Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛پایگاه اینترنتی العهد لبناننوشت: اقدامات عربستان در عوامیه، تشدید محاصره ساکنان این منطقه و ویران کردن خانه ها و مساجد این منطقه بار دیگر خوی کشتار و خونریزی آل سعود را نشان می دهد اما جامعه جهانی و در راس آن آمریکا نه تنها از این اقدامات آل سعود چشم پوشی می کند بلکه واشنگتن با فروش میلیاردها دلار سلاح به ریاض در جنایات آن شریک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پایگاه اینترنتی نوشت: تشنه کشتار و خونریزی بودن، ویژگی رژیم آل سعود است و حمله به منطقه عوامیه و محاصره آن از چند روز پیش تاییدی بر این موضوع است. این رژیم جام خشم خود را بر این منطقه و ساکنان بی دفاع آن می ریزد، جوانان و کودکانش را می کشد و به خانه های این منطقه حمله و مساجد آن را ویران می کند. علاوه بر این آب و برق ساکنان این منطقه را بدون هیچ توجیه به حقی قطع می کند؛ گویی این رژیم به علت شکست های خود در سوریه و یمن و منطقه با کشتن مردم آن و ریختن خونهای آنها انتقام می گیرد، بدون اینکه جامعه بین المللی واکنشی به آن نشان دهد.
عربستان با این رفتارها همه معیارهای قانون بین المللی و حقوق بشر را زیر پا می گذارد و میزان جنایتکاری، خشونت و زیاده روی بی نهایت در استفاده از زور علیه مردم خود را نشان می دهد. تا زمانی که عربستان همین روش را ادامه دهد و بر اساس افکار خرابکارانه ای که منشأ آن وهابیت است، اقدام کند و روش آن کشتار و ریختن خون های بیگناهان باشد، با داعش و اقدامات آن تفاوتی ندارد.
این حکومت که در عوامیه مردم را می کشد و برای کوچاندن آنها تلاش می کند و خانه ها و شبکه های آب و برق را هدف قرار می دهد و مساجد را ویران می کند و به حقوق بشر و آزادی اندیشه و بیان و تغییر هیچ گونه اهمیتی نمی دهد، دموکراسی در آن کفر است، همان طور که در مدارس خود این موضوع را آموزش می دهند و همه آنچه بدان ایمان دارند، آن است که بر بندگان همچون بردگان حکومت و کرسی قدرت خود را حفظ کنند. این همان موضوعی است که به یکی شدن آل سعود و آل عبد الوهاب کمک کرد.
اقدامات عربستان میزان بی توجهی آن به حقوق بشر و قانون بین المللی را نشان می دهد و همچنین نشانگر میزان بی توجهی جامعه جهانی به این مسائل است. جامعه جهانی به خاطر پول های عربستان و منافع آمریکا از این اقدامات چشم پوشی می کند و آمریکا عربستان را به علت زیر پا گذاشتن قانون بین المللی و حفظ نکردن کرامت انسان و بی توجهی به جان مردم که اعلامیه جهانی حقوق بشر بر آن تاکید دارد، تحت فشار قرار نداده است.
اقدامات عربستان در عوامیه با اعلامیه جهانی حقوق بشر تناقض دارد، که تاکید می کند همه مردم آزاد زاده می شوند و از کرامت و حقوق مساوی برخوردار هستند. به موجب ماده 9 این اعلامیه، «هر فردی حق آزادی و امنیت فردی دارد.» این اقدامات همچنین برخلاف ماده 19 است که تاکید می کند هر فردی از حق آزادی اندیشه و بیان برخوردار است. ماده 2 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی نیز بر این مسئله تاکید می کند. اما هیچ کس این موضوع را رعایت نکرد و عربستان یک گروه مشخصی را در عوامیه نابود می کند و برای کوچاندن آنها می کوشد و خانه های آنها را ویران می کند و چنان از زور استفاده می کند که گویی در حال جنگ با یک کشور دیگر است.
اعلامیه جهانی حقوق بشر در ماده 10 و همچنین ماده 14/م میثاق بین المللی حقوق مدنی و همچنین قوانین منطقه ای و داخلی کشورها تاکید دارد که مردم در برابر قانون یکسان هستند و حق این را دارند که بدون هیچ گونه تبعیضی، از حمایت مساوی قانون برخوردار باشند.
همچنین جان انسان مقدس است، روح آدمی و جان آن در قرآن کریم مقدس است و نباید مورد تعرض قرار بگیرد. خداوند تبارک و تعالی در سوره مائده آیه 32 می فرماید «هر كس كسى را جز به قصاص قتل یا [به كیفر] فسادى در زمین بكشد چنان است كه گویى همه مردم را كشته باشد و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گویى تمام مردم را زنده داشته است.»
به موجب ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر، «هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت فردی دارد.» همچنین میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی تاکید می کند «حق زندگی حق جدانشدنی هر فردی است،‌ حق آزادی و امنیت نیز چنین است.» و نباید هیچ کسی را ظالمانه از زندگی اش محروم کرد. عجیب آن است که طبق اساسنامه حکومت عربستان، این کشور باید بر اساس شریعت اسلامی، از حقوق بشر حمایت کند. این در حالی است که این حکومت هیچ چیزی از اسلام و قانون بین المللی را اجرا نمی کند.
به نظر می رسد عربستان از زمان آغاز محاصره عوامیه و هدف قرار دادن خانه ها، مساجد و شبکه های برق و آب و فشار بر مردم برای کوچاندن اجباری آنها، بی آنکه علل آن را بدانند، در پی نابود کردن ساکنان عوامیه و دور کردن آنها از این منطقه است و به این صورت، اقدامات عربستان مصداق جنایت نسل کشی است که بر اساس ماده 6 اساسنامه دیوان کیفری بین المللی، هر گونه اقدامی که به قصد نابود کردن یک گروه قومی، نژادی یا دینی انجام شود و نابودی به طور کلی یا جزئی باشد، مصداق نسل کشی است. این اقدامات شامل موارد زیر است: کشتن افراد گروه، وارد کردن آسیب جسمی یا روانی گسترده به افراد گروه، قرار دادن گروه در وضعیتی به قصد نابودی آنها به طور کلی یا جزئی... اگر نگوییم اقدامات ماشین کشتار عربستان مصداق نابودی کلی می شود، حد اقل مصداق نابودی جزئی است و از این طریق جنایت نسل کشی را علیه مردم عوامیه مرتکب می شود.
عربستان با حمله به عوامیه، افزون بر جنایت نسل کشی، جنایت های ضد بشری مرتکب می شود، که بنابر ماده 7 اساسنامه دیوان بین المللی کیفری، «جنایت های ضد بشری زمانی روی می دهد، که در چارچوب حمله گسترده یا سیستماتیک علیه هر گروهی از ساکنان غیر نظامی با آگاهی اقدامات زیر انجام شود: کشتار عمدی،‌ نابود کردن، به بردگی گرفتن، دور کردن یا انتقال اجباری ساکنان، زندان، محرومیت شدید از هر گونه آزادی جسمی به گونه ای که با مسائل اصلی قانون بین المللی تناقض داشته باشد، شکنجه، ظلم به هر گروه مشخص یا جمع خاصی از ساکنان به دلایل سیاسی، نژادی، قومی، فرهنگی یا دینی یا علل مرتبط به جنسیت، یا به علل دیگری که در سطح جهانی ممنوعیت آن از نظر قانون بین المللی پذیرفته شده است.»
بنابراین، با محاصره کامل عوامیه و تلاش گسترده برای نابود کردن ساکنان این منطقه، تنها به این علت که مذهبشان متفاوت از مذهب رژیم حاکم است، ادله برای اقدامات عربستان در عوامیه کامل می شود و این حکومت به ارتکاب جنایت هایی روی آورده است که دیوان بین المللی کیفری وظیفه رسیدگی به آنها را دارد. از این رو، قضات این دیوان باید اقدامی انجام دهند و هر چه سریع تر این جنایت ها را در شورای امنیت مطرح کنند. اما متأسفانه جامعه جهانی و در رأس آن، آمریکا نه تنها از اقدامات آل سعود چشم پوشی می کند، بلکه واشنگتن بیش از 100 میلیارد دلار اسلحه به ریاض می فروشد و از این طریق خود نیز در این جنایت ها شریک است و زمینه را برای آن فراهم می کند.
عربستان اکنون سرشت جنایتکارانه خود را نشان می دهد و تاریخ خونین آن، تکرار می شود. این حکومت از طریق اقدامات خود، بار دیگر ماهیت رژیم سرکوبگرانه خود را نشان می دهد، رژیمی که مردم را دچار ترس و وحشت می کند و شکست آل سعود را در مدیریت کشور ثابت می کند و بار دیگر معیارهای دوگانه جامعه جهانی در اجرای قانون بین المللی و چشم پوشی از ادامه سیاست فرار از مجازات را نشان می دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه امروز ۱۰ اردیبهشت، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسأله فلسطین یک مسأله جهانی و تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است، گفت: تا زمانی که مسأله فلسطین حل نشود، امنیت و ثبات پایدار در منطقه و جهان شکل نخواهد گرفت.

دریافت 46 MB

خبرنگار: اکرم احقاقی/ تصویربردار و تدوینگر: اسماعیل گلرخ 

دیگر خبرها

  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی