Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۰۰ تن مس مفتول، ۷۰۰ تن مس کاتد و ۲۰ هزار تن مس کم عیار (سرباره) امروز در بورس کالا عرضه می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن، ۸۲۰ تن شمش هزار پوندی ۹۹. ۸، ۲۰۰ تن بیلت آلومینیوم و ۳ هزار تن سبد میلگرد مخلوط نیز در این تالار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه ۳۱ هزار تن گندم خوراکی، ۴ هزار تن گندم دوروم، ۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر سفید و ۳۰۰ تن روغن خام است. علاوه براین، ۳۳۲ تن جو دامی نیز در قالب طرح قیمت تضمینی و به صورت فیزیکی در تالار محصولات کشاورزی عرضه می‌شود.
تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه ۱۰ هزار و ۵۵۰ تن قیر ۶۰۷۰ است.
تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه ۱۰۲ هزار و ۸۵۷ تن قیر، گوگرد، وکیوم باتوم، مواد شیمیایی، مواد پلیمری و لوب کات را تجربه می‌کند.
بازار فرعی بورس کالای ایران نیز عرضه ۲۵ هزار و ۴۵۰ قطعه جوجه یک روزه، ۱۳۰ تن پودر نارگیل و ۵۰۰ تن پتاس را تجربه می‌کند.

روزهای طلایی در راه است/ رای ۷۱ درصدی به رشد بهای اونس

بیشتر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد.
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که برای نخستین بار در ۳ هفته اخیر کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
در نظرسنجی این هفته کیتکونیوز ۱۷ کارشناس اقتصادی شرکت کرده اند که ۱۲ نفر معادل ۷۱ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند، ۲ نفر معادل ۱۲ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۳ نفر معادل ۱۸ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.
در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز هم ۶۹۳ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۳۶۱ نفر معادل ۵۲ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند، ۲۳۹ نفر دیگر معادل ۳۴ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۹۳ نفر معادل ۱۳ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.
از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۶۵ درصد پیش بینی‌های کارشناسان اقتصادی و ۵۳ درصد پیش بینی‌های سرمایه گذاران بین المللی درباره روند قیمت طلا درست بوده است.
افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد: من شگفت زده نخواهم شد اگر قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو شود، پس از آنکه در روزهای گذشته با کاهش نسبی همراه شده است.
برخی تحلیلگران بر این باورند که با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن تحولات سیاسی آمریکا، احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد. مذاکرات برگزیت و بحران بدهی‌های یونان نیز می‌تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.
البته از سوی دیگر برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش ارزش دلار در روزهای آینده موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد.
به نظر می‌رسد سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۲۱۵ دلار خواهد بود و سطح مقاومتی قیمت طلا نیز ۱۲۶۰ دلار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!