Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@02:30:04 GMT

جزئیات پذیرش فنی حرفه ای ها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۸۹۶۴۲

جزئیات پذیرش فنی حرفه ای ها اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

برخی از رشته های مورد پذیرش در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ به صورت پذیرش با آزمون و برخی دیگر به صورت بدون آزمون (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام برای شرکت در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ منحصراً بصورت اینترنتی از روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت پایان می‌پذیرد. تمام داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی واختصاصی می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

علاقه مندان به تحصیل در دوره های کاردانی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر (مندرج در دفترچه راهنما) در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب مقطع کاردانی منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای چهار رقمی دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون) متقاضی ادامه تحصیل شوند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

تذکر: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۵۱ هزار ریال (۵ هزار و ۱۰۰ تومان) دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام کنند.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام ، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده اند، ضرورت دارد که در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون (از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ تا روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶) با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات کارت نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی در مرحله ثبت نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط کند یا در ارسال عکس خود مرتکب اشتباه شود (اعم از اینکه سهواً یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

پذیرش در ۳۱ رشته امتحانی صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می گیرد.

این رشته ها شامل الکترونیک، سرامیک، معدن، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، امور اداری، کودکیاری، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی، فرش دستباف، قلم زنی، امور دامی، گاوداری صنعتی، ساخت و تولید، مرغداری صنعتی، نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی، تکثیر و پرورش آبزیان، صنایع فلزی، پرورش زنبور عسل، صنایع چوب و کاغذ، امور زراعی و باغی، چاپ، گل و گیاهان زینتی، ساختمان، ماشینهای کشاورزی، صنایع شیمیایی، نوازندگی ساز ایرانی، صنایع نساجی، هتلداری، متالورژی است.

پذیرش ۱۱ رشته امتحانی از طریق آزمون صورت می گیرد.

این رشته ها شامل الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تاسیسات، نقشه کشی معماری، نقشه برداری، حسابداری بازرگانی، مدیریت خانواده، تربیت بدنی، گرافیک، صنایع غذایی است.

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ در رشته هایی که پذیرش در آنها با آزمون است در روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ برگزار خواهد شد.

داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ تا روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۰ تقاضانامه تعیین می شود و داوطلبان باید با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبان باید در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را داشته باشند و پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی، به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح این موارد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2842255389462891680 برچسب‌ها : فنی و حرفه‌ای دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای جزئیات پذیرش فنی حرفه ای ها اعلام شد لینک کوتاه : اخبار مرتبط ثبت نام کاردانی فنی‌حرفه‌ای از فردا شنبه 23 اردیبهشت 1396 10:14

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها رسوایی بزرگ ستاره فوتبال ایران: رانندگی در حال مستی! مینا به اتهام رابطه شیطانی محکوم به کار در غسالخانه شد + عکس جلد یک هفته نامه با موضوع انتخابات در دوره پهلوی+عکس عجیب‌ترین سنگ ایران +عکس کارت دعوت مراسم عقد در دوره قاجار+عکس اعدامی بخشیده شده دوباره آدم کشت +عکس بررسی مشخصات و بازار خودروی جک S5 +جدول قیمت فیلم تصادف شدید خودرو ۲۰۶ در بزرگراه شهید خرازی چگونه در عرض چند دقیقه به خواب برویم؟ ترکیه ساخت دیوار مرزی با ایران را آغاز کرد لیست همه پربازدیدها برگزیده ها وقتی پدرام کریمی به موقع به دورهمی رسید! مصاحبه با مسی ایرانی! زلزله بجنورد و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ویدیو تست سرعت سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس و شیائومی می 6 مشهورترین خیابان های دنیا کدامند؟ +تصاویر دیدنی شاسی‌بلند لوکس انگلیسی در ایران +عکس 19 میلیون و 800 هزار نفر از کاربران اینترنت زیر 18 سال هستند افزایش سرمایه‌گذاری‌های ال‌‌جی برای تولید نمایشگرهای انعطاف پذیر OLED قدرتمندترین تبلت اندرویدی دنیا وارد بازار ایران شد هوآوی آنر 9 در 20 یا 21 ژوئن معرفی خواهد شد + عکس آخرین مطالب همه سایت 13:52 جزئیات پذیرش فنی حرفه ای ها اعلام شد 13:52 مصدومیت وحشتناک یک بازیکن+عکس 13:52 متناسب با نوع جرم نامزد، مجازات اعمال خواهد شد 13:44 وقتی پدرام کریمی به موقع به دورهمی رسید! 13:44 مصاحبه با مسی ایرانی! 13:39 کمال کامیابی نیا امروز زیر تیغ جراحان می رود 13:38 راز بیماری جرارد پیکه / بستری شدن محرمانه مدافع بارسا در بیمارستان 13:38 سیمان در سراشیبی رکود 13:38 آیت الله صابری همدانی دارفانی را وداع گفت 13:37 برخورد شدید ۶ خودرو در جاده خاوران فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۸۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ قرآن در یزد صادر شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از حضور ۴۳۰ نفر از حافظان یزدی در نوزدهمین آمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ قرآن در یزد صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی صبح امروز در حاشیه برگزاری نوزدهمین آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد اظهار داشت: امسال 430 نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در رشته‌های حفظ 10 و 20 و 30 جزء قرآن کریم در این دوره از آزمون شرکت کردند.

وی گفت: امسال نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در چهار شهرستان یزد، مهریز، میبد و اردکان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تلاش مسئولان قرآنی برای مهیاسازی بستر حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان و نوجوان ابراز امیدواریم کرد: این حافظان قرآن در آینده برای استان و میهن عزیزمان افتخارآفرین خواهند بود.

نجیمی با بیان اینکه نتایج این آزمون 22 خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد، تصریح کرد: به قبو‌ل‌شدگان در رشته حفظ 10 جزء مدرک درجه 5 حفظ معادل مدرک دیپلم، به قبول‌شدگان در رشته حفظ 20 جزء مدرک درجه 4 معادل فوق دیپلم، همچنین به حافظان قبول شده در رشته حفظ کل قرآن کریم مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکترا اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: در طی دوره‌های متوالی بیش از 3000 حافظان قرآن کریم در استان یزد در این آزمون شرکت کرده و تاکنون 403 مدرک تخصصی حفظ برای افراد قبول شده صادر گردیده است.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این رابطه اظهار کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور جمعی از آقایان و بانوان حافظ قرآن کریم در شهرستان یزد برگزار شد و حضور نونهالان و جوانان در این آزمون چشم‌گیر بود.

وی خاطرنشان کرد: امید که بتوانیم بیش از پیش در رشد و تعالی حفظ آیات قرآن کریم که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد است قدم برداریم.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ قرآن در یزد صادر شده است
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا