Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مصطفي معين فعال سياسي اصلاح طلب معتقد است شاخص ها حرکت دولت را در مسير صحيح نشان مي دهد و مي گويد: شخصيت آقاي روحاني اينگونه نيست که اگر شعاري دهد غيرواقعي باشد او با شناخت از خود و تيم قوي اش سخن مي گويد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، مصطفي معين روز يکشنبه در نشستي خبري با اشاره به اينکه بايد تلاش کرد که انتخاباتي باشکوه، عادلانه و رقابتي با حداکثر آگاهي مردم نسبت به شرايط کشور برگزار شود، افزود: بايد دولتي انتخاب شود که با کارآمدي بيشتر و منسجم تر به مسير کنوني ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه پس از انتخابات نيز بايد با رويکردي علمي، نقاط ضعف دولت را نقد کرد، ادامه داد: بايد دولتي حداکثري تشکيل داد و مردم نيز در سال 92 و 94 نشان دادند که با توجه به زمينه اي که جنبش اصلاحات در سطح جامعه دارد، مي توانند بازهم همان فرآيند سال هاي گفته شده را طي کرد.
اين فعال سياسي اصلاح طلب با تاکيد براينکه هنوز دولت روحاني در زمينه هايي مانند اقتصاد، فرهنگ، توسعه علمي و سياسي به دنبال حل مشکلاتي است که به ارث برده است، اضافه کرد: مردم بايد بدانند که دولت دوم آقاي روحاني با دولت کنوني بسيار متفاوت خواهد بود، البته شاخص هاي اعلام شده رسمي نشان مي دهد که عملکرد دولت در چهارسال گذشته خوب بوده است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسيده ايم.
معين به بيان آماري از عملکرد دولت پرداخت و تصريح کرد: سهم نفت از درآمد کشور در سال 92 تا سال 94 از 41 ميليارد دلار به 21 ميليارد دلار کاهش يافته و تراز تجاري نيز از 20.8 ميليارد دلار که نشان دهنده منفي بودن آن نسبت به صادرات است در سال 95 مثبت شده است.
وي با بيان اينکه اين شاخص ها نشان دهنده حرکت دولت در مسير صحيحي بوده، خاطر نشان کرد: مي خواهيم مردم دوباره دولت روحاني را اين بار با راي بالاتري انتخاب کنند.
وزير علوم دولت اصلاحات با اشاره به مناظره ها بخصوص مناظره سوم بين نامزدها اظهار داشت: اين مناظره براي اين بود که مردم بيشتر با برنامه هاي نامزدها آشنا شوند و اگر برنامه نباشد، وعده ها چيزي توخالي و تهي از واقعيت و ناصحيح است.
معين افزود: مردم مي توانند با يک جستجو در فضاي مجازي، گذشته نامزدها را مشاهده کنند، در عين حال داشتن مسئوليت مهم نيست بلکه مهم اداي دين و پاسخگويي به جامعه و مردم در زمان مسئوليت است.
وي با بيان اينکه در مناظرات و سخنراني هاي رقباي دولت، هيچ برنامه اي ارايه نشده است، تصريح کرد: نوع برخورد رقباي دولت، غيراخلاقي و تهاجمي بود تا دولت را در حالت دفاعي قرار دهد و بايد دانست که مناظره جاي هجوم نيست بلکه جايي براي ارايه گفتمان است ولي در اين مناظرات سخنان با تهمت، افترا، تهديد و تطميع طرف مقابل بود که باعث قرباني شدن ارزش ها شد.
اين فعال اصلاحات با انتقاد از سبک و طراحي اين نوع از مناظره ها، گفت: ساختار اين نوع از مناظرات بسيار معيوب بود و حتي مجري بايد در مناظرات به شکلي رفتار مي کرد که مانع شکستن ساختارها مي شد و اينگونه نمي شود که در جلسه اي سه ساعته هر حرفي که زده شد، ديگر تمام شود.
معين با بيان اينکه ساختار مناظرات درست نيست، تصريح کرد: بايد از هتک حرمت ها، افشاگري هاي غيرواقع بينانه در مناظرات پرهيز مي شد و انتظار اين است که عملکرد افراد و انتظارات مردم از آنها مورد بررسي قرار گيرد؛ در عين حال نيز بايد صداوسيما پاسخگو باشد.
وي به اختصاص فرصت دفاع به افرادي که مورد هتک حرمت قرار گرفته اند، تاکيد کرد و گفت: هتک حرمت ها و قلب واقعيت، باعث کاهش سرمايه هاي نظام مي شود و آثار منفي دارد. به شکلي که قرباني اصلي، منافع ملي و سرمايه هاي اجتماعي است.
وزير علوم در دولت اصلاحات با انتقاد از کمي زمان تبليغات براي نامزدهاي رياست جمهوري خاطر نشان کرد: در بسياري از کشورها يک سال زمان تبليغات وجود دارد و به همه کانديداها فرصت برابر داده مي شود، بخصوص نامزدها بايد درباره فرصت هاي مالي شفافيت کامل داشته باشند و در همه مراحل انتخابات اين موضوع شفاف شود.

**تلاش بزرگان اصلاحات براي ارائه ليست خوب/ليست ها را دوباره مطالعه کنيم
معين درباره ليست شوراهاي اسلامي در تهران نيز گفت: انتخاب 21 نفر از ميان 800 نفر داوطلب کار بسيار سختي است اما متاسفانه فرهنگ ما فرهنگ خوبي نيست چون در آن رفيق بازي و لابي گري وجود دارد و نبايد انتظار داشت که ليست مطلوب و رويايي داشته باشيم.
وي ادامه داد: البته بزرگان اصلاحات تلاش کردند که ليست خوبي داشته باشند و من فکر مي کنم بايد اين ليست و ديگر ليست هاي ارايه شده را دوباره مطالعه کنيم و از ميان آنها انتخاب کنيم.
اين فعال اصلاح طلب با بيان اينکه گفتمان توسعه و اعتدال، جزو گفتمان اصلاح طلبي است، اظهار داشت: اين دو گفتمان نزديکترين گفتمان به اصلاحات است و در طول 4 سال گذشته گرايش آقاي روحاني به اصلاح طلبان بيشتر شده و بطور طبيعي کابينه وي نيز متمايل به اين گفتمان است.
وي افزود: با توجه به تجربه دولت، رييس آن بايد اقدام به ترميم کابينه کند که البته بايد اين انتخاب نيز براساس عملکرد تک تک اعضا باشد، يعني حتما نبايد اصلاح طلبان در کابينه باشند و مي توان از ديگر افرادي که کارکرد مناسبي داشته اند نيز استفاده کرد، اين موضوع در گفتمان اصيل اصلاح طلبي گنجانده مي شود.
معين گفت: با اين ديدگاه مي توان دولت آينده را ترميم کرد و پاسخگوي تمامي مطالبات مردم شد.
وي انتخابات سال جاري را به انتخابات سال 92 بيشتر شبيه دانست و تصريح کرد: البته اميدوارم روحاني با قوت بيشتري رييس جمهوري شود. در سال 84، جريان اصلاحات مدير نداشت، اما امروز مدير دارد و در سال 92 وقتي نظرسنجي ها نشان داد که روحاني بيشتر از آقاي عارف راي دارد، مدير اصلاحات از وي خواست که کناره گيري کند و اين اتفاق نيز رخ داد.
وزير علوم در دولت اصلاحات گفت: اگر در انتخابات پيش رو مشارکت مردم حداکثري باشد و دولت روحاني با بالاترين راي انتخاب شود، فکر مي کنم که در زمينه هاي مختلف سياسي و اجتماعي يک گفت وگوي ملي ايجاد شود.
معين درباره برخي شعارهاي آقاي روحاني تصريح کرد: شخصيت آقاي روحاني اينگونه نيست که اگر شعاري دهد غيرواقعي باشد زيرا حرفي که مي زند با شناخت از خود و تيم قوي اش مي گويد.

**حضور مردم باعث افتخار ديپلماسي مي شود/با قدرت اتمي نمي توان اعتماد جلب کرد
وي با بيان اينکه مهمترين پشتوانه سياست خارجي، اقتدار و وحدت ملي است، ادامه داد: يعني مي توان با فرهنگ مردمسالاري، اعتماد در جهان را جذب کرد، زيرا با قدرت اتمي نمي توانيم اعتماد جلب کنيم ولي حضور مردم در صحنه مي تواند باعث افتخار ديپلماسي ما شود و وقتي کشور براساس خواست ملي اداره شود، حتي قدرت نظامي نيز اگر وجود داشته باشد، جهان آن را خواهد پذيرفت.
معين اظهار داشت: با اعتماد به نفسي که از پشتوانه حضور مردم کسب مي کنيم مي توانيم حتي دولت بعدي در سال 1400 را نيز اصلاح طلب بدانيم.
وي با بيان اينکه مهمترين قوانين يک کشور، قوانين بالادستي از جمله برنامه هاي توسعه اي کشور است، اظهار داشت: برنامه سوم بسيار خوب اجرا شد اما برنامه چهارم زير پا گذاشته و برنامه پنجم تبديل به خمير شد.
وزير علوم دولت اصلاحات تصريح کرد: در آينده با بالارفتن آگاهي مردم و تلاش رسانه ها، نخبگان و دانشگاهيان بايد بتوانيم برنامه هاي توسعه اي، حقوق شهروندي و ديگر دستاوردهاي دولت را اجرا کنيم تا شهروندان اين توانمندي را داشته باشند تا بر بر سرنوشت خود تصميم بگيرند.
معين درباره حضور جهانگيري در انتخابات جاري نيز اظهار داشت: حضور جهانگيري براي آگاهي جامعه بود و بطور طبيعي محتمل است که در لحظه مناسب به نفع روحاني انصراف دهد.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري روز جمعه هفته جاري همزمان با پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا در سراسر کشور برگزار مي شود.
سيام**9103**1429
خبرنگار: حميد شهرياري**انتشار:محسن طاهرزاده



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت

حسنعلی محمدی نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت های مجلس دوازدهم گفت: یکی از مسائل مهم و محوری ترین موضوعی که باید در مجلس دوازدهم مد نظر قرار بگیرد موضوع اقتصاد و معیشت مردم است که به شخصه معتقدم با محور قرار دادن این موضوع آن را باید در مجلس دوازدهم جلو ببریم. همچنین باید در اجرای شعار سال که ایجاد جهش تولید با مشارکت مردم است، نهایت تاثیر گذاری را داشته باشیم و این در دستور کار کمیسیون تخصصی قرار بگیرد و با توجه به توان و تخصص خود در ایفای نقش نمایندگی مجلس به نحو احسن اقدام کنم.

وی با اشاره به محرومیت حوزه انتخابیه خود گفت: محرومیتی که در مناطق ما وجود دارد ابتدا به این دلیل است که شهرستان ما قطب خدماتی در استان است و صنایع زود بازده‌ای که مغفول مانده است، باتوجه به آمایش سرزمینی بر روی آنها برنامه ریزی کرده‌ایم و صنایعی که به صورت ناتمام مانده با مشارکت و مشورت گرفتن از اهل فن آنها را فعال کرده‌ایم تا اشتغالزایی بسزایی به همراه داشته باشد.

این نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم وحدت در میان نمایندگان، گفت:  مبنا و اصلی را مقام معظم رهبری ترسیم کردند مبنی بر اینکه نباید شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کرد و اگر شایستگی‌ها و تخصص افراد به درستی مد نظر قرار بگیرد قطعا فردی انتخاب خواهد شد که می‌تواند مفید باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • تلاش کشاورزان سرعین برای تحقق مشارکت مردم در شعار سال
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات