Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه های ابرکوه انتظاراتی از رئیس جمهور آینده ایران دارند، که مهمترین آن را اشتغالزایی و تولید و همچنین جلوگیری از واردات بی رویه اعلام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازسرو ابرکوه، با نزدیک شدن به زمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، فرصتی دست داد تا انتظارات و پیشنهادات دانشجویان دانشگاه های مختلف شهرستان ابرکوه را از دولت آینده، و شرایط حاکم بر کشور جویا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردکردن جنس و کالا بجای ارز به تولید داخلی ضربه می زند

حسن توکلی زاده دانشجوی رشته برق قدرت دانشکده فنی شریف اظهار کرد: کشورها همیشه رنج های زیادی از شتابزدگی مسئولین کشیده اند، حتی قبل انقلاب هم همین طور بوده است. از رئیس جمهور آینده که با آراء مردم بر منصب حکومت می نشیند، انتظار داریم بر مردم خرده نگیرد و وی نیز مجددا آن اشتباهات را تکرار نکند.

توکلی زاده با بیان اینکه دولت نباید برخی امور را از مردم مخفی کند گفت: مردم تا چه حد از سند 2030 خبر دارند؟ چرا سندی امضاء می شود که مفاد آن خلاف دین اسلام است؟

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات جامعه جوان امروز است افزود: انتظار داریم رئیس جمهور آینده، حداقل مشاغل کاذب ایجاد نکند، چرا که اکثر دولت ها آمارهای میلیونی از اشتغالزایی می دهند ولی پس از مدتی افراد بیکار می شوند، چون شغل موقت بوده است.

توکلی زاده گفت: کشور ما همیشه در دوران های مختلف در معرض ناملایمات بسیاری قرار داشته است ولی هیچ کدام نتوانست به این حد بر تولیدات داخلی ما اثر بگذارد، در حالیکه در حال حاضر به وضوح می بینیم که بزرگترین صنایع و کارخانجات ما با قدمت زیاد تعطیل شدند.

این دانشجوی ابرکوهی بیان کرد: شاید بتوان گفت یکی از علت های این اوضاع اقتصادی این است که ما نفت می فروشیم و به جای وارد کردن ارز، کالا و جنس وارد می کنیم که این امر ضربه بزرگی به تولید داخلی می زند.

برخی نامزدهای انتخاباتی به وضوح دروغ می گویند/ مردم بعد از انتخابات همان مردم قبل از انتخابات هستند
محمد زارع رشته حسابداری دانشگاه آزاد ضمن تاسف از اینکه قرار نیست این حرف های جوانان اثر داشته باشد و به گوش مسئولان برسد، گفت: همیشه موقع انتخابات مردم ارزشمند می شوند در صورتی که مسئولان باید بدانند که مردم بعداز انتخابات همان مردم قبل از انتخابات هستند.

وی گفت: متاسفانه دیده می شود که برخی نامزدهای انتخاباتی به وضوح دروغ می گویند، وعده هایی غیرمنطقی می دهند که صرفا شعار بوده و حتی امکان عملی شدن ندارند. اینگونه عملکردها راهی به جایی نمی برد.

زارع تصریح کرد: اگر کاندیداهایی که وعده می دهند و عملی نمی کنند، بازخواست می شدند، امروز به راحتی شعار نمی دادند و از آن عبور نمی کردند. من به عنوان دانشجو با پرداخت این شهریه ها، پس از فارغ التحصیل شدن هیچ آینده تضمین شده ای برای خودم ندارم.

نامزدها مرد عمل باشند نه شعار زده
فاطمه اکرمی دانشجوی حسابداری دانشگاه آزاد ابرکوه، ابراز کرد: اگر امروز کاندیداها از مردم انتظار دارند که وقت بگذارند و پای مناظره آنان بنشینند و حمایتشان کنند، مردم هم از آنان توقعاتی دارند.

اکرمی افزود: مردم توقع دارند رئیس جمهور آینده وقتی وارد میدان شد، به وعده هایی که داده است از جمله ایجاد اشتغال، تسهیل ازدواج و ... نه صدردصد بلکه 80 درصد عمل کنند. اگر نمی توانند به حرف هایی که می زنند عمل کنند، امروز هم شعار ندهند.


دولت آینده به جای واردات بی رویه تولید داخلی را افزایش دهد
ایمان زارعی پور دانشجو رشته مهندسی برق قدرت دانشگاه آزاد واحد ابرکوه اظهار کرد: از دولت آینده توقع دارد که بازار کسب و کار را رونق دهد، چرا که اولین دغدغه دانشجویان فارغ التحصیل با مدرک های ارشد و دکترا داشتن شغل است.

زارعی پور با تاکید بر اینکه دومین دغدغه مردم مشکلات اقتصادی و گرانی اجناس است، گفت: یکی از راهکارهای ایجاد شغل کم کردن واردات خارجی، پرداخت تسهیلات بانکی و کمک مالی به شرکت ها و کارخانجات نیازمند و خصوصی سازی آنها است.

وی افزود: همچنین دولت ها باید به جای واردات بی رویه، تولیدات داخلی را افزایش دهند چرا که صد در صد در اشتغالزایی موثر است.

زارعی پور در پایان گفت: خواسته ای که من از رئیس جمهور آینده دارم این است که واقعا صبور نباشد و پاسخ انتقادات منتقدان خود را بدهد تا حامیان مجبور نباشند جواب بدهند.

اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اولویت اول دولت آینده باشد
هانی آنسته دانشجوی مهندسی بهداشت محیط از دانشکده پیراپزشکی ابرکوه به عنوان یک شهروند ایرانی درخواست خود از رئیس جمهور آینده، را داشتن صداقت، پایبند به اسلام، قرآن و ولایت فقیه بیان کرد و گفت: رئیس جمهور باید اولویت خود را بر حل مسائل اقتصادی، بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان قرار دهد. با فقر در جامعه و مفاسد اجتماعی مبارزه کند و فاصله طبقاتی را کاهش دهد.

آنسته تاکید کرد: رئیس جمهور در کابینه خود از افراد مومن، ساده زیست، متعهد به مردم و از همه مهمتر متخصص استفاده کند و با کسانی که به منابع و اموال ایران دست درازی می کنند برخورد کند. قانون اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند تا چرخ تولید و اشتغال در کشور به گردش درآید و به خاطر منافع شخصی یک عده از افراد این مساله مهم را فراموش نکند.

دولت آینده مراکز هسته ای را مجدداً راه اندازی کند
این دانشجوی اهل خوزستان ادامه داد: رئیس جمهور برای پیشرفت هر چه سریعتر کشور، ارتباط بین دانشگاه ها و صنعت را بیشتر کند و به جای تحقیر دولت قبلی، برنامه های خود را اجرایی کند.

وی گفت: رئیس جمهور باید در مقابل زورگویی ها و تهدید دشمنان شجاع باشد و عزت، شرف و غرور ملی مردم کشور را حفظ کند. مکتب ما مکتب عاشورایی است و هر جا که لازم باشد، می جنگیم و هراسی نداریم. لذا از رییس جمهور آینده میخواهیم تن به صلح و مذاکره ندهد.

آنسته با تاکید بر اینکه دولت آینده با توجه به بدعهدی های طرف های غربی مذاکره کننده، مراکز هسته ای را دوباره راه اندازی کند گفت: مشکل دشمنان ما مساله هسته ای نیست بلکه اصل نظام است.

به استعدادها و تخصص جوانان توجه کنند
فاطمه قاسم زاده دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه آزاد، اظهار کرد: من امروز مسافت دور مهردشت تا ابرکوه را با هزینه های سنگین طی می کنم که درس بخوانم، اما انتظار دارم در آینده شغل و منشاء درآمدی داشته باشم.
قاسم زاده افزود: مردم از دولت انتظار دارند به استعدادها و تخصص های جوانان در هر رشته ای توجه کند و برایشان فرصت های شغلی مناسب فراهم کند.

وی گفت: به قانون اتکا داشته، شعارهای دور از ذهن ندهند و در مناظرات از جوسازی و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند. کاندیداها باید برای تبلیغات سالم از فرمایشات رهبر معظم انقلاب الگو برداری کنند.

چرا نزدیک انتخابات سودهای بانکی کاهش می یابد؟
محمد هادی حیدری یکی دیگر از دانشجویان رشته کارشناسی برق دانشگاه آزاد، اظهار کرد: انتظار من از دولت آینده، در وهله اول رسیدگی به مشکل اقتصادی جوانان است؛ وقتی جوانی با این مخارج سنگین ولی با امید مشغول تحصیل می شود، انتظار دارد حداقل شغل مناسبی برایش فراهم شود نه اینکه مانند من بازاریاب شود با حقوق ناچیز ماهیانه.

حیدری خاطرنشان کرد: من با این وضعیت اقتصادی، مشکل شغل، مسکن و گرانی، هنوز نتوانسته ام ازدواج کنم. به فرض که ازدواج کنم، پول خرید مسکن و مخارج زندگی را از کجا تأمین کنم. چرا وام های 24 درصدی تنها نزدیک انتخابات نرخ سود آن کاهش می یابد؟؟؟ فقط نزدیک انتخابات کارهایی انجام می دهند که بتوانند رأی جمع کنند و بعد از انتخابات همه چیز به حالت قبل برمی گردد.

وی تأکید کرد: مردم که نمی توانند چیزی نخورند. در 4 سال اخیر چقدر اجناس از خوراکی و پوشاکی گران شده است، اما حقوق اداره کار فقط سالی 10 درصد افزایش می یابد؛ چرا تورم بالا می رود ولی حقوق و درآمد ثابت است؟

کاشی کوثر ابرکوه به دلیل واردات بی رویه تعطیل شد
دانشجوی دانشگاه آزاد ابرکوه، اذعان کرد: در ابتدا دولت ها باید جلوی انواع قاچاق را بگیرند تا واحدهای تولیدی مانند کارخانه کاشی کوثر ابرکوه به خاطر واردات بی رویه تعطیل و در نتیجه جوانان بیکار نشوند. من به عنوان یک جوان آینده نامعلومی دارم و واقعا نمی دانم به چه کسی رأی بدهم.

حیدری اضافه کرد: در مناظره ها می گویند: معلمان مثلا با حقوق 2 میلیون و 800 تومان در معیشت زندگی می کنند؛ اگر این ها در معیشت هستند، من که کارگر هستم با ماهیانه 800 هزار تومان حقوق چگونه زندگی کنم؟ یارانه همچنان ثابت ولی نرخ تورم و دلار هر روز افزایش می یابد.

دولت آینده باید مردم دار باشد و آنها را ببیند
عاطفه اکرمی یکی دیگر از دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد گفت: کاندیداها در مناظرات به جای تخریب یکدیگر و همچنین دولت های قبل، به فکر مردم باشند و به مشکلات آنان بپردازند. دولت آینده نیز مردم دار باشد و به شعارهایی که می دهد عمل کند و واقعاً مردم را ببیند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان بسیار جدی است، تصریح کرد: من به عنوان یک دانشجو انتظار دارم هزینه هایی که امروز برای تحصیل به ویژه در دانشگاه آزاد، متحمل می شوم، چند سال دیگر با داشتن یک منبع درآمد، جبران شده و آینده ام تضمین شود.

انتهای پیام / ف

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات صوتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در نرم افزار ایران صدا فراهم شد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، مهدی شاملو، مدیر شبکه ایرانصدا در معرفی صفحات تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس گفت: تاکنون محتواهای تبلیغی استان هایی که انتخابات آنها به دور دوم کشیده است بر روی نرم افزار ایرانصدا قابل مشاهده است. کاربران می توانند با مراجعه به نرم افزار ایران صدا و انتخاب حوزه های انتخاباتی استان ها، فهرست نامزدهای انتخاباتی مرحله دوم را مشاهده کنند.

وی در تشریح صفحه اختصاصی نامزدها تاکید کرد: با انتخاب نام هر نامزد، سامانه شما را به صفحه اختصاصی نامزد هدایت کرده و محتوای تبلیغاتی ایشان به آسانی در دسترس و قابل مشاهده است.

مدیر شبکه ایرانصدا، با اشاره به قابلیت های دیگر صفحات انتخاباتی افزود: علاوه بر صفحه اختصاصی نامزدهای انتخاباتی که نام کامل و تصویر ایشان قابل مشاهده است، بخش اشتراک گذاری به همراه ابزار تولید بارکد مربعی (QRCode) نیز برای همه مخاطبان به ویژه هواداران و اعضای ستاد انتخاباتی، در دسترس است.

وی در تشریح صفحه اختصاصی نامزدهای انتخاباتی دور دوم افزود: در بخش اصلی صفحه اختصاصی هر نامزد، محتوای صوتی به همراه «مدت»، «نام»، «شرح محتوا»، «فهرست شده» و دو امکان «پخش» و «ذخیره» در دسترس مخاطبان است. وی در ادامه بیان داشت: همچنین پخش قطعات صوتی در قالب «لیست پخش» به صورت خودکار از قابلیت های دیگر صفحات نامزدهای انتخاباتی است.

مدیر ایرانصدا با بیان اینکه «بخش دیگری از سامانه به مناظره‌های بین نامزدهای مجلس اختصاص دارد» با آرزوی امیدواری عنوان کرد: با این اقدام، مردم می توانند مجموعه اطلاعات مورد نیاز درباره نامزدها را گردآوری کرده و برای خود نشانه گذاری کنند تا در روز انتخابات همراه با ایران صدا پای صندوق‌های رای حاضر شوند و نامزد اصلح مورد نظر خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است مخاطبان می توانند نرم افزار تلفن همراهِ ایرانصدا را ویژه اندروید از نشانی iranseda.ir به صورت رایگان دریافت کنند و یا برای دسترسی آنلاین به خدمات سامانه انتخابات از طریق مراجعه به وب سایت ایران صدا به نشانیent.iranseda.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • اوجی: شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش‌ از ۶۷۶ شرکت افزایش یافت
  • اوجی: شرکت‌های دانش بنیان به بیش‌از ۶۷۶ شرکت افزایش یافته است
  • جنجال جدید شهرداری تهران درباره واردات اتوبوس
  • ۸ صبح فردا زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پایان می‌یابد
  • بیلبورد‌های شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین
  • تبلیغات صوتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در نرم افزار ایران صدا فراهم شد
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • مهلت نامزدهای انتخاباتی برای معرفی نمایندگان خود تمدید نمی‌شود
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است