Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@11:58:42 GMT

تبلیغات انتخاباتی به اوج خود رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۲۳۲۵

دو روز از آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می گذرد و کاندیداها و طرفداران آنها فضای مجازی و واقعی را به تسخیر خود در آورده اند.

خبرگزاری مهر: هر ساعت که می گذرد بر حجم تبلیغات وسیع و گسترده های افراد کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستاها در استان کردستان افزوده می شود و افراد سعی می کنند که با استفاده از شیوه های مختلف خود را برای جلب آراء مردمی عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر چند که ماه ها قبل از رسمی شدن تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افراد داوطلب و طرفداران آنها با حضور گسترده در فضای مجازی و با خرید ممبرهای غیرواقعی در تلگرام به دنبال جذب آرا بیشتر مردم بودند ولی این روزها و با رسمی شدن تبلیغات، فضای واقعی و مجازی در تسخیر افراد قرار گرفته است.

حضور و استقبال بیشتر افراد برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان باعث شده است تا فضای رقابتی نیز تشدید شود و به همین دلیل بر حجم فعالیت های تبلیغاتی نیز افزوده شده و افراد سعی می کنند که از هر فرصت و بهانه ای برای جلب آراء مردم استفاده کنند.

افزایش ۱۱.۵ درصدی افراد داوطلب حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان

بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان کردستان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع نزدیک به ۹ هزار نفر ثبت نام کردند که البته در طی مدت زمان بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی و نظارت شماری از این افراد انصرف دادند.

علیرضا آشناگر بیان کرد: در مجموع در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان ۹۱۸ نفر بیش از دوره چهارم ثبت نام کردند و به همین دلیل میزان رشد ثبت نام افراد داوطلب نیز با افزایش ۱۱.۵ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره ۱۶۱ کرسی در شهرها و چهار هزار و شش کرسی در روستاها مورد رقابت قرار می گیرند، افزود: برای هر کرسی شورای اسلامی در سنندج ۲۶.۵نفر، در مریوان ۲۱ نفر، در سقز ۱۷ نفر و در سایر شهرهای استان ۱۰ تا ۱۳ نفر با هم رقابت می کنند.

آشناگر گفت: یک هزار و ۳۱۶ روستای استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها بوده که از این تعداد در یک هزار و ۲۸۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار، شورای اسلامی آن سه عضو و در ۲۹ روستا با جمعیت بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر، شورای اسلامی آن دارای پنج عضو هستند.

وی اظهار کرد: اعضای شورای ۲۲ شهر استان با جمعیت تا ۵۰ هزار نفر پنج عضو، ۶ شهر استان با جمعیت بالای ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر هفت عضو و سنندج با جمعیت ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر ۹ عضو شورا دارد.

افزایش شمار داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان باعث شده است تا هر لحظه بر حجم فعالیت های تبلیغاتی افزوده شود و به همین دلیل این بار نه تنها در فضای مجازی، بلکه بر در و دیوار شهر هزاران بنر و پوستر رنگارنگ و با سایز های متنوع نصب شده است.

در و دیوار شهر مملو از بنرهای رنگی داوطلبان حضور در شورای شهر است

از لحظه آغاز تبلیغات پنجمن دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان، فعالیت های تبلیغاتی کاندیداها شروع شده است و هر چه زمان می گذرد بر حجم این فعالیت های تبلیغاتی افزوده می شود و البته در این دوره مدیریت و نظارت قابل توجهی در خصوص وضعیت تبلیغات به چشم نمی خورد.

یکی از ویژگی های خاص این دوره از تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان، فعالیت افراد در فضای مجازی است به گونه ای که در ساعت های پایانی شب خود افراد کاندیدا و طرفداران آنها در گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام برای هم شاخ و شانه می کشند.

جدای از جذاب شدن فعالیت های افراد در فضای مجازی، در این دوره از انتخابات در و دیوار شهر مملو از بنرهای رنگی افرادی است که هر کدام در حد توان خود بنرهایی با اندازه های متنوع را بر در و دیوار نصب کرده و البته هر ساعت بر شمار این بنرها افزوده می شود.

در حالی که قانون وضعیت و شرایط تبلیغات انتخابات را به صورت واضح بیان کرده است ولی در سنندج و البته سایر شهرهای بزرگ استان، افراد بدون توجه به این مهم در هر جای که امکان وجود دارد بنر نصب کرده و سایز آنها نیز بر اساس توان و تمکن مالی افراد کاندیدا تعیین می شود.

نصب پوسترهای رنگی و در اندازه های مختلف و البته غیرمتعارف نیز این روزها در سنندج و سایر شهرهای بزرگ استان به یک واقعیت تبدیل شده است و افراد دیوارهای معابر عمومی و حتی تیرهای چراغ برق را به محلی برای نصب پوسترهای خود تبدیل کرده اند.

توزیع بروشور و کارت ویزیت نیز در این دوره از تبلیغات انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا در کردستان به اوج خود رسیده است و افراد کاندیدا با لقب های مختلف دکتر، مهندس، فعالی مدنی، فعال اجتماعی و ... کارت های ویزیت را با اندازه ها و رنگ های مختلف طراحی کرده و در بین مردم توزیع می کنند.

البته چاپ عکس های متنوع نیز در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کردستان بیش از دوره های قبلی است به گونه ای که همه به یک باره با پوشیدن لباس محلی کردی به فکر جلب آراء افتاده اند و البته بعضی های دیگر نیز عکسی از خود و سوار اسب، پشت ماشین و یا حتی پوشیدن لباس کار شیوه های جدیدی را برای جلب آراء مردمی در پیش گرفته اند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰ پایان می‌یابد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901779

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد