Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@13:08:48 GMT

طرح های مدیریتی گالوپ راهکارهایی برای ارتقای محیط کاری

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۵۴۹۹

طرح های مدیریتی گالوپ راهکارهایی برای ارتقای محیط کاری

مدرس دوره های کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به چگونگی داشتن سازمان موفق طرح های مدیریتی گالوپ، را راهکارهایی برای ارتقای محیط کاری دانست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قومس، بهزاد ابوالعلایی، در گردهمایی ارزیابان،مشاوران ومدیران مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه که در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد، یکی از دغدغه های مدیران در محیط های کاری را چگونگی داشتن کارکنانی با انگیزه وعاشق کار برشمرد و گفت: با توجه به اینکه نقش کارکنان مشتاق به کار، در پیشبرد اهداف سازمان انکار ناپذیر است، در پژوهش های معتبر رابطه مستقیم افزایش موفقیت سازمانی با میزان رضایت سازمانی به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت:موسسه تحقیقاتی وپژوهشی گالوپ در یک نظرسنجی به 12 کشف بزرگ رسیده است که رهبران سازمان باید برای تربیت کارکنان وفادار، آنها را رعایت کنند.

این دکترای مدیریت دولتی در تشریح اصول 12 گانه گالوپ گفت:اولین اصلی که کارکنان سازمان باید از آن اطلاع داشته باشند این است که بدانند سازمان ومدیران دقیقا از آنها چه می خواهند

وی بیان کرد: اگر مدیران بخواهند.کارکنانشان با تمام وجود کار کنند در مرحله نخست باید آنها را از اهداف سازمان مطلع نموده وقانع شوند که کارشان درست است.

ابوالعلایی افزود: برنامه های سازمان نباید مبهم باشد و فرد باید ضرورتش را بفهمد، چون انگیزه های درونی آدم را ترغیب میکند که کارش را درست انجام دهد.

وی اظهار داشت: مدیران باید ابزار،امکانات،منابع،اطلاعات وسایر ملزومات خوب کارکردن را برای کارکنان تامین نموده وآنها رابه کارهایی بگمارند که بیشترین تناسب را با توانایی آنان داشته باشد.

مدرس دوره های کارشناسی ارشد بیان داشت: طبق طرح های گالوپ،کارکنان باید برای کارهایی که انجام می دهند، پاداش دریافت کنند واین پاداش فقط پول نیست ، بلکه دیدن کارکنان وقدردانی به موقع از آنان است.

ابوالعلایی، فراهم کردن امکان رشد وپیشرفت را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: کارکنان باید احساس کنند کسی در سازمان به فکر توسعه وپیشرفت آنهاست وامکان رشد آنها همواره وجود دارد.

وی افزود: افکار، ایده ها وابتکارات کارکنان باید در سازمان به چشم آید و از پیشنهاد هایشان استقبال شود.طوری که کارکنان احسااس کنند کار مهمی را در سازمان به عهده دارند . وزمانی که این مهم بودن برای آنها ثابت شود، در بازدهی کار آنان تاثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کارکنان باید در محیط کار، اخلاق کاری را ببینند وبا همکارانی کار کنند که آنها هم ارزشهای سازمانی را رعایت کنند افزود: افرادی که انگیزه کاری ندارند باعث تخریب سازمان می شوند.

ابوالعلایی با اشاره به ضرورت ایجاد فضای دوستانه در محیط کار، گفت: محیط های رسمی وخشک باعث دلزدگی کارکنان می شود.

دکترای مدیریت دولتی با بیان اینکه رفتار وعملکرد کارکنان در محیط کار باید ارزیابی وبازخورد مناسب با عملش به اوداده شود،افزود: مدیران باید فرصت های آموزش ویادگیری را برای کارکنان فراهم نموده وکارکنان بدانند که سازمان به فکر آینده ، وپیشرفت آنان است.

کارشناس ارشد سازمان مدیریت صنعتی بیان داشت:طبق تحقیقات انجام شده فقط 20 درصد آدمها با تمام وجود کار می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم ۵ استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام کرده است.

این در حالی است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ کند.

در ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم، دولت (سازمان حفاظت محیط زیست) مکلف شده بود ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوط را در حساب‌های ملی محاسبه و لحاظ کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم