Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- انصاری گفت: خدمت به مردم در سایه قانونمداری اولویت اصلی دستگاه قضایی است که با جدیت پیگیری می شود. به گزارش گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، جمال انصاری در نشست با معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری، معاون مالی پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان و روسای حوزه قضایی بخش های تابعه دادگستری بیان داشت: تمام تلاش ما و دیگر نیروهای نظامی و امنیتی خدمت صادقانه به مردم است هدف بعدی تأمین نظم و انضباط جامعه است که به لطف خدا این دو مجموعه با وظایفی که قانون برای آنان مشخص کرده در تأمین نظم و انضباط جامعه نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هرکسی و در هر جایگاهی اگر بخواهد به حقوق مردم تجاوز کرده و به بیت‌المال دست‌درازی کند با برخورد شدید و بدون اغماض دستگاه قضایی روبرو خواهد شد تا مردم عزیز ما در امنیت و آرامش هر چه بیشتر زندگی کنند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: خدمت به مردم هدف اساسی و جدی دستگاه قضایی است ولی این خدمت که رکن کار دستگاه قضایی است در سایه قانونمداری با جدیت پیگیری می شود.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های مدیریت قضایی استان قزوین با تمرکز بر خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به مردم شریف و بزرگوار، تقویت واحدها و نیروهای صف است که ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی با مراجعان دارند که در مدت اخیر تأثیر مثبت خود را بر جای گذاشته است.
انصاری عنوان کرد: سیاست‌های ابلاغی در سال جاری در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، در زمینه تسریع در اجرای قاطعانه احکام، کنترل ورودی پرونده ها به مجموعه قضایی و کاهش موجودی پرونده‌ها بوده و برهمین اساس شاهد کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در اکثر شعب دادگستری و دادسرای استان هستیم که با یاری خداوند سبحان و تلاش شما همکاران این روند با قدرت و قوت در سال جاری استمرار خواهد داشت.
وی یکی از مهمترین برنامه‌های دادگستری استان تقویت اقدامات پیشگیرانه دانست و اظهارداشت: برنامه محوری ما هم پوشانی و هم افزایی توان بین سازمانی در جهت تقویت اقدامات پیشگیرانه و ترویج فرهنگ پیشگیری در همه حوزه‌هاست که در این زمینه نقش رسانه‌ها و نهادهای آموزشی بسیار مهم و تأثیر گذار است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: البته در کنار برنامه های مستمر؛ حمایت حقوقی از صنعت، مقابله با زمین خواری، پیشگیری از تصادفات، نظارت بر عملکرد شرکت های خدماتی، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، پیشگیری از طلاق، تقویت مراکز مشاوره خانواده و کاهش جمعیت کیفری در دستور کار این حوزه قرار گرفته است.
وی اعلام کرد: بهبود شاخص های امنیتی و ارتقاء امنیت مردم از جمله اولویت های اصلی دادگستری استان در چند سال گذشته بوده است و در همین راستا برخوردهای قاطع با اشرار و مخلین نظم و امنیت مردم در دستور کار قرار گرفته است.
انصاری خطاب به اعضای حاضر گفت: همواره احترام به مردم در دادگستری مورد تأکید بوده است و تلاش کرده ایم تا یک روز کاری را به ملاقات های حضوری با مردم اختصاص دهیم تا ضمن بررسی مشکلات مردم امکان ارتباط مستقیم مردم با مسئولان قضایی استان فراهم شود.
وی یادآورشد: مردم داری، رعایت حُسن خلق و تسهیل امور در چارچوب قوانین و مقررات باید به طور مداوم در ارائه خدمات ما برجسته و مورد توجه باشد چراکه اساس کار دستگاه قضا و سایر دستگاه های نظام تنها خدمت به مردم است و البته تحقق عدالت هم برای خدمت به مردم است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است

ایسنا/کردستان رییس کل دادگستری کردستان ضمن تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های محکومین به قصاص در استان گفت: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی روز شنبه(۸ اردیبهشت) در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری استان با روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی تابعه استان در سنندج اظهار کرد: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه نمودن پرونده های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی تاکید کرد و افزود: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال ‌جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیتهای دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضایی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و روسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی تابعه استان به بیان برنامه های حوزه های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی هم به تصویب رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس