Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-27@22:50:39 GMT

قیمت خرید تضمینی چای ایرانی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۲۹۸۳

قیمت خرید تضمینی چای ایرانی اعلام شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: بازرگانان برای خرید چای ایرانی در صف می‌مانند چرا که کیفیت این محصول افزایش یافته است.

محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار داشت: تاکنون 26 هزار تن برگ سبز چای از باغات چای شمال به ارزش 65 میلیارد تومان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کارهای به‌سازی که طی دو سال اخیر در باغات چای کشور در راستای بهسازی و جوان‌سازی انجام شده، خاطرنشان کرد: این امر باعث شده که امسال 96 درصد از  چای برداشت شده درجه یک و تنها چهار درصد درجه دو باشد.
به گفته رئیس سازمان چای کشور همان چای ایرانی که سال‌های گذشته خریداری نداشت و همواره دغدغه کشاورزان، فروش آن بود، طی امسال و سال گذشته با صف خریداران مواجه شده است.
روزبهان علت افزایش کیفیت چای داخلی را کف بر نمودن باغات قدیمی، هرس بوته‌ها، استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و همچنین تقویت قدرت چای‌کاران برای خرید کود بهتر عنوان کرد و افزود: امسال چای‌کاران بیش از چهارهزار تن کود برای تقویت بوته‌های چای خریداری کرده‌اند که ارائه تسهیلات بدون بهره در این راستا بسیار موثر بوده است.
وی در مورد نحوه خرید تضمینی چای ایرانی هم گفت: امسال پرداخت 40 درصد از پول چای برعهده کارخانجات و 60 درصد برعهده دولت است که از این هفته پرداخت‌ها را آغاز خواهیم کرد.
به گفته رئیس سازمان چای کشور قیمت خرید تضمینی هر کیلو چای درجه یک ایرانی 26 هزار و 242 ریال و هی کیلو چای درجه دو 14 هزار و 695 ریال است که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش قیمت داشته است.
روزبهان همچنین از افزایش تعداد کارخانجات چای در کشور خبر داد و گفت: بیش از 20 برند خوب چای ایرانی در بازار موجود است و شعار ما هم در سال جدید افزایش کیفیت است، تا جایگزین چای‌های وارداتی شود.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای