Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید جلیلی امشب در جمع مردم اصفهان اظهار داشت: امروز می‌خواهم برخی واقعیت‌ها را بگویم،‌کسانی که رفتند سند 2030 را به سرعت امضا و آیین‌نامه‌اش را تدوین کردند در مقابلش بسیاری از سندهای بومی داشتیم که در نظام تهیه شده بود.

وی همچنین عنوان کرد: وقتی صحبت از پیشرفت کشور می‌شود، برخی در هیأت دولت در آبان 94 طرحی را سراسیمه تهیه می‌کنند به اسم پیشرفت صنعت نفت به اسم ای پی سی تصویب می‌شود؛‌ وقتی وارد جامعه می‌شود و نخبگان روشنگری می‌کنند دولت مجبور می‌شود 55 بار این سند را اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شوای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: کسانی که صحبت از تدبیر می‌کنند، ببینند که این دولت چنین مصوبه‌ای دارد که با اعتراض نخبگان 55 بار اصلاح می‌کنند و هنوز انتقاداتی به آن وارد است.

جلیلی با بیان اینکه صحبت از شفافیت،‌ حقوق شهروندی و آزادی بیان می‌کنند، مطرح کرد: در همین موضوع نفت در اواخر دولت هشتم در سال 81 قراردادی امضا می‌شود، توافقی درباره منابع نفتی و گازی ملت ایران، به مدت 25 سال با یکی از شهروندان یکی از کشورهای کوچک منطقه تحت عنوان کرسنت،‌ این قرارداد چیست؟

وی عنوان کرد: بنا می‌شود تا 25 سال به آن کشور گاز داده شود، تا 7 سال بر مبنای 18 دلار و بعد از آن تا 40 دلار، دقیقاً زمانی که با ترکیه قرارداد بستیم با 250 دلار دولت نهم سر کار می‌آید و مشخص می‌شود عده‌ای در این پرونده اتهام فساد دارند؛ بگویند کدام یک از آحاد ملت ایران به چنین قراردادی رضایت می‌دهد که 250 دلار را به 18 دلار بدهند.

عضو شوای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: این پرونده به دادگاه می‌رود و ‌ادعای ایران این است که اگر فسادی بوده برخورد شود، روحانی که در آن زمان در شورای عالی امنیت سمت داشته هم بر موضوع فساد در این پرونده تاکید داشته است.

وی افزود: در طی مراحل رسیدگی به پرونده در سال 92 با تغییر دولت،‌کسانی که از سوی ایران در پرونده کرسنت متهم بودند به فساد در کابینه دولت یازدهم مسؤولیت می‌گیرند؛ قاضی می گویند اگر این‌ها فاسد هستند چرا مسؤولیت گرفتند، جالب اینجاست که ‌دو روز پیش زنگنه می‌گوید که نگذاشتند چنین قرارداد ذلت باری اجرا شود و به همین دلیل باید خسارت بدهیم.

جلیلی یادآور شد: همین چند وقت قبل ترکیه هم شکایت و ادعای خرید گران گاز می‌کند و ایران محکوم می‌شود که 13.5 درصد کاهش قیمت بدهد و 1.8 میلیارد دلار خسارت بپردازد که از بهمن 95 این احکام اجرا شده و در حال حاضر گاز را به رایگان به ترکیه می‌فرستند.

عضو شوای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سؤال که مسؤولان دولتی بگویند چرا ترکمنستان گازش را قطع کرد و چه موضعی پشت پرده بود؟ ادعای دیپلماسی دارند،‌ کشورهای بیگانه جای خود، حتی از ظرفیت کشورهای دوست و همسایه نتوانستید استفاده کنید، عراق که بهترین دوستی را با ما دارد در حال حاضر دوبرابر ما از ترکیه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: می‌گویند ما هستیم که می‌توانیم با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم؛ همان کسانی که روابط با ونزوئلا را مسخره می‌کنند،‌ وزرای همین دولت می‌رفتند در آنجا شرکت می‌زدند، در آن کشور مسکنی می‌ساختیم که پیشاپیش پولش را پرداخت می‌کردند و این خود اشتغالزایی داشت.

جلیلی تصریح کرد: می‌گویند رأی بدهیم تا تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم برداریم،‌ بیاید بگوید در ازای بتن ریختن چه چیزی به دست آوردید، ‌تحریم‌های شورای امنیت که همه‌اش هسته‌ای است چه شد؟ 10 هزار کیلو مواد هسته‌ای که حاصل 10 سال جوانان بود به خارج فرستادید و در رآکتور اراک که حاصل 15 سال کار شهدای هسته‌ای بود را بتن ریختید.

وی با بیان این که بند 37 برجام می‌گوید اگر ایران شکایت کند ظرف 30 روز تمام 5 قطعنامه قبلی بر می‌گردد، گفت: همه جای دنیا بروید یک ایرانی نمی‌توانید پیدا کنید که بتواند در بانک‌ها حساب دلاری باز کند، این‌ها مگر تحریم هسته‌ای نبود؟ در فاصله یکسال از انجام کارهای تعهد شده در برجام توسط ما 83 قطعنامه در کنگره آمریکا مطرح شد.

عضو شوای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: می‌گویند به جنگ با فناوری‌های جدید نروید؛ کسانی که اجازه پرتاب ماهواره‌ها را نمی‌دهند به جنگ با فناوری می‌روند؛ کسانی که دغدغه فضای مجازی را دارند گزارش دهند چقدر شغل ایجاد کرده‌اند،؟ پاکستان 8 میلیارد و هند 80 میلیارد دلار درآمد داشته، دولت بگوید چه عملکردی داشته است؟

جلیلی بیان کرد: ‌می‌گویند چرا شهرهای موشکی نشان داده شد، این موضوع خنجر به پشت ما بود،‌ در منابع قدرت دیگر کشور هم می‌خواهند بتن بریزند؛ قائل به برد برد هستند که پیشرفت کشور تا جایی است که به ما اجازه دهند و کدخدا ناراحت نشود و برد ما محدود می‌شود به جایی که کدخدا اجازه دهد.

وی با اشاره به این که دیپلماسی التماسی، دیپلماسی تبدیل اخم دشمن به پوزخند توسط دولت یازدهم در پیش گرفته شد،‌ عنوان کرد: می‌گویند نتایجش گلابی‌هایی است که در می‌آید؛ آقای رئیس جمهور گفت بانکی قرار شده بیاید که 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند چرا اسمش را نمی‌گوید؟

عضو شوای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: فکر می‌کنم در همین مسجد سال 92 گفتم اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم نظام بانکی را باید تغییر دهیم، در این دولت 70 هزار میلیارد معوقه بانکی به 100 هزار میلیارد تومان رسید،‌ البته این ادعای جهانگیری است وزیر اقتصاد 120 هزار و بقیه بیشتر می گویند.

جلیلی با اشاره به افزایش نقدینگی عنوان کرد: سال 92 دولت را با 470 هزار میلیارد تومان تحویل گرفتند و حالا به اذعان خودشان 1200 هزار میلیارد پول در جامعه وجود دارد، این 700 هزار میلیارد تومان کجا خرج شده و به چه کسانی داده شده است.

وی افزود: اگر دولت مکلف است به تأمین مسکن مردم جامعه باید پاسخگو باشند؛ 1.5 میلیون واحد مسکن مهر پایان دولت دهم تحویل داده شد و 1 میلیون واحد هم با 70 درصد پیشرفت تحویل این دولت شد،‌ گزارش بدهید به کجا رسیده است؟ کشوری که سالی 700 هزار ازدواج دارد نیاز به همین تعداد واحد مسکن دارد.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد