Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:14:32 GMT

نگرانی مقامات سابق آمریکا از انتصاب‌های جدید ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۹۰۷۱

نگرانی مقامات سابق آمریکا از انتصاب‌های جدید ترامپ

ترامپ قرار است کسی را به عنوان ارشدترین کارشناس و دانشمند وزارت کشاورزی این کشور منصوب کند که به تأثیرات مخرب آب‌و‌هوایی بر کشاورزی هیچ اعتقادی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است یک استاد پیشین رشته کسب‌وکار را برای منصب ارشدترین کارشناس و دانشمندِ وزارت کشاورزی این کشور منصوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته ایندیپندنت، فرد مورد نظر «سام کلاویس» نام دارد که هم‌اکنون مشاور ارشد کاخ سفید در امور وزارت کشاورزی و دستیار ترامپ طی کارزار تبلیغاتی‌اش بود.

وی پیشتر استاد رشته سیاست‌گذاری عمومی و کسب‌و‌کار در کالج مورنینگ‌ساید در سیوکس‌سیتی آیووا بوده است، کسی که گفته بود تغییرات آب‌و‌هوایی «تنها یک سازوکار برای انتقال ثروت از گروهی از مردم به گروهی دیگر است». وی همچنین گفته بود که پیش از هراقدامی برای مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی، «به علم و شناخت بیشتری درباره تغییرات آب‌وهوایی نیازمندیم».

اما در واکنش به تصمیم ترامپ، کاترین واتکی، معاون بخش تحقیقات وزارت کشاورزی آمریکا در دوره اوباما گفت که انتصاب آقای کلاویس به مثابه «تعیین فردی بدون دانش پیشینی پزشکی برای هدایت مؤسسه ملی سلامت» است.

واتکی که دارای مدرک دکترای تغذیه انسانی است و در دوران ریاست جمهوری کلینتون نیز در بخش ایمنی غذایی سابقه کار داشته است، گفته است که «این منصب، پست ارشدترین کارشناس و دانشمند در وزارت کشاورزی است. و باید شخصی عهده‌دار آن شود که بتواند شاکله علمی شواهد موجود را ارزیابی کرده و به شکلی مناسب براساس آن‌ها عمل کند».

به نوشته ایندیپندنت، کلاویس هرچند دارای مدرک دکترا از دانشگاه آلاباما است، اما نوشته‌های شامل طیفی از مسائل از فدرالیسم تا مبارزه با تروریسم می‌شود. وی همچنین اجرای یک برنامه رادیویی را نیز برعهده دارد.

وی پیشتر در سال 2016 و طی کارزارهای تبلیغاتی گفته بود که وزارت کشاورزی در دولت ترامپ هرگز بر آسیب‌های ایجاد شده براثر تغییرات آب‌و‌هوایی تمرکز نخواهد داشت، بلکه به دنبال هدایت منابع به منظور تسهیل مقررات و افزایش تجارت کشاورزی است.

انتهای پیام/

R1016168/P36446/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض

دانشجویان معترض ضد جنگ غزه در آمریکا گفتند تا زمانی که تضمین داده نشود پلیس نیویورک یا گارد ملی ایالات متحده علیه دانشجویانش اقدامی نخواهد کرد، وارد مذاکره با دانشگاه نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، در سراسر ایالات متحده، دانشجویان بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها در همبستگی با دانشجویان دانشگاه کلمبیا از جمله دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، تظاهراتی را آغاز کرده‌اند. دانشجویان بسیاری از کلمبیا، ییل، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک در بازداشت به سر می‌برند و پلیس وارد عمل شده و زمزمه‌هایی از احتمال مداخله گارد ملی این کشور برای جمع کردن اعتراضات به گوش می‌رسد.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا که از پایان دادن به تظاهرات خود علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه امتناع می‌ورزند، می‌گویند مقامات دانشگاه تهدید کرده‌اند که گارد ملی و پلیس را برای پاکسازی چادرهایشان وارد می‌کنند.

تجمع حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا

پلیس آمریکا در حال سرکوب دانشجویان معترض

دانشجویان معترض عضو «گروه دانشجویان عدالت برای فسطین در کلمبیا» امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) منتشر کردند، گفتند: «تا زمانی که به شکل کتبی تضمین داده نشود که پلیس نیویورک یا گارد ملی علیه دانشجویانش اقدامی نخواهد کرد، وارد مذاکره با دانشگاه نخواهیم شد.»

در این بیانیه آمده است: «در طول تاریخ، ما شاهد بوده‌ایم که معترضان مسالمت‌آمیز به‌شدت توسط گارد ملی سرکوب شده و مورد حمله قرار گرفته‌اند؛ از معترضان "جان سیاه‌پوستان مهم است" در فرگوسن میسوری، تا دانشجویان معترض به جنگ ویتنام در دانشگاه ایالتی کنت در اوهایو که به‌خاطر صحبت مسالمت‌آمیز علیه جنگ و ویرانی به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به قتل رسیدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این نگران‌کننده است که دانشگاه کلمبیا در حال پیوستن به صفوف آن ها در تاریخ است، اما ما در تعهد خود به آزادی فلسطین دلسرد نیستیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا