Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:02:11 GMT

چرا در انتخابات شرکت می‌کنم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۴۹۱۹

چرا در انتخابات شرکت می‌کنم؟

روزنامه های صبح امروز محورهای اصلی خود را به موضوع های «چرا در انتخابات شرکت می‌کنم؟»، «سکوت نکنیم »، «برنامه منطقی و عملیاتی دولت آینده»، «حرکت آرای خاکستری به سمت سبد رای روحانی»،«رای دادن حق اجتماعی ماست»،«همه ‌چیز به نفع روحانی»، «رئیس جمهور شایسته»، «مناظره یا مغالطه سیاسی!»، «تعیین سرنوشت بخشی از انتخابات در شبکه‌های اجتماعی»،«دوگانه راه و بیراهه انکار کردنی نیست»، «رسانه ملی با «مناظره» 3هفته حرف اول مردم بود»، «دعوت بنفش هنرمندان»، «نامزدها برنامه ارائه کنند»، «تحلیل اردوگاه‌های انتخاباتی در گفت‌وگو با دو چهره فرهنگی و سیاسی»، «سخنی با مردم دوباره ایران، همیشه ایران»، «خروش آزادی برای روحانی»، «اعلام آمادگی ستادهای سه نامزد برای مناظره «دو به دو»»، «عطش مناظره برای شفاف‌سازی سیاسی»، «پس ‌لرزه‌های آخرین مناظره»، «سایه روشن‌های مناظره سوم»، «استقبال از مناظره رو در رو»، « تبلیغات چهره به‌چهره‌ در پیچ آخر انتخابات» و «اجرای قانون شفاف‌سازی اموال بعد از انتخابات» اختصاص دادند و به انعکاس آنها پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** چرا در انتخابات شرکت می‌کنم؟
روزنامه «آرمان» در یادداشتی با عنوان «چرا در انتخابات شرکت می‌کنم؟» به قلم کوروش الماسی روزنامه نگار نوشت: مخاطبان این نوشته آن دسته از شهروندان ایران زمین هستند که به دلایل گوناگون معتقدند نباید در انتخابات شرکت کرد یا مردد هستند. با توجه به شرایط معیشتی دشوار اقشار مختلف و عدم رضایت از برخی امور دیگر که محصول ناکارآمدی، خودخواهی و متوهم بودن برخی سیاست‌ورزان رسمی و غیر رسمی است، عدم تمایل برخی شهروندان به شرکت در انتخابات قابل درک است، اما با وجود این، ضرورتا باید گفته شود منافع و امنیت ملی، اموری مقطعی، جناحی یا فردی نیستند. دشواری‌های گوناگون کشور هم قابل لمس و هم قابل درک هستند و اینکه صرفا بیان آنها، راهکارهای ضروری برای حل و فصل آنها را در اختیار ما نمی‌گذارد.

** سکوت نکنیم
روزنامه «اعتماد» در گزارشی با عنوان «سکوت نکنیم »، آورد: این روزها و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، نکته‌ای که در فضای مجازی و پیاده‌روهای شهر بیشتر از گذشته به چشم می‌خورد، حضور جوانانی است که با پشتکار و شور و شوق زیاد در حال صحبت با مردم هستند و درخواست برای رای دادن و تحریم نکردن انتخابات. اگر دنبال تغییر و تحول در این سرزمین هستیم، این تغییر با شرکت در انتخابات و حضور اتفاق می‌افتد و نه سکوت و رای ندادن. پس من اینجا و همراه آن جوان‌های فعال از جمعیت خاموش هم می‌خواهم که اگر آنها فکت‌ها و موفقیت‌هایی دارند، بد نیست که آنها را به دیگران هم نشان دهند تا آنها را ترغیب کنند برای رای ندادن. اما اگر این‌طور نیست، بهتر است در انتخابات شرکت کنند تا بتوانند خواسته‌ها و مطالبات را پیگیری کنند.

** برنامه منطقی و عملیاتی دولت آینده
روزنامه «آرمان» در یادداشتی با انتخاب عنوان «برنامه منطقی و عملیاتی دولت آینده» به قلم غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح ‌طلب می نویسد: برنامه پیشنهادی آقای روحانی در مقابل آقای رئیسی و قالیباف که اصلا برنامه‌ای ارائه نداده‌اند، یک برنامه اجرایی، عملیاتی و قابل ارزیابی است. این برنامه هم در عرصه سیاست خارجی، هم در سیاست داخلی و هم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، برنامه‌ای معقول و منطقی است. جامعه باید این نکته را درک کند که هر نوع تکانه دیگر موجب خواهد شد تمام این سرمایه‌گذاری‌ها کنار گذاشته شود و هزینه‌های سنگینی برای جامعه ایجاد شود. این برنامه دولت موجب آرامش و عقلانیت بیشتر جامعه و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه می‌گردد. در انتهای 4سال آینده می‌توانیم بگوییم جامعه ایرانی به‌طور معقول چند گام جدی در عرصه‌های مورد نیاز خود برداشته که دولت بعدی در 1400 می‌تواند این روند را ادامه دهد.

** حرکت آرای خاکستری به سمت سبد رای روحانی
روزنامه «اعتماد» در یادداشتی با عنوان «حرکت آرای خاکستری به سمت سبد رای روحانی» به قلم علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب آورد: اظهارات و گزارش‌های آقای روحانی در مناظره سوم و چند سفر آخر او به استان‌های مختلف به صورت کاملا محسوسی توانست بر افزایش میزان مشارکت مردمی در پای صندوق‌های رای تاثیرگذار باشد. آقای روحانی توانست در سومین مناظره مسائل و شعارهای کاندیداهای رقیب را شفاف‌سازی کند و بدون پشتوانه بودن این شعارها را به اطلاع مردم برساند. بخشی از مردمی که قصد نداشتند در انتخابات شرکت کنند، در این روزهای اخیر تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته‌اند و بخشی از افرادی که در انتخاب نامزد موردنظر خود مردد بودند، در این مناظره توانستند مرز تفکر کاندیداها را تشخیص دهند. این افراد از وضع موجود گله دارند اما آقای روحانی توانست آنها را متقاعد کند که پای صندوق رای بیایند و به او رای دهند.

** رای دادن حق اجتماعی ماست
روزنامه «همدلی» در یادداشتی با انتخاب عنوان «رای دادن حق اجتماعی ماست»، می نویسد: من به عنوان کسی که کار هنری می‌کنم دوست دارم دولتی بر سرکار بیاید که دستم را در تولید کار هنری بازتر بگذارد تا من هم مشغول به خلاقیت و تولید بشوم. طبیعتاً صنف نانواها و قصاب‌ها و دیگران هم همین‌طور هستند. اصناف باید از زاویه صنف خودشان نگاه کنند و ببینند چه رئیس‌جمهوری خواسته‌های آن‌ها را بیشتر برآورده می‌کند. وقتی در مورد این مسائل بحث و تفکر می‌کنیم کار سیاسی انجام نمی‌دهیم، بلکه در حال یک فعالیت اجتماعی هستیم. من به عنوان یک شهروند حق دارم انتخاب کنم به چه کسی رای بدهم. طبیعتاً چون صنف من صنف سینما و تئاتر و عکاسی و کلاً هنر است، دوست دارم آثار هنری بیشتری نوشته و ساخته و اجرا شود. دوست دارم معماری رونق بگیرد و شهرهایمان زیبا باشند. ترافیک نداشته باشیم. من در واقع به کسی رای می‌دهم که این کارها را پیش ببرد.

** همه ‌چیز به نفع روحانی
روزنامه «آرمان» در سرمقاله ای با عنوان «همه ‌چیز به نفع روحانی» به قلم احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات آورد: مناظره روز جمعه نیک نشان داد که اصولگرایان نه تنها درصدد جبران گذشته نیستند بلکه حتی میل به احیای دولت‌های نهم و دهم دارند. بر این اساس به نظر، مناظره روز جمعه تصمیم بسیاری از شهروندان ایران را تغییر خواهد داد و در نهایت ‌درصد بالایی از اقشار خاکستری را به نفع روحانی و اصلاحات در روز 29 اردیبهشت به پای صندوق‌های رأی خواهد کشاند.

** رئیس جمهور شایسته
روزنامه «همدلی» در یادداشتی با درج عنوان «رئیس جمهور شایسته» به قلم کورش الماسی‎ نوشت: کاندیداهای مدیریت جهادی و حامی مستضعفین معتقدند که دولت آقای روحانی در حل و فصل بسیاری امور کشور ناکارآمد بوده و اینکه خود این بزرگواران می‌توانند امور و شرایط بغرنج شهروندان را به نحوی کاربردی و ملموس‌تر از آقای روحانی برطرف کنند. به باور نگارنده، یک تناقض آشکار در ادعای مدیران جهادی و حامی مستضعفین وجود دارد. از این‌رو پاسخ به یک پرسش می‌تواند درستی ادعا‌های این بزرگواران را تایید یا تکذیب کند. راهبرد سیاست خارجه این بزرگواران چیست؟ آیا این بزرگواران می‌خواهند راهبرد سیاست خارجه دولت‌های نهم و دهم را ادامه دهند یا اینکه راهبرد جدید و شناخته نشده‌ای برای نخبگان، برای ارتباط با کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای تدوین کرده‌اند.

** مناظره یا مغالطه سیاسی!
روزنامه «کیهان» در یادداشتی با انتشار عنوان «مناظره یا مغالطه سیاسی!»، می نویسد: «با مغالطه‌های سیاسی مثل مغالطه‌های فلسفی ذهن افراد را با یک چشم بندی و تردستی منحرف می کنند. باید قدرت تحلیل سیاسی را در جوان به وجود آورد که بتواند مغالطه را بشناسد و مچ مغالطه‌کننده را بگیرد».(رهبرمعظم انقلاب - مرداد 85). شاید برجسته‌ترین نمود سه مناظره برگزارشده را رویکرد فریبکارانه برخی کاندیداها با افکارعمومی دانست که باعث شد تا در هر برنامه و مناظره‌ای مجبور به مغالطه سیاسی و تناقض‌گویی‌های بیشتری برای توجیه عملکرد منفی خود روی بیاورند.

** تعیین سرنوشت بخشی از انتخابات در شبکه‌های اجتماعی
روزنامه «آرمان» در گفت وگویی با مهدی فرقانی استاد ارتباطات دانشگاه علامه با انتخاب عنوان «تعیین سرنوشت بخشی از انتخابات در شبکه‌های اجتماعی»، آورد: باید به جایگاه و کارکرد شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به ویژه در جریان انتخابات عنایت ویژه‌ای داشته باشیم. من فکر می‌کنم خود رادیو و تلویزیون دقیقا می‌داند که برنامه‌های مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چه تاثیری بر مخاطب دارند. البته تاثیر این برنامه‌ها در حوزه مطبوعات، محدودتر اما عمیق‌تر و ماندگارتر است. به همین دلیل قدرت گفتمان‌سازی مطبوعات قوی‌تر است. به نظر می‌رسد امروز کارکرد تهییج افکار عمومی توسط شبکه‌های اجتماعی موثرتر است و آنجاست که بیشتر در مورد کاندیداها صحبت می‌شود و به تحلیل برنامه‌های سیاسی آنها می‌پردازند و تایید، تکذیب یا تحلیل می‌کنند.

** دوگانه راه و بیراهه انکار کردنی نیست
روزنامه «ایران» در گفت وگویی با غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی اعتدال و توسعه با انتخاب عنوان «دوگانه راه و بیراهه انکار کردنی نیست»، می نویسد: دوگانه راه و بیراهه یا تنش و آرامش واقعیت همین است. درست است که تعداد نامزدها بیش از دو نفر است، اما این انتخابات در واقع صحنه تقابل دو دیدگاه است. یک دیدگاه که نگاه عقلانی به اداره کشور دارد و به نظر کارشناسان خبره و حاذق در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد احترام می‌گذارد و این نظرات را در اداره کشور به‌ کار می‌گیرد. یک دیدگاه نیز امتداد همان روندی است که پیش از دولت یازدهم هشت سال تجربه شد.

** رسانه ملی با «مناظره» 3هفته حرف اول مردم بود
روزنامه «جوان» در گزارشی با انتشار عنوان «رسانه ملی با «مناظره» 3هفته حرف اول مردم بود»، نوشت: با پایان یافتن سومین دور از مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری، عملکرد چشمگیر تلویزیون توانست رضایت نامزدهای انتخابات و شورای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را در پی داشته باشد. احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری، پیش از برگزاری سومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات در اظهارنظری گفت: خوشحال هستیم که در رسانه‌ای فراجناحی و رسانه‌ای ملی، با کمک همه دوستان، برگزارکننده مناظرات انتخاباتی بوده‌ایم.

** دعوت بنفش هنرمندان
روزنامه «همدلی» در گزارشی با انتشار عنوان «دعوت بنفش هنرمندان»، می نویسد: در هفته آخر انتخابات تعداد هنرمندانی که بصورت علنی از حسن روحانی حمایت می‌کنند رو به افزایش است. تعدادی از آنها مثل رضا عطاران بصورت شفاهی و در جلسه اکران فیلم «نهنگ عنبر2» حمایت‌شان را اعلام کرده و تعداد دیگری هم در صفحات مجازی خودشان بصورت قاطع از حسن روحانی حمایت کرده‌اند. در میان هنرمندانی که در این روزهای اخیر به جمع حامیان حسن روحانی پیوسته‌اند، می‌توان به جمشید مشایخی، رضا کیانیان، فریبرز عرب‌نیا، ترانه علیدوستی، مهدی فخیم‌زاده، پانته‌آ بهرام، پریناز ایزدیار، مسعود جعفری‌جوزانی، محمد ابراهیمیان، علیرضا رئیسیان، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، سیدضیاء هاشمی، مهدی کرم‌پور، مهدی سجاده‌چی و فتح‌الله جعفری جوزانی اشاره کرد. تعدادی از این هنرمندان مثل فریبرز عرب‌نیا در پیامی تصویری مردم را به شرکت در انتخابات و حمایت از روحانی تشویق کرده‌اند.

** نامزدها برنامه ارائه کنند
روزنامه «جام جم» در یادداشتی با انتشار عنوان «نامزدها برنامه ارائه کنند» به قلم علی مرتضویان استاد دانشگاه می نویسد: روند سه مناظره برگزار شده تفاوت زیادی نداشت و در تمام مناظره‌ها با چند چالش مواجه بودیم. در مناظره‌ها اغلب حاشیه‌ها بر متن غلبه پیدا می‌کرد و زمانی‌که پرسشی در مورد موضوع خاصی مطرح می‌شد معمولا به جای پرداختن مستقیم به پرسش به حاشیه‌های موضوع توجه می‌شد و مخاطبان متوجه برنامه نامزدها نمی‌شدند، بنابراین باید پس از انتخابات آسیب‌شناسی صورت گرفته و جلسات متعددی تشکیل شود تا مهارت‌های لازم برای مناظره‌ها در بین سیاستمداران تقویت شود.

** تحلیل اردوگاه‌های انتخاباتی در گفت‌وگو با دو چهره فرهنگی و سیاسی
روزنامه «ایران» در گفت وگویی با کارشناسان با درج عنوان «تحلیل اردوگاه‌های انتخاباتی در گفت‌وگو با دو چهره فرهنگی و سیاسی»، نوشت: کمتر از 5 روز دیگر به انتخابات زمان باقی است. برخی کاندیداها برای پیروزی در این کارزار به هر ریسمانی چنگ می‌زنند؛ به رقیب خود تهمت می‌زنند، دروغ می‌گویند و پرونده می‌سازند اما کاش این تخریب‌ها شخصی باقی می‌ماند و با سرنوشت مردم بازی نمی‌کردند. بعضی از کاندیداها از مشکلات معیشتی مردم استفاده کرده و با وعده‌های بی‌پشتوانه سعی می‌کنند آرای اقشار محروم را به سوی خود جذب کنند. وعده‌هایی چون چند برابر کردن یارانه‌ها یا تقسیم‌‌بندی جامعه به دوقطب 96 درصد و 4 درصد از نظر جامعه شناسی بسیار خطرناکند. تقسیم‌بندی‌های کاذبی که مردم را رودرروی هم قرار می‌دهد و به غیر از انباشت مطالبات و دوقطبی کردن جامعه، ثمری نخواهد داشت. این طور که دکترتقی آزاد ارمکی جامعه شناس تشریح می‌کند این تقسیم دوقطبی جامعه، فضای انتخابات را آنقدر غبارآلود می‌کند که آسیب آن در کوتاه مدت به نظام و جامعه برمی‌گردد، او بر این باور است که وعده‌های پوپولیستی برخی از نامزدهای انتخاباتی کاملاً به ضرر جامعه ایران خواهد بود.

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح ‌طلب معتقد است که مناظره اخیر نامزدهای ریاست جمهوری بیش از پیش تفاوت‌های آنها را آشکار کرده و در واقع خط بطلانی است بر این ایده که تمام این نامزدها از یک جنس هستند. او همچنین می‌گوید حجم حملات به روحانی و دولت او هم که در این مناظره‌ها به اوج رسید و نشانگر آن است که دولت در ساختار سیاسی ایران چیزی فراتر از یک تدارکاتچی است.

** سخنی با مردم دوباره ایران، همیشه ایران
روزنامه «اعتماد» در یادداشتی با انتشار عنوان «سخنی با مردم دوباره ایران، همیشه ایران» به قلم محمد کاظمی نماینده مجلس آورد: اشتباه نکرده بودیم! در انتخابات سال ٩٢ اشتباه نکردیم که در اوج ناامیدی‌ها و فشارها و محدودیت‌ها دل ما به سوی آقای روحانی گرایش یافت و چون سید اصلاحات اشارت کرد، گردهم آمدیم و برای نجات میهن، رییس‌جمهوری خردمند و استوار برگزیدیم و امروز مفتخریم که او بر عهد و پیمانی که با ما بسته بود برقرار مانده است. ما در آستانه انتخابی بسیار مهم قرار داریم که سرنوشت کشور را نه برای چهار سال بلکه برای دوره‌های متوالی مشخص می‌کند. راهی که کارشناسان و اقتصاددانان و دانشمندان و علمای دلسوز و دانشگاهیان متعهد و سیاسیون مسوول و هنرمندان روشن بین به مردم پیشنهاد کرده‌اند ادامه دولت تدبیر وامید برای ساختن ایران عزیز و عبور از تحریم‌های غیرهسته‌ای و عزت و استقلال کشور و رفاه عقلایی و پایدار مردم است.

** خروش آزادی برای روحانی
روزنامه «وقایع اتفاقیه» در گزارشی با درج عنوان «خروش آزادی برای روحانی»، نوشت: روز گذشته، همایش بزرگ حامیان حسن روحانی با حضور هنرمندان، ورزشکاران و جمع زیادی از مردم در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران با شور و حرارتی مثال‌زدنی برگزار شد. این همایش تبلیغاتی از چندین سایت و شبکه اجتماعی به‌طور زنده برای مخاطبان انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم پخش شد. حسن روحانی در ورزشگاه 12 هزارنفری و در میان جمع طرفدارانش، سخنش را این‌گونه آغاز کرد: لحظه باشکوهی است که جوانان مصمم و سرافراز را اینجا می‌بینیم. ما در آستانه یک تصمیم بزرگ تاریخی هستیم. ملت ما در این هفته می‌خواهد اعلام کند که آیا به سال 91 برمی‌گردیم یا به سال 1400 می‌رویم.


** اعلام آمادگی ستادهای سه نامزد برای مناظره «دو به دو»
روزنامه «ایران» در گزارشی با انتخاب عنوان «اعلام آمادگی ستادهای سه نامزد برای مناظره «دو به دو»»، می نویسد: پرونده مناظره‌های زنده تلویزیونی روز جمعه بسته شد؛ اما محمدعلی وکیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی روز گذشته از آمادگی رئیس جمهوری برای مناظره دو به دو با محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی خبر داد. در جریان مناظره سوم همچنین پایان مناظره دوم نامزدها بود که سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نامزد اصولگرایان ائتلافی، در واکنش به انتقاد روحانی از دولت گذشته پیشنهاد داد روحانی با رئیس دولت قبل مناظره کند تا یک بار برای همیشه موضوعات مربوط به دولت سابق تمام شود.


روزنامه «وقایع اتفاقیه» در گزارشی با انتشار عنوان «عطش مناظره برای شفاف‌سازی سیاسی»، آورد: با پخش آخرین مناظره انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به نظر می‌رسد این مناظره‌ها توانست لایه‌های تازه‌ای را برای مردم درباره هر یک از کاندیداها آشکار کند. از آنجایی که حسن روحانی که بر خاکستر دولت قبل، ققنوس تدبیر و امید را به پرواز درآورده، در این مناظره‌ها تلاش کرد تا عملکرد دولت سه و نیم‌ساله‌اش را در تقابل با هشت سال ناکارآمدی دولت قبل برای عموم توضیح دهد. رئیسی در همین مناظره آخر در واکنش به سخنان روحانی درباره مشکلات بانکی کشور گفت: من در مناظره قبل اعلام کردم که یک‌بار برای همیشه تلویزیون مناظره‌ای بین آقای روحانی و دولتمردان قبل صورت دهد تا آنها با هم بنشینند صحبت کنند و دیگر این بحث‌ها تمام شود چراکه ما هر چه می‌گوییم آقای روحانی به دولت قبلی نسبت می‌دهد. روحانی نیز در پاسخ به این اظهارات گفت: آقای رئیسی تا به حال چند بار گفته‌اند که خوب است دولت فعلی با دولت گذشته مناظره داشته باشد. من می‌گویم ما می‌توانیم با خود آقای رئیسی مناظره کنیم.

روزنامه «اعتماد»‌ در گزارشی با درج عنوان «پس ‌لرزه‌های آخرین مناظره»،‌ نوشت: نجفی برای پاسخگویی به تهمت‌های قالیباف فرصت می‌خواهد، جهانگیری وعده اطلاع‌رسانی در دوشنبه‌ای که در راه است را می‌دهد، قالیباف از جهانگیری به کمیسیون تبلیغات شکایت می‌کند و رییسی خواستار برگزاری مناظره دو نفره با روحانی می‌شود. اینها همه از اتفاقاتی است که تنها چند ساعت پس از آخرین مناظره انتخاباتی رخ می‌دهد.

روزنامه «جام جم» در یادداشتی با عنوان «سایه روشن‌های مناظره سوم» به قلم محمد خوش ‌چهره اقتصاددان‌آورد: در کشورهای پیشرفته زمانی که دو یا چند جناح به گفت و گو می نشینند سعی می‌کنند با اعلام برنامه‌های مدون، جناح مقابل را ضعیف جلوه دهند اما این قواعد در مناظره‌های برگزار شده، مشاهده نشد. به نظر می رسد برای انتخاب آگاهانه باید سطح آگاهی و علم مردم ارتقا یابد اما نامزدهای انتخاباتی بیشتر سعی به متهم کردن و نفی یکدیگر داشتند. در این فضا بیشتر کاستی ها برجسته می شود. اگر بخواهم فضای انتخابات را تحلیل کنم باید اشاره کنم که همه مردم متعلق به دوجناح اصولگرا و اصلاح طلب نیستند و ممکن است نظر دیگری نسبت به انتخابات داشته باشند. این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که جناح‌های سیاسی مانند بازی فوتبال نیست که هر کسی باید طرفدار یک تیم باشد، بلکه باید نگاه ملی را مورد توجه قرار داد.

روزنامه «همدلی» در گزارشی با انتشار عنوان «استقبال از مناظره رو در رو»، نوشت: در حالی که دو جناح به جمع‌بندی رسیده‌اند که چه کسانی را به مصاف اصلی انتخابات بفرستند، هم دو نفر اصلی این بازی بزرگ و هم برخی از چهره‌های سیاسی پیشنهاد «مناظره دونفره» را داده‌اند. این پیشنهاد مناظره دونفره که می‌تواند فضای کشور را بیش از گذشته انتخاباتی کند، روز گذشته با واکنش برخی از فعالان سیاسی مواجه شد. حمید ابوطالبی؛ معاون سیاسی دفتر روحانی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت:«پیشنهاد مناظره رودر روی دکتر روحانی با آقای رئیسی، یک مطالبه مردمی است. امیدواریم با پاسخ مثبت ایشان مواجه شود.» وی سپس پیشنهاد خود را این چنین مطرح می‌کند:«موضوع مناظره اول: برجام و تحریم.»

روزنامه «جوان» در گزارشی با عنوان « تبلیغات چهره به‌چهره‌ در پیچ آخر انتخابات»، آورد: با پایان گرفتن مناظره سوم عملاً عرصه برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به برنامه کم بیننده‌تر صدا و سیما و همچنین فضای مجازی محدود شده است. با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت رأی‌دهنده به صورت مستقیم به تماشای مناظره می‌نشینند، سایر برنامه‌های تبلیغی کاندیداها از رسانه ملی را نمی‌توان با بینندگان مناظره مستقیم

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی گفت: در راستای عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.
آقای پهلوانیان افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه سه مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
آقای قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.
وی با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، افزود: در استان فارس در دو بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت