Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

پایگاه خبری دیفنس نیوز آمریکا با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد ارتش چین هواپیماهای «کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد» با نام اختصاری «آواکس» را در پایگاهی هوایی در نزدیک جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش، تصاویر ارائه‌شده توسط شرکت «دیجیتال گلوب» نشان می‌دهد ارتش چین تعدادی هواپیمای آواکس از نوع شاآنشی KJ-500 و KJ-200 را در پایگاه هوایی جیالایشی در بخش شمالی جزیره هاینان چین مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار است که چین هواپیمای KJ-500 را در هاینان مستقر می‌کند. رادار فوق‌العاده قوی این هواپیما قادر است در عملیات فرماندهی و مدیریت میدان جنگ هرگونه شیء پرنده، کشتی‌ و دیگر وسایل نقلیه را از مسافت‌های بسیار دور شناسایی کند.

این اقدام پکن در حالی است که از زمان روی کار آمدن ترامپ، رئیس‌جمهور Hمریکا تنش در دریای جنوبی چین بالا گرفته است.

چین در این دریا با ژاپن، ویتنام، فیلیپین و چند کشور دیگر مناقشات ارضی دارد و Hمریکا از رقبای پکن هواداری می‌کند.

اگر چه پکن حضور نظامی خود را در دریای جنوبی چین افزایش داده، اما آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن نیز به‌طور منظم در منطقه رزمایش برگزار می‌کنند و گشتزنی می‌کنند.

گشتزنی ناوگروه‌های هواپیمابر Hمریکا در حالی است که چین به واشنگتن هشدار داده است از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در «به چالش کشیدن حاکمیت» پکن در آب‌های مورد مناقشه بپرهیزد.

چین بخش اعظم دریای جنوبی چین را از آنِ خود می‌داند درحالی‌که برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام هر کدام ادعای حق حاکمیت بر بخش‌هایی از این دریا را دارند.

پکن واشنگتن را به دخالت در مسائل منطقه‌ای و تنش‌زایی در دریای جنوبی چین متهم می‎کند و در مقابل Hمریکا مدعی است چین با ساخت جزایر مصنوعی در مناطق مورد مناقشه درصدد تسلط بیشتر بر منطقه است.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!