Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- چرا اکثر اوقات خوابمان می‌آید، از ۶ معجزه باورنکردنی آب غافل نشوید، افزایش خطر زوال عقل با تاخیر در درمان غلظت خون، چرا سبزیجات قرمزرنگ برای سلامتی شما بهتر است و ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، عوارض خطرناک داروهای بدنسازی، چرا اکثر اوقات خوابمان می‌آید، از 6 معجزه باورنکردنی آب غافل نشوید، افزایش خطر زوال عقل با تاخیر در درمان غلظت خون، چرا سبزیجات قرمز رنگ برای سلامتی شما بهتر است و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.

از 6 معجزه باورنکردنی آب غافل نشوید!
مدیکال‌دیلی:60 درصد از بدن انسان را آب فرا گرفته است بنابراین چرا برای درمان برخی از دردهای بدنی به سراغ انواع داروها، قرص، پماد، کرم‌ها و ... می‌رویم درحالیکه می‌توان با مایع حیات زندگی به کاهش برخی از دردها و مشکلات کمک کرد. تسکین‌دهنده درد آرتروز، بهبود سریع‌تر زخم‌ها، ارتقای سلامت روان، شفای کامل شرایط ناتوانی، افزایش قدرت بینایی و کاهش لکه‌های پوستی از خواص شگفت‌انگیز آب برای درمان برخی از بیماری‌ها و مشکلات ‌است.

چرا سبزیجات قرمز رنگ برای سلامتی شما بهتر است؟
جام جم آنلاین: در رژیم‌های غذایی از سبزیجات زیاد صبحت می‌شود. شما حتی سبزیجات زرد رنگ را هم در این رژیم‌ها می‌بینید. اما خیلی کم از سبزیجات قرمز رنگ سخنی گفته می‌شود. اگرچه سبزیجات نقش مهمی در سلامتی شما دارند، اما در مورد فواید فوق‌العاده سبزیجات قرمز رنگ زیاد صحبت نمی‌شود. رنگ قرمز سبزیجات رنگ ماده لیکوپن است که در شکل تعدیل یافته ماده دیگری به نام کاروتن است که به هویج رنگ زرد را می‌دهد. لیکوپن خاصیت عالی مبارزه با سرطان اندام‌های تولید مثل و به ویژه سرطان دهانه رحم و تخمدان را دارد. کالری این سبزیجات بسیار کم است. چغندر، کلم قرمز، گوجه فرنگی، تربچه، فلفل دلمه قرمز و پیاز قرمز از جمله سبزیجات قرمز هستند.


تاثیر افسردگی بر رژیم غذایی و سلامت
افسردگی یکی از شایعترین مشکلات بهداشت روان است؛ بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2002 میلادی، افسردگی از نظر تحمیل هزینه های اقتصادی و اجتماعی، چهارمین رتبه را در بین بیماری‌ها دارا است و شایعترین علت ناتوانی محسوب می‌‌شود. افسردگی در ایران نیز جزو هفت علت اول بیماری و ناتوانی در سنین مختلف به شمار می‌‌رود. عوامل تغذیه‌ای نقش مهمی در بروز افسردگی دارند، افرادی که دچار افسردگی هستند نیز غالبا تغذیه نامناسبی داشته و در نتیجه در معرض خطر انواع بیماری ها قرار می‌گیرند. علاوه بر این، کاهش یا افزایش وزن ناخواسته و جذب ناکافی ویتامین‌ها و مواد معدنی غالبا با افسردگی ارتباط دارد؛ سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض این خطرات هستند.

مصرف چه مقدار گوشت سالم است؟!
ایسنا: میزان مصرف گوشت در کشورهای مختلف دنیا با یکدیگر متفاوت است. مصرف گوشت در اروپا و آمریکا در حال کاهش است اما در آسیا آشکارا افزایش یافته است. به عقیده کارشناسان، مصرف سرانه گوشت بسیار بالاست. یکی از بزرگترین مطالعات در دنیا که در آن بیش از نیم میلیون نفر از ۱۰ کشور اروپایی شرکت دارند از ۱۸ سال پیش تاکنون در حال بررسی ارتباط میان تغذیه و بیماری‌های قلبی و دستگاه گردش خون، سرطان و دیابت است. از نتایجی که تاکنون در جریان این مطالعه به دست آمده این بوده که افزایش مصرف گوشت باعث بالا رفتن احتمال مرگ زودرس می‌شود و برعکس، کاهش مصرف گوشت می‌تواند بر طول عمر بیفزاید. انجمن تغذیه آلمان و صندوق جهانی تحقیقات سرطان توصیه می‌کنند که مصرف گوشت یک نفر در هفته حدود ۵۰۰ گرم باشد. بنابر گزارش دویچه‌وله، علاوه بر این گوشتی که برای نمونه در فرآیند تولید سوسیس و کالباس تغییر یافته و از جمله با ترکیبی از نمک خوراکی، پتاسیم نیتریت و سدیم نیتریت کنسرو شده ناسالم دانسته می‌شود.


افزایش خطر زوال عقل با تاخیر در درمان غلظت خون
بررسی‌ها نشان می‌دهد تاخیر انداختن در شروع درمان غلظت خون می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقلی را در افراد افزایش دهد. «فیبریلاسیون دهلیزی» شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که در صورت ابتلا اغلب مصرف رقیق‌کننده‌های خون برای این بیماران توصیه می‌شود. آزمایشات جدید حاکی از آن است که نرخ ابتلا به زوال عقلی در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی که روند درمان غلظت خون در آنان به تاخیر افتد، افزایش می‌یابد. فیبریلاسیون دهلیزی شایع‌ترین شکل ضربان قلب نامرتب است و گاهی اوقات موجب بروز بیماری‌های جدی قلبی از قبیل لخته شدن خون، سکته مغزی و حتی نارسایی قلبی می‌شود همچنین اگر این عارضه تحت درمان قرار نگیرد احتمال فوت بیمار بر اثر بیماری‌های قلبی را دو برابر کرده و خطر سکته مغزی را پنج برابر افزایش می‌دهد.



هورمون درمانی در زنان با خطر ناشنوایی همراه است
مهر: محققان دریافتند شیوه هورمون درمانی در زنان پس از سن یائسگی با ریسک بالای از بین رفتن شنوایی همراه است. مطالعات قبلی نشان داده اند یائسگی ممکن است موجب افزایش ریسک از بین رفتن شنوایی شود که احتمالا ناشی از کاهش میزان جریان استروژن در خون است و هورمون درمانی ممکن است با جایگزینی استروژن، روند کاهش شنوایی را کُند نماید. محققان بیمارستان زنان بریگهام بوستون ارتباط بین وضعیت یائسگی، هورمون درمانی خوراکی و ریسک میزان از بین رفتن شنوایی را در ۸۰,۹۷۲ زن از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۳ بررسی کردند.در طول مدت مطالعه، ۲۳ درصد شرکت کنندگان دچار از دست دادن شنوایی شدند. محققان دریافتند هیچ ارتباط قابل توجهی بین وضعیت یائسگی و خطر از دست دادن شنوایی وجود نداشت. آن‌ها دریافتند استفاده از هورمون درمانی بعد از یائسگی با ریسک بالای ناشنوایی مرتبط بود و این خطر با افزایش طول مدت استفاده از این نوع درمان، افزایش می‌یابد.

فواید قهوه برای آقایان
افکارنیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد نوشیدن قهوه به سبک ایتالیایی موجب کاهش ریسک سرطان پروستات می شود. محققان دریافتند نوشیدن سه فنجان یا بیشتر قهوه در روز دارای تاثیر حفاظتی در مقابل سرطان پروستات در مردان است. این مطالعه شامل ۷۰۰۰ مرد ۵۰ سال به بالا بود که در منطقه مولیس در ایتالیا زندگی می کردند. عادات قهوه خوردن مردان و بروز سرطان پروستات در آنها در حدود ۴ سال تحت نظر بود. دو رشته سلولی مربوط به سرطان پروستات موسوم به PC-۳ و DU۱۴۵ مورد آزمایش قرار گرفت. براساس این داده‌ها محققان دریافتند افراد شدیدا قهوه‌خور که روزی ۳ فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشیدند در مقایسه با مردانی که قهوه نمی‌نوشیدند یا یک تا ۲ فنجان در روز قهوه می‌خوردند ۵۳ درصد کمتر در معرض سرطان پروستات بودند.


چرا اکثر اوقات خوابمان می‌آید!/ زنگ خطر خواب زیاد
با وجود اینکه خواب یکی از ضروریات جسمی سالم است ولی از طرفی، بیش از حد خوابیدن نیز خود می‌تواند علامت برخی بیماری‌ها باشد. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد، افرادی که ساعات زیادی در طول روز می‌خوابند، ممکن است مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت بوده یا خطر مرگ در آن‌ها به مراتب بیشتر شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افسردگی و شرایط نامساعد اجتماعی اقتصادی ارتباط تنگاتنگی با خوابیدن بیش از حد دارد و اثرات منفی را بر سلامت جسم و روح می‌گذارد. یکی از دلایل عمده پرخوابی را می‌توان در وارد نشدن به مرحله خواب عمیق دانست، زیرا چنین افرادی خواب آرامی ندارند. این قبیل افراد ممکن است ساعات زیادی از شبانه روز را خواب باشند ولی این مسأله باعث می‌شود تا پس از بیدار شدن همچنان احساس خستگی و کسالت کنند. «آپنه» یا وقفه‌های ایجاد شده در خواب یکی از دلایل احساس خستگی در طول روز است. وقفه‌های تنفسی در خواب نوعی اختلال تنفسی است که فرد هنگام خواب دچار قطع یا افت تنفس شده به طوری که برای چند لحظه، تنفس قطع می‌شود. چنین افرادی معمولاً شب‌ها خواب راحت و عمیقی نداشته و در طول روز کسل هستند. مصرف برخی داروهای تجویزی نیز می‌تواند عامل پرخوابی در افراد باشد. گاهی نیز سوءمصرف مواد مخدر، الکل و حتی کافئین بیش از حد نیاز به خوابیدن را تشدید می‌کند. از سوی دیگر، غذاهای ناسالم و تنقلات زیاد نیز خواب آلودگی را شدت می‌بخشند.


عوارض خطرناک داروهای بدنسازی!
آکنه، ریزش مو، کاهش رشد طولی استخوان ها و عریض شدن استخوان ها، عقیمی در مردان و نازایی در زنان، ناتوانی جنسی و .. از عوارض مصرف داروهای بدنسازی است. متاسفانه برخی از ورزشکاران برای نیل به اهداف رقابتی خود، سعی می کنند تا روند رسیدن به هدفشان را با مصرف نابجای داروها تسریع کنند. مواد و داروهایی که در ورزشکاران ایرانی به صورت غیرمجاز مصرف یا به عبارتی سوءمصرف می شوند، موارد متعددی را شامل می‌شود که از آن میان می توان به داروهای هورمونی مانند هورمون رشد و هورمون‌های مردانه، انسولین، دارو‌های گشاد کننده مجاری تنفسی، داروهای ادرار آور، داروهای محرک و حتی مخدر،داروهای کاهنده فشار خون و انواع کورتون اشاره کرد. به دلیل افزایش کیفیت و کمیت نتایج بدنسازی پس از مصرف این داروها و ترکیبات، ورزشکاران به مصرف این مواد گرایش پیدا کرده اند و مصرف آنها صدمات جبران ناپذیری به سلامت ایشان وارد می کنند.


مادران باردار هوشیار باشند؛ خوراکی‌ها رشد کودک را در مضیقه قرار می‌دهد
باشگاه خبرنگاران جوان: عادت‌های غذایی به عنوان یکی از عوامل کلیدی سلامت از زمان تشکیل جنین تا شش سالگی کودکان شکل می‌گیرد. لذا خانم‌های باردار باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند. الگوهای غذایی از زمان پیدایش جنین در رحم مادر در وی تثبیت و نهادینه می‌شود. زنانی که در دوران بارداری از محصولات پروتئینی فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه به صورت بی‌رویه استفاده می‌کنند، احتمال ابتلا به اضافه وزن، چاقی و دیابت بارداری در آن‌ها بیشتر می‌شود. زنان باردار با مصرف فست فود و نوشابه‌ها طعم و مزه این مواد غذایی را به فرزندشان می‌شناسانند. در نتیجه به تدریج که کودک بزرگتر می‌شود، تمایلش برای استفاده از این مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند. والدین باید به الگوی غذایی خانواده توجه ویژه‌ای داشته باشند تا فرزندشان گرایش شدید به سمت مصرف فست فود‌ها پیدا نکند.



/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید