Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریشانی از چهره شهر سنندج هویداست. اغتشاش رنگ ها در قامت ساختمانهایی بدقواره و بدشکل و ناهمگونی کوچه و خیابانها شهر را از حالت پویندگی و سرزندگی خارج ساخته و افسردگی از سروکول این شهر بالا می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، پریشانی از چهره شهر سنندج هویداست. اغتشاش رنگ ها در قامت ساختمانهایی بدقواره و بدشکل و ناهمگونی کوچه و خیابانها شهر را از حالت پویندگی و سرزندگی خارج ساخته و افسردگی از سروکول این شهر بالا می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متاسفانه عنوان تخلف ساخت و ساز غیرمجاز این روزها فقط و فقط به بناهایی اطلاق می شود که مجوز ساخت ندارند در حالی که تخلف اضافه بنا در منطقه مسکونی و تجاری، عدم احداث پارکینگ، تخلف تراکم ساختمان، احداث بنا خلاف ضابطه به صورت پیشرو طولی، تجاوز به معابر شهر و عدم رعایت اصول فنی، احداث ساختمان مغایر با کاربری و عدم استحکام بنا و یا حتی تخلف مهندس ناظر هم جزو تخلفات ساخت و ساز محسوب می شود اما این تخلفات با مراجعه به کمیسیونی به نام ماده 100 و پرداخت جریمه هایی مشکلشان را حل می کنند و اصلا هم برای مسئولین شهری و استانی مهم نیست که چهره شهر بد میشود یا خیر! ساختمانها مقاوم خواهند بود یا خیر! آنچه برایشان مهم است کسب درآمد است. و الا چرا باید مجوز ساخت دههاو شاید صدها ساختمانی را بدهند که شهر را از زیبایی و استحکام خارج ساخته اند.


به همین دلیل این سوال پیش می آید که آیا مدیریت شهری نیز به دریافت این نوع جریمه ها به دلیل تامین منابع مالی از این محل علاقه دارد؟


یک هزار و 513 پرونده تخلف ساختمانی در سنندج مورد بررسی قرار گرفت
معاون شهرسازی ومعماری شهرداری سنندج از ارجاع یک هزار و 513 پرونده به کمیسیون ماده صد در سال گذشته خبر داد وگفت : برای 838 پروند جریمه ،426 پروند تخریب و برای 271 پرونده هم حکم تخریب و جریمه صادر گردید.


مهندس لقمان حیدری با اشاره به اینکه مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شوع ساختمان سازی از شهرداری پروانه اخذ نمایند؛ گفت: شهرداری موظف هستند بر اساس قانون از عملیات ساخت ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیر محصور واقع باشد جلوگیری کند.


وی بیان کرد : یکی از کمسیون های که به پروندهای تخلفات ساختمانی رسیدگی خواهد کرد کمیسیون ماده صد است که سال گذشته و با هدف برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز این کمیسیون ها بصورت مستمر برگزار شد.


وی با بیان اینکه پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد با محوریت ساخت و سازهای مازاد پروانه و یا بدون پروانه هستند؛ عنوان کرد: بعد از مراجعه متقاضیان برای کارشناسی، کارشناسان این شهرداری نسبت به بررسی وضعیت ملک مورد نظر اقدام و در صورت دارا بودن تخلف به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده خواهد شد.


وی از ارجاع یک هزار و 513 پرونده تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده صد در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد 935 پرونده نیز در کمیسیون تجدید نظر و 82 پرونده وارده همعرض هم سال گذشته در کمیسیون ماده صد مورد بررسی قرار گرفت.


مهندس حیدری اعلام کرد: از تعداد یک هزار و 513 پرونده ارجاعی به کمیسیون ماده صد با احتساب پرونده های مانده سال قبل برای یک هزار و 535 پرونده رای صادر شده که برای 838 پرونده جریمه، برای 426 فقره حکم تخریب و برای 271 پرونده هم نیز حکم تخریب ،جریمه و تبدیل به حالت اولیه صادر شد.


وی تصریح کرد: 935 پرونده در کمیسیون تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفت که برای 909 پرونده حکم صادر شد.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج عنوان کرد : بیشترین تعداد پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد درسا ل گذشته مربوط به شهرداری منطقه سه با 387 پرونده وناحیه منفصل شهری ننله هم با 18 پرونده کمترین پرونده ارجاعی به کمیسیون ماده صد را داشت.


مهندس حیدری خاطر نشان کرد: اهداف کمیسیون ماده صد حرکت بر بستر قانون است و تمام تلاش ما بر آن است در این زمینه با وحدت رویه و بدون تبعیض نسبت به رسیدگی به تخلفات ساختمانی اقدام نماییم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رحیمی آذر مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل گفت: پرونده یک مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل که ۹۲۲ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام از اولیای ۴۰ نفر از دانش آموزان دریافت کرده بود در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل افزود: شعبه پس از بررسی مستندات و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به تخلف اول، مدیر مدرسه را با استفاده از مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲۵ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: در گشت مشترک اداره صمت و و آموزش و پرورش، این تخلف مشاهده و پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

کد خبر 6090727

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد