Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:11:12 GMT

25 میلیون دلار درآمد صنعت گردشگری استان کرمان طی 3 سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۷۶۲۵

استان کرمان پیش از انقلاب، به واسطه آثار تاریخی و ارگ بم جزو پنج مقصد نخست گردشگران به شمار می‌آمد و در زمان جنگ به عنوان استان معین جنوب شرق، اثرگذاری زیادی در تامین امنیت داخلی کشور داشت.

‌به گزارش ایسنا، با وجود آن که کرمان استان خشک و کم آبی است، اما یک چهارم باغات کشور را در خود جای داده است و همزمان دارای چهار اقلیم است، به گونه ای که کویر شهداد با دمای بالای ۷۰ درجه در ۲۰ کیلومتری منطقه کوهستانی و برفگیر سیرچ واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین استان کرمان دارای ۸۶ قله بالای سه هزار متر و ۱۲ قله بالای چهار هزار متر ارتفاع است و این استان سومین مرکز مرتفع ایران به شمار می آید، ضمن آنکه بلندترین آبشار را در منطقه جبل بارز، بزرگترین دهانه غار و بلندترین دشت و منطقه مسکونی ایران را به ارتفاع 3 هزار و 300 متر در بردارد.

"محمود وفایی" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، با اشاره به تعداد آثار باستانی ثبت شده در فهرست جهانی، گفت: استان کرمان استان به واسطه تعداد آثار ثبت شده در فهرست جهانی( هفت اثر جهانی و پنج پرونده)، رتبه نخست کشور را دارد.

وی ادامه داد: همچنین ۸۰ درصد از عرصه ثبت شده کویر لوت در کرمان است و تا کنون ۷۰۰ اثر در فهرست میراث ملی ثبت شده و ۷ هزار اثر تاریخی به طور کل شناسایی شده که هنوز کامل نشدهاند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: وسیع ترین محوطه تاریخی به حوزه هلیل رود و جیرفت به وسعت ۴۰۰ کیلومتر مربع اختصاص دارد که آخرین یافتههای باستان شناسی، قدمت این منطقه را به تمدن ما قبل بین‌النهرین نسبت داده است.

وی از ورود 6 هزار گردشگر خارجی در سال های قبل از 92 به استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: با توجه به تغییرات بوجود آمده در دولت و رویکرد مناسبی که نسبت به مقوله گردشگری از سال 92 به بعد، شکل گرفت، شاهد افزایش دو برابری گردشگران خارجی به استان کرمان بودهایم که این رقم به 12 هزار گردشگر رسید.

وفایی اضافه کرد: از سال 1392 تا پایان سال 1395 به رشد منطقی 25 تا 30 درصدی رسیده ایم به طوریکه بیش از 30 هزار گردشگر به استان وارد شداه اند و طبق پیش بینی های صورت گرفته امسال نیز به راحتی میزبان 40 تا 50 هزار گردشگر خارجی خواهیم بود.

عوامل موثر در رونق صنعت گردشگری

وی به عواملی که باعث رونق صنعت گردشگری شده است، پرداخت و مطرح کرد: خوشبختانه با توجه به شرایطی که بر کشور حاکم است و استان کرمان نیز تحت تاثیر این شرایط می باشد، مشتریان زیادی آماده ورود به حوزه‌های مختلف گردشگری این استان هستند، در حالی که این شرایط در سالهای قبل از زلزله بم به وضوح بسیار بهتر بود.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: این اداره کل در حوزه بازاریابی فعالیت‌های مناسبی در خصوص جذب تورگردانان بزرگ و ملی انجام داده و در این راستا دو آژانس خدمات مسافرتی این استان نیز وارد بازار گردشگری کشور و دنیا شده‌اند و تورهای متفاوتی را وارد استان می‌کنند.

وی از برگزاری اولین اولترا ماراتن بین المللی کویرلوت به عنوان اولین تجربه کشور با حضور دوندگان مشهور جهانی در کویر شهداد سخن به میان آورد و عنوان کرد: این مسابقه از طریق شبکه های بین المللی پوشش داده شد که این مهم بی تاثیر در جذب گردشگر خارجی نبود.

وفایی ادامه داد: در سالهای گذشته شبکههای ایرانی و خارجی زیادی به همراه خبرنگاران و عکاسان خبره جهت تهیه فیلم از جاذبه های تاریخی و گردشگری وارد استان کرمان شدند که شبکههایی چون سی سی تی وی و فرانس 2 از آن جمله هستند.

وی آثار ثبت جهانی استان کرمان را یکی دیگر از عوامل رونق صنعت گردشگری استان کرمان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه استان کرمان دارای 7 اثر ثبت جهانی مانند کویر لوت، باغ شاهزاده ماهان، روستای صخرهای میمند، قنوات (دو قنات بم و یک قنات جوپار) و ارگ تاریخی بم است که 3 اثر آن در دولت تدبیر و امید در فهرست آثار جهانی قرار گرفت و این موفقیت استان کرمان را در صدر کشور قرار داد.

تاثیر رونق صنعت گردشگری بر زندگی اهالی منطقه

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان این مطلب که گردشگری یکی از بزرگترین صنایع خدماتی دنیا محسوب میشود، اظهار کرد: تاثیرات صنعت گردشگری را می توان در زمینههای مختلف از جمله کاهش فاصله طبقاتی، ایجاد اشتغال ودرآمد، توزیع ثروت و درشکل پایدار آن در زمینه حفاظت از فرهنگها و محیط زیست به وضوح لمس کرد.

وی ادامه داد: بخش گردشگری استان کرمان شاهد رشد 25 تا 30 درصدی شاغلین این بخش بوده است، بطوریکه قریب به 4 هزار نفر در این صنعت مشغول به فعالیت هستند که در مقایسه با رقم 2 هزار و 800 نفر در سالهای گذشته، رشد خوبی داشته است.

وفایی از اشتغال 320 نفر در 110 واحدهای اقامتگاهی بوم گردی استان خبر داد و بیان کرد: 90 درصد این اقامتگاهها در روستاهای استان قرار دارند و در طول ایام نوروز96 توانستهاند با جذب 11 هزار گردشگر، بیش از 700 میلیون تومان درآمد در این ایام کسب نمایند.

وی افزود: راه اندازی خانههای بوم گردی موجب مهاجرت معکوس روستاییان، ایجاد شغل و درآمد و همچنین حفاظت از بافت تاریخی و روستایی شده است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مطرح کرد: ورود گردشگران به استان کرمان موجب ترغیب هتلداران استان به بهسازی، بازسازی و نزدیک ساختن هتلهای خود به مرحله استاندارد شود، ضمن آنکه هم اکنون ضریب اشغال هتلهای استان بیش از 45 درصد رسیده است در حالیکه این رقم در سالهای گذشته زیر 25 درصد بود.

وی افزود: در استان کرمان صنعت گردشگری به عنوان سومین محور توسعه اقتصادی استان در کنار بخشهای صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی محسوب میشود که میتوان گفت هم اکنون بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش گردشگری در حال اجرا است.

میزان ارزآوری صنعت گردشگری در سالهای اخیر

وفایی اعلام کرد: طی 3 سال گذشته بالای 800 میلیارد تومان برابر با 25 میلیون دلار درآمد صنعت گردشگری استان کرمان بوده که 15 میلیون دلار آن حاصل گردشگری خارجی و مابقی آن مربوط به گردشگری داخلی است.

وی به نقش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در این تغییر جایگاه و قرار گرفتن کرمان در مسیر گردشگری کشور اشاره و بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی به عنوان متولی گردشگری در ابتدا مسئولیت ایجاد انسجام در حوزههای مختلف گردشگری و سپس ایجاد ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی را برعهده دارد، با توجه به اینکه در دوره خوبی به سر میبریم و استاندار کرمان توجه ویژه ای به صنعت گردشگری استان دارد به وضوح شاهد مشارکت بخشهای دولتی از جمله شهرداری، اداره اوقاف و بخش خصوصی در حفظ و احیاء بناهای تاریخی هستیم که باغ فتح آباد کرمان میتواند مثال خوبی در این رابطه باشد که با همکاری ارگانهای دولتی بار دیگر مرمت و به چرخه گردشگری استان وارد شد.

ظرفیت‌هایاقامتی استان کرمان

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر قریب به 3 هزار تخت در بخش هتلی و 2 هزار و 500 تخت در بخش مهمانپذیر و همچنین 110 ظرفیت بوم گردی و تعدادی خانه مسافر نیز آماده ارائه خدمات اقامتی به گردشگران هستند، اما متاسفانه این ظرفیت اقامتی متناسب با رشد گردشگران خارجی به استان کرمان نیست.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته، 6 هتل به ظرفیت اقامتی استان افزوده شده، عنوان کرد: استان کرمان دارای ظرفیت هتل 5 ستاره است و این در حالیست که برخی از استانهای کشور از این ظرفیت نیز محروم هستند.

وفایی تصریح کرد: خوشبختانه ساخت فضاهای اقامتی به عنوان اقامتگاه‌های سنتی در بافت تاریخی از سوی گردشگران مورد استقبال قرار گرفته که این اداره کل در صدد راه‌اندازی بیشتر این اقامتگاه‌ها با همکاری بخش خصوصی و دولتی است که سرمایه‌گذاران زیادی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اعلام کرد: هم اکنون 10 پروژه هتلی در استان کرمان در حال اجرا است که 6 هتل آن 50 درصد رشد فیزیکی داشته‌اند و تعدادی هم به مرحله بهره برداری رسیده‌اند.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بهره برداری از ظرفیت‌های تاریخی استان را از برنامه‌های سال جاری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر50 خانه تاریخی واجد شرایط آماده تبدیل به هتل سنتی هستند که بزودی با مشارکت بخش خصوصی و مالکین، این بناها به چرخه خدمات گردشگری وارد خواهند شد.

وی در ادامه گفت: بزرگترین خانه خشتی جهان ، خانه حاج آقا علی با زیربنای بیش از 7 هزار متر مربع به عنوان بزرگترین هتل سنتی در حال آماده سازی می باشد، همچنین کاروانسرای وکیل کرمان که بعد از مدت‌ها آزادسازی شده است با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احیاء و می‌تواند به عنوان فضای اقامتی و پذیرایی مناسبی جهت ارائه خدمات گردشگری محسوب شود.

ظرفیت حمل و نقلی استان کرمان در حوزه گردشگری

وفایی به ظرفیت‌های حمل و نقل استان کرمان اشاره و بیان کرد: استان کرمان دارای 5 فرودگاه است که میتوان گفت از نظر تعدد در صدر کشور قرار دارد، ضمن اینکه یک فرودگاه آن بصورت بین المللی و مابقی به صورت داخلی فعالیت دارند.

وی با بیان این مطلب که گردشگران از سه طریق هوایی، ریلی و جاده‌ای(اتوبوسی-وسایل نقلیه) می‌توانند وارد استان کرمان شوند، مطرح کرد: با توجه به پیگیری‌های استاندار کرمان در سال‌های اخیر و نگاه جدی که به مقوله گردشگری در استان کرمان شده است، صدور ویزای فرودگاهی در فرودگاه کرمان نیز با حضور معاون کنسولگری وزارت خارجه به وقوع پیوست.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه کرد: با تلاش‌های بخش دولتی و بخش خصوصی در سال 96، کرمان ارتباط خود را از طریق شرکت‌های هواپیمایی با خارج از کشور برقرار می کند تا روند رو به رشد استان کرمان با ایجاد این زیرساخت‌ها ادامه یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر استان کرمان از بن بست هوایی خارج شده است و با استان‌هایی چون تبریز، اصفهان، شیراز، زاهدان، تهران، کیش و غیره ارتباط هوایی دارد.

وفایی تصریح کرد: استان کرمان، استانی با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که با توجه به محصولات گردشگری که ارائه می کند، میزبان گردشگرانی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا است و همچنین آمادگی حضور گردشگران کشورهای آمریکا، کانادا، جنوب شرق آسیا، شرق اروپا و بزودی روسیه و چین را نیز دارد.

وی اظهار کرد: توجه به مقوله گردشگری و توسعه پایدار نسبت به گذشته جدی تر شده است ولی همچنان با توجه به دارا بودن برخی مولفه ها، نیازها و شرایط این مقوله گردشگری، از سوی شاغلین و فعالین و حتی مردم جدی انگاشته نشده است، اما با توجه به فعالیت‌هایی که در زمینه توسعه گردشگری روستایی، ایجاد و راه اندازی خانه‌های بوم گردی بر طبق استانداردها صورت گرفته است که می‌توان شاهد روشن شدن شعله هایی از توسعه پایدار گردشگری باشیم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مدیریت پسماند، کاهش مصرف انرژی و غیره از فعالیت هایی است که در راستای پروسه استاندارد سازی در بین واحدهای اقامتی استان در حال اجرا دانست و گفت: استانداردسازی 45 درصد از هتلهای استان و نزدیک ساختن این درصد در سال 96 به 100 درصد ما را به مولفه‌های گردشگری و همچنین توسعه پایدار نزدیک خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سال 93 بحث اقامتگاههای بوم گردی در استان کرمان کلید خورد که تاکنون بیش از 110 واحد در سرتاسر استان کرمان راه اندازی شده که می توان گفت در 60 درصد شهرستاهای استان شاهد ایجاد این خانه های بوم گردی بوده‌ایم و 100 درصد شهرستان‌ها نیز متقاضی راه اندازی این واحدها هستند.

وفایی اضافه کرد: تاکنون از طریق صندوق کارافرین امید قریب به یک میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات جهت راه اندازی خانه های بوم گردی جذب شده است که بیش از 35 درصد اقامتگاه‌ها از این تسهیلات استفاده کرده‌اند؛ قابل ذکر است که راه اندازی خانه های بوم گردی توانسته در بحث اقتصاد مقاومتی نیز تاثیر گذار باشد و به رسیدن اهداف مورد نظر در این مقوله کمک شایانی کند.

جایگاه گردشگری در اقتصاد استان

وی در سالهای اخیر در بحث صادرات جزو استانهای برتر، نوآوری و خلاقیت به عنوان پایلوت و در برگزاری بازارچه‌های نوروزی رتبه‌های اول و دوم کشور، ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در محل کاروانسرای گنجعلیخان با داشتن 40 غرفه، استاندارد سازی پته کرمان، احیاء رشته های در حال منسوخ مانند شال و ترمه هوتک و شال پته کرمان، ارائه تسهیلات مشاغل خانگی هر ساله به تعداد 500 نفر، افزایش رشته های شاخص صنایع دستی، آموزش 6 هزار صنعتگر در سال گذشته، فراهم ساختن زمینه لازم برای جهانی کردن شهر سیرجان به عنوان شهر گلیم و شهر کرمان به عنوان شهر جهانی پته از اقدامات صورت گرفته در جهت رونق گردشگری برشمرد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان در حوزه حراست و احیا بناهای تاریخی اشاره و عنوان کرد: واگذاری املاک در اختیار میراث فرهنگی به بخش خصوصی در جهت مرمت و احیاء، بهره برداری و ایجاد کاربری مناسب، راه اندازی کارگاههای مرمتی با توان بخش خصوصی در بیش از 38 پروژه، راه‌اندازی کارگاه‌های مشارکتی 23 پروژه، از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

وی اضافه کرد: کارگاههای مرمتی با اعتبارات دولتی 65 پروژه، پیگیری و تشویق سرمایه گذاران برای ورود به پروژه های صندوق احیاء در استان، همکاری با شهرداری و نظارت بر ساخت و ساز خانه ها و املاک جدید در بافت تاریخی با طرح و نظارت میراث فرهنگی در بیش از 50 پروژه، تنظیم تفاهم نامه همکاری بین میراث و شهرداری در بسیاری از شهرها در جهت تعمیر، مرمت و احیاء بناهای تاریخی مانند شهرداری راین، باغین، کرمان و مرمت مدرسه حیاطی، حمام ته باغ لله، نظارت و تهیه طرح و صدور مجوز در محور بازار املاک تجاری، کاروانسرا در جهت مرمت املاک خصوصی، نشست و جلسههای مداوم با مالکین کاروانسرای محور بازار کرمان به جهت تشویق برای مرمت و سرمایه گذاری از دیگر اقدامات در جهت حراست و احیا بافت‌های تاریخی استان است.

وفایی با اشاره به اقدامات قابل دفاع در حیطه احیا بافتهای تاریخی شهر، گفت: راه اندازی پایگاه بافت تاریخی در شهر کرمان و آغاز مطالعات بافت تاریخی با مشارکت دانشگاه شهید باهنر کرمان و آزاد؛ آغاز مطالعات بافت‌های تاریخی و تعیین محدوده آن در شهرهای رفسنجان، سیرجان و شهداد از جمله این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: مطالعه و روستاهای واجد ارزش و دارای بافت تاریخی مثل بندر هنزاء، روستای ریسه، روستای داوران، روستای جوزم، روستای طغرل الجرد و پیش استا، روستای بیاض و علی آباد ده نو؛ مرمت بافت‌های تاریخی شهر کرمان با مشارکت شهرداری؛ مشارکت در جهت مرمت، بدنه سازی و کف سازی در بافت های تاریخی و حفظ بافت‌های با ارزش شهری ماهان- راین- جوپار و اختیارآباد از دیگر اقدامات در زمینه احیای بافتهای تاریخی هستند.


انتهای پیام

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان عنوان کرد:

کرمان پیشرو در گردشگری معدن کشور

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، معدن را یک گردشگری جدید معرفی و مطرح کرد: در سال جاری باید شهرستان های زرند، راور و کوهبنان را به عنوان یک مثلث در بحث گردشگری معادن ایران معرفی کنیم، شایان ذکر است که بسیاری از زیرساخت های معادن در این مثلث وجود دارد و استان کرمان می تواند پیشرو این نوع گردشگری شود.

به گزارش ایسنا منطقه کویر،"محمود وفایی" صبح امروز 24 اردیبهشت ماه در شصت و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی استان کرمان و گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 5(شهرستان کوهبنان) گفت: شهرستان کوهبنان از نظر گردشگری و میراث فرهنگی حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: شهرستان کوهبنان در بحث گردشگری ظرفیت زیادی دارد و می تواند اشتغال زیادی در این حوزه ایجاد کند.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: طی سال گذشته در شهرستان کوهبنان 4 اقامتگاه ها راه اندازی شد که طبق برنامه های موجود، برای سال جاری نیز 9 واحد در دست احداث می باشد.

وفایی با اشاره به اقدامات میراث فرهنگی استان درحوزه مرمت آثار تاریخی شهرستان کوهبنان بیان کرد: چندین بنای تاریخی تاریخی شهرستان کوهبنان در این دولت مرمت شد زیرا معتقدیم کوهبنان به شهرستان یزد نزدیک است و یزد هم یکی از مراکز مهم گردشگری ایران است که می توان بخشی از گردشگران را از سمت یزد به شهرستان کوهبنان سوق دهیم و در این راستا توانستیم محور جدیدی از سمت یزد، بافت و کوهبنان را مصوب ملی کنیم و تورگردها این محور نیز برای توزیع گردشگر باید توجه کنند.

وی گردشگری معدن را یک گردشگری جدید معرفی و مطرح کرد: در سال جاری باید شهرستان زرند، راور و کوهبنان را به عنوان یک مثلث در بحث گردشگری معادن ایران معرفی کنیم، شایان ذکر است که بسیاری از زیرساخت های معادن در این مثلث وجود دارد و استان کرمان می تواند پیشرو این نوع گردشگری شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی طی سال گذشته در استان خبرداد.

بهروز محبی در گفت و گو با ایسنا افزود: طی سال گذشته ۴۳۲۰ مورد به تپه‌ها و بافت‌های تاریخی استان سرکشی شده است. 

وی از تشکیل ۸۱ پرونده قضایی در استان طی این بازه زمانی خبر داد و گفت: در این راستا، ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و ۷۶ نفر دستگیر شدند. 

محبی اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۴۱ مورد اخطاریه موثر صادر و ۱۶ مورد فلزیاب در استان کشف شد. 

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به تعامل با ۱۶۳ ارگان همیار تصریح کرد: ۳۳ انجمن میراث فرهنگی در استان طی سال گذشته راه اندازی شده است. 

وی با اشاره به آمار یگان حفاظت در سال جاری ادامه داد: طی سال جاری، ۷ مرد تجاوز به حریم، ۶ مورد مرمت غیر مجاز، یک مورد تخریب آثار تاریخی، ۵ مورد حفاری منطقه غیر ثبتی و ۲ مورد حفاری منطقه ثبتی در استان انجام شده است. 

محبی افزود: طی سال جاری ۷ پرونده تخلف تشکیل و ۱۵ اخطاریه مکتوب صادر شده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است