Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@22:38:37 GMT

مکان ایجاد پالایشگاه نفت در مریوان تغییر کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۴۵۱۵

مکان ایجاد پالایشگاه نفت در مریوان تغییر کند

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: جایگاه ایجاد پالایشگاه نفت در شهر مریوان با توجه به شرایط دریاچه زریبار در مکان دیگری لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، منصور مرادی شامگاه شنبه در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار کردستان و مسئولان استان در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: بیشترین هدف این سفر به کردستان به خاطر بررسی وضعیت شهر مریوان و دریاچه زریوار این شهر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دریاچه زریبار مریوان تنها متعلق به مریوان نیست بلکه به تمام نقاط ایران تعلق دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه فاضلاب‌های ورود به دریاچه زریبار در سال‌های قبل به خارج از دریاچه هدایت شده و با توجه به دستور قبلی رئیس سازمان محیط زیست کشور و استاندار کردستان که مشکلات مربوط به دریاچه زریوار برطرف شود و لایه روبی در آن انجام شود اما این امر نیاز به بودجه‌ای ویژه دارد که به آن اختصاص یابد.

وی خواستار جایگاه مناسب برای ایجاد پالایشگاه نفت در شهرستان مریوان شد و گفت: با توجه به خواسته انجمن‌های زیست محیطی و مردم این شهرستان جایگاه ایجاد پالایشگاه نفت در شهر مریوان با توجه به شرایط دریاچه زریبار در مکان دیگری لحاظ شود.

مرادی به پسماند به عنوان یکی از مشکلات زیست محیطی اشاره کرد و افزود: با توجه به جمع‌آوری پسماندها در شهرستان‌های مریوان و سروآباد توسط یک شرکت 15 تا 20 میلیارد تومان برای این کار نیاز است که امیدواریم در ردیف اعتباری آینده شاهد این تخصیص اعتبار باشیم.

وی از همکاری و مشارکت مردم روستاها و انجمن‌های زیست محیطی در جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع قدردانی کرد و گفت: در همین راستا نیاز است که منابع مالی در اختیار همین انجمن‌ها و مردم روستاها قرار گیرد تا شاهد کاهش میزان حریق و آتش‌سوزی در سطح مراتع، جنگل‌ها و محیط زیست باشیم.

از مجموع 121 هزار هکتار مساحت شهرستان سروآباد مردمفقط از 12 هزار هکتار آن استفاده می‌کنند

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: در شهرستان سروآباد از مجموع 121 هزار هکتار مساحت آن مردم این شهرستان فقط از 12 هزار هکتار آن استفاده می‌کنند که از این میزان 57 هزار هکتار این مساحت مناطق حفاظت شده، 51 هزار هکتار در حواشی رودخانه‌هاست.

وی گفت: با توجه به اینکه برنامه این است که روستاها توسعه داده شوند تا از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود اما متأسفانه محیط زیست در سروآباد به محیط ایست تبدیل شده و مانع ساخت و ساز در روستاهای سروآباد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جاده داریان مسدود شده مردم این منطقه ناچار هستند که در فصل زمستان گاهاً در جاده اورمان تردد کنند چرا که دسترسی به اورامان و ژاوه رود در مسیر جاده سد داریان مسدود شده و راه ارتباطی وجود ندارد.

وی بر حل مسئله ریزگردها در شهرستان‌های مریوان و سروآباد با توجه به همجواری با کشور عراق و متأثر از این گرد و غبار تأکید کرد و گفت: امیدواریم این مشکل هم حل شود چرا که این معضل یک مشکل بین‌المللی است.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی در روز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از امروز شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به روز جمعه کاسته می‌شود، افزود: کردستان همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان یادآور شد: از روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی با بیان اینکه طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت، گفت: انتظار می‌رود در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی اذعان کرد: طی شبانه‌روز گذشته مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

کد خبر 6096506

دیگر خبرها

  • مریوان رکوردار بارش باران/کاهش کیفیت هوا و دید افقی در کردستان
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود