Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@00:23:54 GMT

بی توجهی به کارگران عامل به قدرت رسیدن ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۴۶۴۷

حزب دموکرات 40 سال است که طبقه کارگر را به حال خود رها کرده و دیگر حوزه انتخابیه نمایندگان این حزب به شمار نمی آید به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، زبان شناس و دانشمند سیاسی آمریکا بر این باور است که علت به قدرت رسیدن فردی همچون دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری این کشور قهر حزب دموکرات با طبقه کارگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، نوآم چامسکی در پاسخ به این پرسش که چرا ترامپ در آمریکا به قدرت رسید گفت چاره ی دیگری نداشتند. حزب دموکرات 40 سال است که طبقه کارگر را به حال خود رها کرده و دیگر حوزه انتخابیه نمایندگان این حزب به شمار نمی آید. در نظام سیاسی آمریکا هیچ کس به فکر طبقه کارگر نیست. حزب جمهوریخواه ادعا می کرد هست اما در عمل این حزب دشمن طبقه کارگر به شمار می آید. اما حزب جمهوریخواه از مسائلی همچون مذهب و برتری جویی سفیدپوستان سوء استفاده کرد. دانلود چامسکی افزود: « بسیاری از بنیادگرایان مسیحی از ترامپ پشتیبانی کردند و همین ها هستند که تا 40 درصد جمعیت را در آمریکا تشکیل می دهند. این قشر بر این باورند که زندگی تکرار نمی شود و تنها یکبار اتفاق می افتد پس باید نهایت استفاده را کرد.»این دانشمند سیاسی آثار زیانبار قدرت گرفتن فردی همچون ترامپ را بیشتر متوجه دنیا دانست و گفت: مهم ترین بخش انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری ، خود ترامپ نیست بلکه حزب جمهوریخواه است و این حزب دارد بر سر پدیده گرم شدن کره زمین راهش را از باقی دنیا جدا می سازد.چامسکی بار دیگر تاکید کرد حزب جمهوریخواه آمریکا خطرناکترین سازمان روی زمین در تاریخ بشر است.وی در پاسخ به این پرسش که آیا حزب جمهوریخواه از داعش هم بدتر است پرسید آیا داعش هیچگاه تلاش کرده چشم انداز موجودیت سازمان یافته بشر را با خطر روبرو کند؟ جمهوریخواهان می گویند نه تنها برای پدیده تغییرات آب و هوایی هیچ کاری نمی کنند بلکه آن را شتاب هم می بخشند.نوآم چامسکی به قدرت رسیدن امانوئل مکرون در فرانسه را در نتیجه فروپاشی نهادهای اصلی این کشور دانست و گفت: مکرون از خارج از حلقه سیاستمداران سنتی وارد کارزار انتخاباتی شد و افرادی که به او رای دادند برای ابراز مخالفت با مارین لوپن این کار را کردند. و لوپن فردی است که به درستی از او با نام فردی بسیار خطرناک نام برده می شود.چامسکی رئیس حزب کارگر انگلیس را فردی بسیار متشخص و خوب توصیف کرد اما گفت جرمی کوربین نتوانسته برای مردم انگلیس الهام بخش باشد زیرا حزب کارگر اصلا برنامه ای برای اداره کشور ندارد.
نوآم چامسکی محاکمه و تهدید جولیان آسانژ ، بنیانگذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس را کاملا اشتباه دانست و خواستار آزادی وی شد.وی با بیان اینکه پرونده قضایی که برای آسانژ درست شده کاملا ساختگی است افزود: مشخص نیست چرا دستگاه قضایی سوئد او را به اتهامی که ضد وی پرونده سازی کرده بود محاکمه نمی کند. آسانژ به علت تهدید شدن از سوی دولت آمریکا به سفارت اکوآدر در لندن پناه برده است. (ادوارد) اسنودن هم به همین علت در روسیه به سر می برد.وی درباره ی انتشار پیام های الکترونیکی هیلاری کلینتون در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس هم گفت: نمی دانم چرا و چگونه این تصمیم را گرفتند اما این باور کلی که شهروندان و در کل مردم باید از عملکرد نمایندگان خود آگاه باشند به نظر من ایده خوبی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشست سه جانبه نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران که به میزبانی خانه کارگر استان یزد و همزمان با هفته کارگر برگزار شد برخی دغدغه‌ها و مشکلات کارگران استان در زمینه‌های معیشت، بیمه، مسکن و فعالیت اعضای تشکل‌های کارگری مطرح شد.   در این جلسه مقرر شد آنچه در استان قابل حل و رفع است انجام و آنچه نیازمند پیگیری در تهران است از طریق نمایندگان و دیگر مسئولان ارشد استان پیگیری شود.

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین