تحت تأثير قرارداد قبيله گرايي سياسي بود که در دولت يازدهم با فساد و رانت‌خواري برخورد نشد و نشان از قبيله گرايي سياسي دارد.
باقري لنکراني با اشاره به اينکه اگر در گروه خودشان اختلاس مي‌شد از آن فرد حمايت مي‌کردند اما گروه رقيب را بوق و کرنا مي‌کردند، ادامه داد: با فساد بايد برخورد شود نه اينکه آن را توجيه کنيم.
هرمزگان
رئيس ستاد انتخابات استان هرمزگان: 33هزار و 468 رأي اولي در هرمزگان پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند.
استاندار هرمزگان: انتخابات بايد به‌صورت کاملاً شفاف برگزار شود
همدان
استاندار همدان: شرايط برگزاري انتخابات سالم و بي‌طرفانه در همدان فراهم شود
رئيس کميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان: 700 صندوق الکترونيک آراي 4 شهر استان همدان را جمع‌آوري مي‌کنند

از انتخابات شوراها چه خبر؟
اما حال و هواي انتخابات شوراهاي شهر و روستا به‌رغم قرارگيري در سايه انتخابات رياست جمهوري ويژگي‌هاي خاص خود را دارد، تبليغاتي که تا پيش‌ازاين در فضاي مجازي محدودشده بود حالا به سطح شهر آمده و تبليغات محيطي اوج گرفته است. نگاهي به فضاي تبليغات انتخابات شوراها در برخي استان ها خواهيم داشت.
آذربايجان غربي؛ مسابقه نصب پوستر
هم‌زمان با تنور داغ انتخابات رياست جمهوري، ماراتن نفس‌گير انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در شرايطي که فضاي مجازي پر از گروه‌هاي هوادار نامزدهاي اين دوره با عناويني نظير «حاميان»، «همفکران»، «طرفداران» و... شده به تبليغات محيطي کشيده شده است.
باگذشت تنها دو روز از آغاز مهلت قانوني تبليغات انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا شهر کاملاً به تصرف نامزدهاي اين دوره از انتخابات شوراها درآمده و تبليغات نامتعارف ضمن اينکه فضاي شهري را زشت و کريه کرده بلکه خسارات شديدي به اموال عمومي واردشده است.
تعدد نامزدهاي شهر و روستا در اين دوره از انتخابات شوراها موجب شده افراد از هر شيوه و روشي براي تبليغات استفاده کنند نگاهي اجمالي به فضاي شهري اروميه نشان مي‌دهد نامزدهاي شوراها به‌جاي معرفي خود و برنامه‌هايشان به دنبال مسابقه براي نصب عکس، پوستر و بنرهاي خود در سطح شهر هستند.
تيرهاي برق، تابلوهاي راهنمايي و رانندگي، جداول خيابان‌ها، شيشه‌ مغازه‌ها، درختان و حتي سطح معابر و خيابان‌ها از عکس‌ها و پوسترهاي نامزدهاي اين دوره از شوراها درامان نمانده و شهر به تصرف کامل نامزدها درآمده است.
البرز؛ شهر زير بنر رفت!
امروز بيست و سوم ارديبهشت‌ماه يک هزار و سيصد و نودوشش است، اينجا کرج و ديوارهاي شهر خميده زير بار اين‌همه تبليغ، از هر کوچه و پس‌کوچه‌اي که بگذريد انواع و اقسام پوستر و بنرهاي تبليغاتي را مي‌بينيد که در کمترين زمان ممکن بر ديوارها نصب‌شده‌اند.

البته ناگفته نماند که برخي از هواداران نامزدها به ديوار اکتفا نکرده و در مرکزي‌ترين نقطه شهر و در ميدان‌ها اصلي بنري به بزرگي يک‌تخته فرش شش متري آويزان کرده‌اند که به قول ادبياتي‌ها چشم هر رهگذاري را مي‌نوازد.
حجم تبليغات در برخي از مناطق کرج مانند حصارک، آق تپه، اسلام‌آباد و بسياري از محله‌هاي پايين‌شهر به‌قدري بالا است که همگان از اين مسئله با تعجب ياد مي‌کنند اما تبليغات در مناطق بالا شهر کم‌رنگ‌تر از ديگر مناطق ديده مي‌شود که اين مسئله نيز در نوع خود قابل‌تأمل و تفکر است.
باوجود تلاش دستگاه‌هاي ناظر براي برگزاري انتخاباتي سالم و قانونمند اما براي برخي نامزدها و هوادارانشان تعريف قوانين گويا روشن و واضح نيست به‌طوري‌که با شدت گرفتن التهاب تبليغات شيوه‌هاي نامتداول و حتي غيرقانوني متعددي مشاهده مي‌شود.
از هرچه بگذريم از بحث محيط‌زيست و شعارهاي رنگارنگ برخي از نامزدها که خود را دلسوز و سينه‌چاک محيط‌زيست مي‌دانند نمي‌توان گذشت؛ بسياري از اعضاي فعلي شوراي شهر کرج و نامزدهاي تازه به قافله انتخابات رسيده در ميتينگ‌هاي انتخاباتي بر حفظ محيط‌زيست تأکيد کرده‌اند و اين مسئله را خط قرمز خود دانسته‌اند درحالي‌که با گشتي در شهر مي‌توان دريافت که اين سخنان شعاري بيش نيست، آقايان و خانم‌ها به درختان نيز رحم نکرده و پوسترهاي تبليغاتي خود را از درختان شهر آويزان کرده‌اند به‌طوري‌که براي پاک‌سازي شهر از تبليغات شاخه درختان بايد قرباني شود.
کردستان؛ تبليغات محيطي اوج گرفت
هر ساعت که مي‌گذرد بر حجم تبليغات وسيع و گسترده‌ افراد کانديداي شوراي اسلامي شهر و روستاها در استان کردستان افزوده مي‌شود و افراد سعي مي‌کنند که با استفاده از شيوه‌هاي مختلف خود را براي جلب آراء مردمي عرضه کنند.
هرچند که ماه‌ها قبل از رسمي شدن تبليغات انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، افراد داوطلب و طرفداران آن‌ها با حضور گسترده در فضاي مجازي و با خريد ممبرهاي غيرواقعي در تلگرام به دنبال جذب آرا بيشتر مردم بودند ولي اين روزها و با رسمي شدن تبليغات، فضاي واقعي و مجازي در تسخير افراد قرارگرفته است.
حضور و استقبال بيشتر افراد براي پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان کردستان باعث شده است تا فضاي رقابتي نيز تشديد شود و به همين دليل بر حجم فعاليت‌هاي تبليغاتي نيز افزوده‌شده و افراد سعي مي‌کنند که از هر فرصت و بهانه‌اي براي جلب آراء مردم استفاده کنند.
بر اساس اعلام رئيس ستاد انتخابات استان کردستان در اين دوره از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا درمجموع نزديک به 9 هزار نفر ثبت‌نام کردند که البته در طي مدت‌زمان بررسي صلاحيت‌ها در هيات هاي اجرايي و نظارت شماري از اين افراد انصرف دادند.
عليرضا آشناگر بيان کرد: درمجموع در اين دوره از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان کردستان 918 نفر بيش از دوره چهارم ثبت‌نام کردند و به همين دليل ميزان رشد ثبت‌نام افراد داوطلب نيز با افزايش 11.5 درصدي همراه بوده است.
کرمان؛ جشن و موسيقي انتخاباتي
روز پنجشنبه رسماً تبليغات انتخابات شوراهاي شهر در استان کرمان هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد، هرچند تبليغات رياست جمهوري از يک هفته قبل آغازشده بود اما تبليغات رياست جمهوري از ابتدا زير سايه حجم تبليغاتي انتخابات شوراها قرارگرفته بود.
در استان‌ها مردم بيشتر از اينکه تحت تأثير تبليغات ميداني رياست جمهوري قرار بگيرند، مناظره‌ها و سخنراني‌هاي کانديداها را پيگيري مي‌کنند و از سوي ديگر به سمت ستادها و تجمعات تبليغاتي کشيده مي‌شود.
هر چه به‌روزهاي پاياني تبليغات نزديک‌تر مي‌شويم کمپين‌هاي تبليغاتي نيز درزمينهٔ انتخابات رياست جمهوري شکل پررنگ‌تري به خود مي‌گيرد اما هم‌زماني انتخابات رياست جمهوري و شوراها موجب شده است تبليغات ميداني کانديداهاي متعدد شوراي شهر بيشتر به چشم بخورد.
تعدد بيش‌ازحد کانديداهاي شوراي شهر تبليغات را با هرج‌ومرج افسارگسيخته‌اي مواجه کرده است که انتخاب را براي مردم سخت مي‌کندهم‌زمان شدن آغاز تبليغات شوراها با شب نيمه شعبان نيز سبب شد بسياري از کانديداها با برپايي مکان‌هاي جشن و پخش موسيقي مردم را به ست خود جذب کنند. از سوي ديگر تعدد بيش‌ازحد کانديداهاي شوراي شهر تبليغات را با هرج‌ومرج افسارگسيخته‌اي مواجه کرده است که انتخاب را براي مردم سخت مي‌کند.
به نظر مي‌رسد مردم براي مرتکب نشدن اشتباهات انتخاب‌هاي دوره‌هاي گذشته که گاها بر مبناي چهره و رنگارنگ بودن تبليغات انجام مي‌شد بايد به سمت مطالعه برنامه‌هاي کانديداها پيش بروند.
تخصص و تجربه و دلسوزي براي تغيير چهره شهر مهم‌ترين مؤلفه‌هاي انتخاب در شوراي شهر است اما در انتخابات پيش رو تعداد افراد مختلفي که در اين عرصه حضور يافته‌اند آن‌قدر مهم است که به نظر مي‌رسد رأي‌دهندگان درنهايت به براي انتخاب افراد برتر دچار سردرگمي خواهند شد و به سمت افرادي مي‌روند که بيشترين پول را در تبليغات خرج مي‌کنند و يا چهره بهتري دارند و عکس‌هاي تأثيرگذارتري گرفته‌اند.
تبليغات شوراها هرچند که رسماً تا روز پنجشنبه آغاز نشده بود اما تنورش آن‌چنان در شهرهاي دور از پايتخت گرم بود که کمتر اثري از پوسترهاي انتخابات رياست جمهوري ديده مي‌شد و از روز گذشته نيز محدود تبليغات رياست جمهوري زير پوسترهاي رنگارنگ ناپديدشده‌اند.

صفحات روزنامه‌هاي تأثيرگذار استان از هفته‌هاي قبل رزرو شده است و چاپخانه‌هاي نيز به‌صورت شبانه‌روزي در حال انتشار پوسترهاي تبليغاتي هستند.
بنرهاي بزرگ انتخاباتي نيز در سراسر شهر نصب‌شده است، از سوي ديگر هرچند به کانديداها تأکيد شده که از نصب پوستر و تبليغات در مکان‌هاي غير مرتبط خودداري کنند و شهرداري کرمان نيز مکان‌هايي براي اين امر در نظر گرفته است اما عملاً نيمه‌هاي شب طرفداران هر کانديدا اقدام به نصب تبليغات بر روي دروديوار شهر مي‌کنند و سعي مي‌کنند از هر امکاني براي به چشم آمدن فرد موردنظر خود استفاده کنند.
مازندران؛ ريخت‌وپاش‌هاي تبليغاتي
زنگ تبليغات پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي نواخته شد و فعاليت تبليغي بيش از 15 هزار داوطلب تأييد صلاحيت شده مازندران شدت گرفت. داوطلباني که قرار است تا چند ماه ديگر رسماً به برنامه‌ريزاني براي شهر تبديل شوند، دست به اقداماتي زدند که چهره شهرها را از تبليغات رنگين با شعارهاي شيشه‌اي و مجازي رنگارنگ کرده‌اند.
به‌رغم آنکه در شهرهاي مختلف، مکان‌هايي براي نصب پوستر و بنر طراحي‌شده است اما برخي داوطلبان، پا را فراتر از قانون نهاده‌اند و پوسترها و بنرهايشان به ديوارها، تأسيسات دولتي و تيرهاي برق چسبانده شده است.
حضور داوطلباني به هر نوع گرايش و سطح مختلف تحصيلي و علمي، افراد جوياي کار، مهندسان رشته‌هاي مختلف، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، انبوه‌سازان و بسازبفروش‌ها فضاي انتخابات را وارد فاز جديدي کرده است.
«به عمل کار برآيد، نه به شعار»، «شهر دوست‌داشتني من»، «شهري به وسعت يک خانواده»، «رأي من به فرهنگي فرهيخته»، «طلوع دوباره»، «شهر تا افق 1400»، «اوست گرفته شهر دل، ما به کجا سفر بريم؟، آمده‌ايم که سر نهيم»، «قرارمان به همان قرار شهر 1400، شهري در انتظار» و « من يک روزنامه‌نگار هستم» ازجمله شعارهايي است که برخي داوطلبان براي ترغيب افکار عمومي مطرح کرده‌اند.
تبليغات انتخابات شوراهاي اسلامي شهري و روستايي به نيمه رسيد و حضور کارناوال‌هاي شادي، برپايي ميتينگ‌ها و جلسات خانگي و عمومي، توزيع اقلام تبليغاتي نظير سررسيد و خودکار، سفره‌هاي رنگين شام و نهار، و تردد خودروهايي با پوسترهاي آذين‌شده و حضور و تبليغات پررنگ در فضاي مجازي ازجمله شيوه‌هاي تبليغي برخي داوطلبان انتخابات شوراها است.
باگذشت حدود سه روز از تبليغات رسمي انتخابات شوراهاي اسلامي، برخي مردم مي‌پرسند اين هزينه‌هاي گزاف تبليغي چگونه تأمين مي‌شود و چه راهي براي جبران آن در چهار سال مسئوليت در نهاد مردمي شورايي وجود دارد.
يک شهروند ساروي در گفتگو با خبرنگار مهر مي‌گويد: به‌رغم آنکه پويش مردمي نه به تبليغات رنگين و کاغذي از سوي برخي داوطلبان در برخي مناطق ايجادشده اما باز شاهد آن هستيم که برخي نامزدها براي ورود به شورا اقدام به‌صرف هزينه‌هاي کلان مي‌کنند.
محسن مهدوي خطاب به داوطلبان مي‌گويد: آنچه مسلم است مردم در روز 29 ارديبهشت به برنامه‌ها و سابقه افراد رأي خواهند داد و فريب تبليغات رنگين و پرزرق‌وبرق را نخواهند خورد.
همدان؛ مدعيان آبادي شهر را ويران کردند
اين روزها نامزدهاي انتخابات پيش رو براي عقب نماندن از رقيبان از هر شيوه‌اي براي جذب بيشتر آرا استفاده کرده و اغلب با حضور در مساجد و ديدار با مردم به بيان ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي خود مي‌پردازند.
بر اساس گزارش‌هاي دريافتي برخي کانديداها با رعايت اخلاق انتخاباتي به‌صورت آرام و به‌دوراز تنش براي جلب‌توجه رأي‌دهندگان حرکت مي‌کنند و برخي ديگر نيز با صرف هزينه‌هاي مالي از شام انتخاباتي گرفته تا دادن سيم‌کارت، اينترنت رايگان و غيره درصدد جمع‌آوري آراء هستند.
در تمام لحظات باقي‌مانده تا 29 ارديبهشت حاميان هر کانديدا سعي مي‌کنند تا تصاوير، فايل سخنراني و کليپ استقبال از نامزدها را از طريق فضاي مجازي تلگرام و ديگر فضاهاي ممکن منتشر کنند و شايد تفاوت عمده تبليغات سال جاري با دوره‌هاي قبل را بايد در اين دانست که فضاي مجازي به کمک نامزدها آمده‌اند.

هرروز کانديداها سعي مي‌کنند با اقدامي جالب از ديگر رقبا سبقت بگيرند و از هر راهي که شده وارد شورا شوند به‌طوري‌که واقعيت اين روزهاي تبليغات انتخاباتي در همدان اين است که هر چه تبليغات بيشتر باشد آراي بيشتر و شانس ورود به شوراي شهر هم بيشتر خواهد بود.
فراتر از تمام روش‌هايي که براي تبليغات در شهر همدان به‌کاربرده مي‌شود موضوعي که توجه شهروندان را به خود جلب کرده رعايت نکردن قانون از سوي برخي مدعيان آبادي شهر استگذشته از تبليغات بي‌قيدوبند کاغذي در جاي‌جاي شهر همدان که اين روزها موجب مخدوش شدن چهره شهر شده است برپايي تجمع‌ها در مقابل ستادهاي انتخاباتي نيز جاي تأمل دارد.
فراتر از تمام روش‌هايي که براي تبليغات در

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: دستگاه قضایی هم‌سنگر نیروی‌های نظامی- امنیتی و دستگاه‌های اجرایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکم‌فرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر برگزار می‌شود عنوان کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

انتخابات ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک است

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد عنوان کرد: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، گفت: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت:  برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان اعلام کرد: 300 قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی