Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@06:48:28 GMT

موضع بسیج در برابر انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۳۸۸۶

موضع بسیج در برابر انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در خصوص وظایف و عملکرد بسیج در انتخابات و همچنین برخی از اتهام هایی که به این نهاد انقلابی کشور نسبت داده می‌شود، مطالب مهمی را بیان کرد.

وی با بیان اینکه امنیت انتخابات، سلامت انتخاباتو روشنگری در میان مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، سه عرصه‌ای هستند که به موجب قانون بسیج می‌تواند برای تحقق آن در انتخابات بکوشد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مظاهر شکوه انتخابات، امنیت انتخابات است؛ صد‌ها هزار بسیجی در موضوع ایجاد امنیت انتخابات در سراسر کشور فعال هستند؛ بسیجیان ما سعی می‌کنند با ایجاد یک فضای امن و آرام، بستر را برای شرکت مردم در انتخابات فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در زمینه سلامت انتخابات بسیج با عوامل اجرایی انتخابات از جمله وزارت کشور، هیات‌های اجرایی، شورای نگهبان و هیات‌های نظارت، همکاری می‌کند و این همکاری بر اساس روال قانونی و دستورات قانونی مسئولین ذی‌ربط انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی افزود: از سوی دیگر فرمانده معظم کل قوا از همه نیروهای انقلاب خواسته اند در جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای تلاش کنند؛ در این مقوله، بسیجیان و به طور کلی بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی، خود را صاحب مسئولیت می‌داند و به خودش اجازه بی تفاوتی و خنثی بودن نمی‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که سازمان بسیج مستضعفین و نهاد انقلابی بسیج به هیچ عنوان وارد تعیین مصداق نمی‌شوند؛ شبکه ها، سیستم‌ها و برنامه‌های ما به هیچ عنوان در بحث تعیین مصداق در انتخابات ورود نمی‌کنند؛ تعیین مصداق هم از نظر قانونی اشکال دارد و هم از نظر شرعی حرام است؛ ما اگر وارد بحث تعیین مصداق شویم، وارد یک رقابت، اختلاف و تفرقه شده ایم که این موضوع برای نهاد انقلابی بسیج امر پسندیده‌ای نیست.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان اینکه بسیج مظهر وحدت و انسجام ملی، مردم سالاری دینی و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است، عنوان کرد: اینکه ما به نیروهایمان به صورت سیستمی بگوییم به چه کسی رای دهید به چه کسی رای ندهید، عاقلانه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی افزود: متاسفانه برخی از افراد نهادهای انقلابی را زیر سوال می‌برند؛ تهمت زدن به سپاه و بسیج، امر بی سابقه‌ای نیست؛ از ابتدای انقلاب سپاه و بسیج مورد اتهام استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بوده اند و همواره دیده ایم که شبکه‌های ضدانقلاب از تضعیف سپاه و بسیج سود برده اند؛ امروز نیروهای انقلاب مشاهده می‌کنند که در فضای مجازی چگونه سپاه و بسیج مورد هجمه قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، با بیان اینکه بسیجیان آحاد ملت هستند، اظهار کرد: هر کس دلش برای انقلاب و ایران و اسلام می‌سوزد بسیجی است؛ ما که نمی‌توانیم جلوی فعالیت سیاسی آحاد بسیجیان را بگیریم؛ آحاد بسیجیان در ستادهای انتخاباتی کاندیدا‌ها ممکن است حضور داشته باشند و تلاش کنند؛ ولی این تلاش آن‌ها به کادر بسیج، سیستم فرماندهی بسیج و شورای فرماندهی حوزه‌ها و پایگاههای مقاومت ربطی ندارد.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در همین رابطه گفت: در بسیج ممنوع است فردی در سطح فرمانده پایگاه و فرمانده حوزه، در ستادهای انتخاباتی حضور داشته باشد؛ برای شورای پایگاه و شورای حوزه نیز این ممنوعیت‌ها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی ادامه داد: آحاد بسیجیان یعنی نیروهای معمولی و عادی که نیروهای ۱۰ میلیونی و مردم کوچه و بازار هستند و بر اساس میل و سلیقه و انتخاب خودشان، فعالیت سیاسی انجام می‌دهند و از این نظر هیچ منعی ندارند؛ هیچکس به این‌ها دستور نمی‌دهد که کجا بروید کجا نروید یا به چه کسی رای بدهید به چه کسی رای ندهید؛ در این زمینه بسیجیان از آزادی مطابق قانون و مطابق منویات مقام معظم رهبری برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه برای فرماندهان بسیج و فرماندهان رده‌های مقاومت منعی وجود ندارد که در مقام مشورت بگویند به چه کسی رای می‌دهند، ولی در سخنرانی، صدور اطلاعیه و استفاده از سیستم‌ها و شبکه‌های سازمانی و نهادی، این ممنوعیت وجود دارد، گفت: اگر فرمانده پایگاهی در جلسه مهمانی نشسته باشد و از او سوال شود که شما به چه کسی رای می‌دهید، پاسخ می‌دهد میل من فلان آقاست؛ این امر منع قانونی و شرعی ندارد چراکه در مقام مشورت است؛ ضمن اینکه اجباری در کار نیست که حتما با این افراد مشورت شود همانگونه که اجبار نیست نظر این افراد اعمال شود.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره ۸ هیات ورزشی کرمانشاه با سرپرست/ دوره ریاست ۹ هیات امسال تمام می‌شود

ایسنا/کرمانشاه سال گذشته، سالی پر تلاطم و پرحاشیه برای تعدادی از هیات‌های ورزشی کرمانشاه بود. در این سال دو رئیس هیات استان برکنار شدند، انتخابات یک هیات ورزشی باطل شد، سه هیات ورزشی برای اولین بار در کرمانشاه راه اندازی و صاحب رئیس شدند و یکی از هیات‌های ورزشی هم نیامده، منحل شد.

مصطفی بابا ملکی رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ مجمع انتخابات ریاست هیات‌های ورزشی در کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: برخی از این هیات‌ها همچون هیات چوگان، اسکی و ورزش‌های دریایی و ساحلی برای اولین بار در استان راه‌اندازی شدند و مجمع انتخاباتی آنها نیز برگزار شد. 

وی افزود: متاسفانه فدراسیون نوپای ورزش دریایی و ساحلی با دستور وزارت ورزش منحل شد و همین موضوع باعث شد تا فعالیت هیات استانی آن هم در کرمانشاه متوقف شود. 

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر هشت هیات ورزشی در استان هستند که به دلیل پایان دوره ریاست، ابطال انتخابات و یا برکناری روسای آنها، با سرپرست اداره می‌شوند. 

وی از هیات تکواندو، دوچرخه سواری، بولینگ و بیلیارد، سه گانه، ژیمناستیک، دانش‌آموزی و دانشجویی به عنوان هیات‌هایی یاد کرد که با سرپرست اداره می‌شوند. 

باباملکی تاکید کرد: سال گذشته شاهد تشکیل یک هیات ورزشی جدید دیگر یعنی هیات راگبی در استان بودیم که در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شود و انتخابات آن را باید امسال برگزار کنیم. 

این مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی طولانی شدن دوره سرپرستی هیات سه گانه هم گفت: آذر سال ۱۴۰۱ دوره چهار ساله ریاست هیات سه گانه در کرمانشاه به پایان رسید که با توجه به اینکه حواشی در مورد انتخابات آن وجود داشت، به تاخیر افتاد، اما در نهایت با دستور وزارت ورزش و جوانان مقرر شده برای برگزاری مجمع  انتخاباتی این هیات و ثبت‌نام مجدد از کاندیداها فراخوان صورت گیرد. 

وی در ادامه با بابیان اینکه در سال ۱۴۰۳ دوره ریاست ۹ هیات ورزشی دیگر در استان به پایان می‌رسد، عنوان کرد: در نیمه اول سال دوره چهارساله ریاست هیات‌های کونگ فو، همگانی، اسکواش، کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و تیر و کمان و در نیمه دوم سال نیز هیات‌های فوتبال، کبدی، هندبال و ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به پایان خواهد رسید. 

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه یادآورشد: در تلاشیم مجمع انتخاباتی روسای هیات‌های ورزشی را اسرع وقت برگزار کنیم، چرا که طولانی شدن دوره سرپرستی در یک هیات باعث بروز برخی حواشی هم خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • تمدید ریاست الماسخاله در فوتبال گیلان
  • درخواست پسر بایدن برای بسته شدن پرونده‌اش رد شد
  • ریاست مجلس دوازدهم بر عهده چه کسی خواهد بود؟
  • حقدادی از انتخابات فدراسیون ژیمناستیک کنار می‌کشد؟
  • اداره ۸ هیات ورزشی کرمانشاه با سرپرست/ دوره ریاست ۹ هیات امسال تمام می‌شود