Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:49:16 GMT

عقلانیت سیاسی ایجاب می‌کرد در مناظره‌ها مچ‌گیری نشود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۴۷۳۹

عقلانیت سیاسی ایجاب می‌کرد در مناظره‌ها مچ‌گیری نشود

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: عقلانیت سیاسی ایجاب می‌کرد که کاندیداها در مناظرات مچ‌گیری نکنند؛ چراکه سیاست‌مدار باید عاقل باشد و نباید مسائل کوچک را طوری مطرح کند که دشمن از آن استفاده تبلیغاتی ببرد.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا ،در خصوص مناظره سوم کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار کرد: در خصوص مناظره سوم همه این اجماع را دارند که طرح مباحثی که تضعیف نظام جمهوری اسلامی است نباید مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا می‌گوییم تضعیف نظام؟ وقتی یک کاندیدا دولتی را زیر سؤال می‌برد یا یک کاندیدای دیگر شهرداری را زیر سؤال می‌برد یک بی‌اعتمادی و دلسردی و شاید یک سوءتفاهم برای جامعه و شنونده پیش می‌آید.

وی افزود: کسانی که با بنده این مناظره را دیدند از این برخوردها نگران بودند. روش مناظره این نیست! روش مناظره این است که ما موضوع مورد نظرمان را مطرح کنیم و توانمندی‌های اقتصادی‌مان را بگوییم و با استدلال صحبت بکنیم. اینکه یک آقایی از یک جناح و آقایی دیگر از جناحی دیگر بیایند هم دیگر را زیر سؤال ببرند و مرتب بگویند جناح شما درگذشته این جور بوده است و فلان پرونده را دارید این‌ها زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: این مچ‌گیری‌ها خیلی بد است. البته این اتهام‌هایی که به یکدیگر می‌زدند موارد خیلی بزرگی نیست. اینکه کسی زمین 200 متری خریده است یا یک شهرداری در فلان سال یک پرونده داشته است در زندگی امروز موارد عادی به‌حساب می‌آید و چالش اساسی نیست، اما وقتی جلوی چشم ملت این‌گونه یکدیگر را زیر سؤال می‌برند زیبنده نیست چراکه سبب بی‌اعتمادی ملت می‌شود.

رهبر گفت: وقتی نمایندگان دو جناح در برابر یکدیگر و در پیشگاه ملت قرار می‌گیرند مسلم است که دشمنان هم در آن طرف مرز این مناظره‌ها را می‌بینند و ممکن است از این موارد کوچک سوء استفاده کنند. فساد در غرب بسیار بیشتر از ایران است. ما خودمان در زمان انتخابات آمریکا این‌همه به ترامپ و کلینتون ایراد می‌گرفتیم. کاندیداهای ما باید این موارد را رعایت می‌کردند هرچند که دو نفر از آقایان رعایت خیلی از مسائل را کردند و جای تشکر دارد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: بنابراین ما این فسادهایی که مسئولان غرب به آن آلوده هستند را در ایران نداریم و مسئولان نظام اسلامی پاک هستند پس چرا باید یک سری مسائل کوچک را این قدر بزرگ کنیم. این موارد در ذات خودش مهم نیست اما بازتاب دارد. شما اگر لباس سفیدی را پوشیده باشید تنها کافی است یک نوک قلم سیاه شود تا آن وقت فوری آن لکه سیاه را در میان آن همه سفیدی ببینید. بنابراین نقطه ضعف خیلی زود دیده می‌شود.

وی افزود: در کل مناظره هرچند از نظر تبیین برنامه‌ها خیلی قوی نبود ولی وقتی می‌خواهیم خدمتی را ارائه کنیم باید راهکار مناسب را هم ارائه کنیم، اما آنچه غیرمنتظره بود به وجود آوردن یک سری تنش‌ها و زیر سؤال بردن یکدیگر بود.

رهبر گفت: ملت بزرگ ایران که مخاطب این مناظره‌ها هستند باید این تحلیل را داشته باشند که طرح مسائل جزیی هرچند پسندیده نیست، اما در نظام ما این مسائل جزئی ناچیز است. امیدواریم ملت دلسرد نشوند و حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از کاندیداها آمده و می‌گوید انتخاب میان بد و بدتر نیست بلکه انتخاب میان راه و بیراهه است. این حرف اشتباهی است چراکه ما بیراهه نداریم و شما می‌خواهید بگویید چون متعلق به فلان جناح هستید راه شما درست است و راه آن جناح غلط است. این درست نیست. بنده به بد و بدتر هم اعتقاد ندارم و می‌گویم انتخاب میان خوب و خوب‌تر است.

وی ادامه داد: بنابراین ما می‌گوییم همه خوبند و این چیزهای کوچک ناچیزتر از آن است که بخواهد چهره یک نظام یا نهاد حکومتی را مخدوش کند. عقلانیت سیاسی ایجاب نمی‌کرد که کاندیداها مچ‌گیری کنند چراکه سیاست‌مدار باید عاقل باشد و نباید این مسائل کوچک را طوری مطرح کنند که دشمن از آن استفاده تبلیغاتی ببرد.

رهبر خاطرنشان کرد: کاندیداها روی یارانه تأکید زیادی داشتند. به اعتقاد بنده یارانه نباید به همه مردم داده شود چراکه شاید تنها یک‌سوم از مردم نیازمند دریافت یارانه باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس مقابل سپاهان چپ‌رو می‌شود!

به گزارش ورزش سه با توجه به محرومیت دانیال اسماعیلی‌فر و غیبت او در دیدار مقابل تیم سابقش به احتمال زیاد وحدت حنانوف تاجیکستانی در ارنج اصلی پرسپولیس حاضر خواهد شد.

با حضور احتمالی حنانوف در دفاع راست تمرکز پرسپولیس در فاز حمله کاملا معطوف به جناح چپ خود خواهد شد، چرا که وحدت در اصل مدافع میانی است و در پست دفاع راست هم در 50 متر زمین حریف قابلیت اضافه شدن در کارهای ترکیبی و ارسال را نداد و نمی‌تواند مثل دانیال در نیمه زمین حریف فعال باشد.

با این حساب حملات پرسپولیس از کانال‌های کناری بیشتر به جناح چپ معطوف خواهد شد که عبدالکریم و اوستون اورونوف حضور دارند. این مسئله البته می‌تواند به سود پرسپولیس شود، چرا که رامین رضاییان به عنوان مدافع راست سپاهان که در فاز حمله قدرتمند است و آمار بسیار خوبی هم در گلزنی و گلسازی داشته چندان نمی‌تواند بی‌محابا جلو بیاید، چرا که اورونوف و عبدالکریم از فضای پشت سر او استفاده خواهند کرد.

این مسئله البته در مورد عبدالکریم هم صادق است و او نیز نمی‌تواند چندان بی‌محابا جلو بیاید و شرایطی را رقم بزند که رضاییان و وینگر راست زردهای نصف جهان که احتمالا اعرابی خواهد بود از فضای خالی پشت سر او صاحب توپ شوند و برای تیم‌شان موقعیت بسازند.

با این حساب احتمالا مهدی ترابی و اورونوف به عنوان وینگرهای راست و چپ پرسپولیس در این بازی بزرگ پشتیبانی مدافعان پشت سر خود در حمله از کناره‌ها را نخواهند داشت بخصوص در جناح راست که حنانوف قدرت اضافه شدن در کارهای تهاجمی را ندارد و ترابی باید با شیفت شدن به مرکز زمین یا جناح مقابل کارهای ترکیبی‌اش را پیش ببرد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • پرسپولیس مقابل سپاهان چپ‌رو می‌شود!
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است