Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت دیدار نمایندگان دانشجویان با وزیر نفت را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت یازدهم هفته گذشته به خوزستان آمد و به چند شهر از جمله هویزه و سوسنگرد و همچنین منطقه ملاشیه اهواز رفت و سخنانی را ایراد کرد.

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و دانشکده نفت اهواز حضور زنگنه در خوزستان را غنیمت شمردند و به محل اسکان وی در کوی فدائیان اسلام اهواز(نیوساید) رفتند و آنجا تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشجویان خواستار حضور وزیر نفت در تجمع خود شدند که بیژن نامدار زنگنه از این کار امتناع کرد.

نامدار زنگنه از مسئولان نفت خواست که 2 نماینده از دانشجویان برای دیدار با او دعوت کنند.

*تریبون‌های زیادی در اختیار وزارت نفت است می‌توانند سخنان ما را تکذیب کنند

*نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت را در پست‌های کلیدی وزارت نفت کنار گذاشته شدند

*قرار بود حرف‌های شما را بشنویم که شنیدم ولی قرار نبود تمام کنیم

*وعده‌ای برای جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت ندادم

*اعلام نیاز نیروها مبنای کار ما نیست مگر هر جا اعلام نیاز ما باید عمل کنیم

*آقای زنگنه موقع افزایش تولید و بهره‌وری به فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت افتخار می‌کنند

*وزیر نفت حاضر نیست یک بار در دانشگاه نفت حاضر شود و از نزدیک با اساتید و دانشجویان صحبت کند

*وزیر نفت در حرف، صحبت‌های قشنگی می‌زند ولی در عمل کاری انجام نمی‌دهد و وعده‌های بیهوده می‌دهد

سید رضا حسینی، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و میلاد حسن‌پور، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت به عنوان نمایندگان دانشجویی این دانشگاه برای دیدار با وزیر نفت انتخاب شدند.

این دو جوان دانشجو برای تشریح دیدار خود با وزیر نفت در دفتر خبرگزاری تسنیم در خوزستان حضور یافتند. سخنان آنها در دو بخش تنظیم شده که بخش نخست آن در زیر آمده است.

دیدار نمایندگان دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با وزیر نفت

سید رضا حسینی، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در تشریح دیدار خود با وزیر نفت گفت: ما به عنوان نمایندگان دانشجویان با وزیر نفت دیدار داشتیم که سعی می‌کنم نکات مهم آن را بیان کنم.

وی افزود: با توجه به اینکه تریبون‌های زیادی در اختیار وزارت نفت است می‌توانند سخنان ما را تکذیب کنند ولی چند تن از مدیران نفتی و دوست خودم حضور داشتند و شاهد ماجرا بودند.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بیان کرد: در گام نخست از وزیر نفت تشکر کردیم، به خاطر اینکه بعد از چهار سال نخستین بار ما ایشان را ملاقات کردیم و بدون واسطه ما صحبت‌هایمان را انتقال دادیم گر چه خیلی هم کوتاه هم بود.

وی با اشاره به مطالبات مطرح شده در دیدار با وزیر نفت اظهار داشت: یکی از موضوعات مطرح شده جذب نیرو بود که وزیر پاسخ دادند اعلام نیاز نیروها مبنای کار ما نیست مگر هر جا اعلام نیاز ما باید عمل کنیم کاری به این حرف‌ها نداریم.

حسینی ادامه داد: بعد از اینکه ما صحبت کردیم وزیر بلند شدند و گفتند که قرار بود حرف‌های شما را بشنویم که شنیدم ولی قرار نبود تمام کنیم.

هیئت رئیسه دانشگاه نفت 5 روز پشت درب دفتر وزیر نفت ماندند

وی اضافه کرد: ما در این دیدار چند سوال مطرح کردیم که یکی درباره اعلام نیاز نیرو بود، به وزیر گفتیم شما به دانشجویان برای استخدام وعده دادید که در پاسخ گفتند که من وعده‌ای در این ارتباط ندادم. دانشگاه صنعت نفت خروجی‌های مثل وزیری‌هامانه، دکتر جوادی و دکتر سلحشور دارد و خدمات بزرگی در وزارت نفت داشتند با حالت خنده گفت مگر حالا نیروهای خوبی بودند که ما هم پاسخ دادیم که همگی معاونان شما بودند.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: وزیر نفت در 3 و سال و نیم گذشته نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت را از پست‌های کلیدی وزارت نفت کنار گذاشت که نمونه آن آقای جوادی و آقای سلحشور هستند. نیروهای دیگری نیز بودند که آنها را به حاشیه زد و یا بایکوت کرد.

وی در ادامه دیگر مباحث مطرح شده در ملاقات با زنگنه اشاره کرد و گفت: موضوع دیگری که در این دیدار مطرح شد این بود که بعد از تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت در اعتراض به لغو استخدام دانشجویان این دانشگاه در وزارت نفت بود که پس از آن هیئت رئیسه 5 روز پشت درب دفتر وزیر نفت ماندند و نتوانستند با وی دیدار داشته باشند.

همچنین وزیر با تمدید بازنشستگی‌ 6 تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه موافقت نکرد و اجازه جذب نیروی جدید را هم نداد، وزیر نفت در پاسخ به این موضوع گفتند که این موضوعات به شما ربطی ندارد و حد خودت را نگه دار. گفتم که بنده دانشجوی مطالبه گر هستم و از شما سوال می کنم که در جواب گفت این موضوعات مربوط به هیئت امنا است که من هم جواب دادم شما رئیس هیئت امنا هستید. باز هم شنیدم که گفت این موضوعات باید هیئت امنا تصمیم بگیرد و شما حد خودت را نگه دار.

من جواب دادم که من متاسفم برای کشوری که وزیرش چنین پاسخی به یک دانشجوی مطالبه گر می‌دهد. این سخن من با واکنش وزیر نفت مواجه شد که پاسخ دادند که این سخن من نیست بلکه سخن اسلام است و در ادامه به حدیثی از پیامبر اسلام (س) استناد کردند که فرمودند خدا رحمت کند کسی که حد خودش را در صحبت کردن نگه دارد که بنده نیز این حدیث از حضرت امیر(ع) را خواندم که می‌فرمایند کارآزموده را آزمودن خطا است. بر این اساس چون قبلا خلف وعده کردید نمی‌توانیم به حرف‌های شما اعتماد کنیم.

ما دانشجو هستید و بعد از فارغ‌التحصیلی مهندس و کارمند صفر می‌شوید

حسینی تصریح کرد: معتقدم آقای زنگنه در وزارت نفت تنها نیست بلکه یک تفکر در این وزارتخانه وجود دارد که این طور با یک نیرو برخورد می‌کند و پاسخ یک دانشجو را این طور می‌دهد. وزیر نفت در ادامه سخنان گفت که شما دانشجو هستید و بعد از فارغ‌التحصیلی مهندس و کارمند صفر می‌شوید و یک کارمند نباید با من اینگونه برخورد کند و برای صحبت با من باید در صف بایستد تا مرا ببیند. من متاسفم که شخص اول وزارتخانه نفت این چنین برخوردی دارد به جای اینگونه خودش را در دل کارکنان جای دهد و خودش را جزو آنان بداند باید کارکنان برای حرف زدن با او در صف بایستند.

وی به برخی از مواضع وزیر نفت اشاره کرد و افزود: آقای زنگنه موقع افزایش تولید و بهره‌وری به فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت افتخار می‌کنند ولی وقتی موضوع حق و احقاق حقوق پیش می‌آید وزیر نفت نیستند تا کارکنان با ایشان صحبت کند.

این فعال تشکل‌های دانشجویی تاکید کرد: من مطمئن هستم درباره دانشگاه صنعت نفت اطلاعات غلط به وزیر نفت می‌دهند ولی باز حاضر نیستند یک بار در این دانشگاه حاضر شود و از نزدیک با اساتید و دانشجویان صحبت کند. دانشگاه صنعت نفت کارخود را برای پرورش نیرو انجام می‌دهد و خروجی‌های زیادی هم دارد، اگر قرار است در این دانشگاه انجام شود اصلاح روند خواهد بود که حاکمیت آن را وزارت نفت بر عهده دارد.

هدف وزیر نفت؛ تفرقه انداختن بین دانشجویان و گروه‌های دانشجویی

وی با اشاره به تجمعات دانشجویی در دانشگاه صنعت نفت نیز بیان کرد: پس از آن وزیر نفت خطاب به ما گفت که شما چون اعتراض و تجمع می‌کنید اصلا با شما صحبت نمی‌کنم و با زور هم نمی‌شود چیزی را به دست آورد، در صورتی سخنان خود ایشان سبب اعتراض دانشجویان شد و دانشگاه را به هم ریخت. تفکری که ایشان درباره دانشجویان دانشگاه نفت دارد همچنین جذب‌های 150 نفر و 200 نفر و اعمال شرایط جدید با هدف تفرقه انداختن بین دانشجویان و گروه‌های دانشجویی است که دسته‌های کوچکتری با دانشجویان برخورد کنند.

حسینی عنوان کرد: سئوال من و بسیاری از دانشجویان است چرا وقتی ایشان در حیطه نیروی انسانی و جذب دانشجویان صنعت نفت چنین برخوردی دارند اساتید دانشگاه و دست‌اندرکاران با ایشان برخورد نمی‌کنند چون رفتار وزیر انگیزه و توان نیروها را کاهش داده است. در سال‌های اخیر انگیزه برای ورود به دانشگاه نفت خیلی کم شده این ربطی به دانشجویان ندارد بلکه عواقب رفتار بد وزیر نفت است.

وی گفت: وزیر نفت در سخنان خود گفتند که من اصلا اعتقادی به دانشگاه نفت ندارم و به زور آن را نگه داشتم وقتی دانشگاهی که این همه نیرو تربیت کرده و سهم بزرگی در صنعت نفت دارد را اینگونه تضعیف و رد می‌کند چه انتظاری باید از ایشان داشت.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: به وزیر گفتیم که شرکت‌های بزرگ نفتی مانند توتال دانشگاه دارند که وزیر گفتند اینها برای نیروهای خودشان است. در سال‌های گذشته دانشجویان بورسیه توتال شدند ولی ایشان به راحتی دانشگاه را رد می‌کنند و هیچ برنامه‌ای نیز برای جذب دانشجویان دانشگاه‌های دیگر هم ندارند.

حسینی خاطرنشان کرد: وزیر نفت در حرف، صحبت‌های قشنگی می‌زند ولی در عمل کاری انجام نمی‌دهد و وعده‌های بیهوده می‌دهد.

انتهای پیام/

R41468/P1361/S6,57/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟