Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-25@10:04:31 GMT

طوفان شن به همراه باد شدید در یزد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۲۳۶۰

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

با نزدیک شدن به فصل گرم تابستان و حرارت زیاد نور خورشید زندگی در شهرهای کویری و خشک دشوار می شود، آن هم مواقعی که این دمای بالا به همراه با گرد و خاک و طوفان شن قرار بگیرد.از عصر امروز شهر یزد با پدیده طوفان شن رو به روش شده است.
وزش باد شدید که از بعدازظهر امروز در مناطقی از یزد آغاز شد، عصر امروز به طوفان تبدیل شد و با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت مناطق گسترده‌ای از استان را در نوردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزش این باد شدید و طوفان، حجم قابل توجهی از شن و گرد و غبار در فضا پراکنده کرد به نحوی که اکنون تنفس حتی در خانه‌های دربسته به سختی انجام می‌شود.

طوفان امروز از جنوب استان یزد آغاز شده و به تدریج به سمت میبد و اردکان می‌رود.

غلظت گرد و غبار به حدی است که دید افقی به شدت کاهش یافته و خودروها در کنار جاده‌ها متوقف شده‌اند و این پدیده در جاده یزد ـ میبد بیشتر از سایر جاده‌ها رانندگان را درگیر کرده است.

غلظت آلاینده‌ها اکنون وضعیت هوا را به مرز هشدار رسانده و تابلوهای سنجش آلایندگی هوا در یزد در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام هواشناسی یزد، این شرایط تا عصر فردا ادامه دارد و احتمال بارش باران، رعد و برق و تگرگ در برخی مناطق استان یزد وجود دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی وضعیت هوای استان یزد در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: وضعیت هوای یزد امروز قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد، از بعدازظهر با افزایش ابر، در برخی نقاط با وزش باد شدید و گرد و غبار موقتی و گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق در مناطق مستعد با احتمال تگرگ همراه است.

سیدعباس میرحسینی عنوان کرد: فردا نیز هوای استان یزد نیمه ابری همراه با افزایش دما و گاهی با افزایش ابر، وزش باد شدید و گرد و خاک موقتی و در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی یادآور شد: دمای هوا در برخی مناطق استان یزد نظیر بافق فردا به ۳۸ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.

میرحسینی بیان کرد: امشب کاهش محسوس دما در استان یزد نخواهیم داشت و گاریز با ۲۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان یزد خواهد بود.

منبع/ایسنا

ارسال شده در 24 اردیبهشت 1396 توسط آقای توکلی با موضوع اخبار پزشکی | 5 بازدید

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ وزش باد شدید که از شب گذشته شروع به وزیدن کرده، خسارت‌هایی را در برخی از شهرستان‌ها به جای گذاشته است، بطوریکه در شهرستان‌های چوار، ملکشاهی و ایلام باعث شکسته شدن درختان سطح شهر شده است.

در پی شدت وزش باد برق تاسیسات سد ایلام نیز آسیب دید و موجب قطع دو ساعته آب برخی از مناطق شهر ایلام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام
  • ۴ کشته و ۱۰ مفقود در طوفان گوانگدونگ چین
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان و خرمشهر
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان