Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هيأت وزيران با ابراز تأسف از کشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنان در حادثه زلزله استان خراسان شمالي، استاندار و کليه دستگاه ‌هاي اجرايي را موظف کرد تا نسبت به رسيدگي فوري به روستاها و مناطق آسيب ديده در اين استان اقدام نمايند.
به گزارش ايلنا، همچنين هيات وزيران در جلسه روز يکشنبه خود که به رياست جهانگيري معاون اول رييس‌ جمهوري برگزار شد، وزيرتعاون، کار و رفاه اجتماعي را به عنوان نماينده دولت به منطقه اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعيين تکاليف دستگاه ‌ها براي ارتقاي جايگاه ايران در شاخص ‏هاي سهولت انجام کسب و کار و مقررات‌زدايي
هيأت وزيران به منظور ارتقاي جايگاه بين‌ المللي ايران در شاخص ‌هاي سهولت انجام کسب و کار و مقررات ‌زدايي، تکاليفي را براي دستگاه ‌ها تعيين کرد.
شاخص‌ هاي ياد شده عبارتند از: شاخص شروع کسب و کار، شاخص اخذ مجوزهاي ساخت و ساز، شاخص ثبت مالکيت، شاخص دسترسي به برق، شاخص تجارت فرامرزي، شاخص‌ هاي اجراي قراردادها، ورشکستگي و پرداخت ديون و ثبت مالکيت، شاخص اخذ اعتبار و شاخص پرداخت ماليات و حق بيمه تأمين اجتماعي.
به موجب تصميم دولت، سازمان‌هاي امور مالياتي‌ کشور و تأمين اجتماعي مکلفند حداکثر 3 ماه پس از ابلاغ اين تصويب‏‌نامه ارتباط خود به صورت پنجره واحد الکترونيکي با اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غيرتجاري را به نحوي فراهم نمايند که‌ کليه امور مالياتي و بيمه‌اي مربوط به ثبت شرکت‌ها از قبيل پرداخت حق تمبر گواهي سهام، اطلاع‌رساني به سازمان امور مالياتي کشور درخصوص شروع فعاليت شرکت و ثبت اطلاعات ‌کارگاه‌ها و کارکنان در سازمان تأمين اجتماعي از طريق درگاه واحد اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غيرتجاري در کمتر از يک روز صورت پذيرد.
هيأت وزيران همچنين دستگاه‌ هاي ارائه‌دهنده خدمات از جمله شرکت ‌هاي توزيع برق، ‌آبفا، مخابرات و ‌گاز را مکلف کرد در راستاي حذف مراجعه حضوري متقاضيان دريافت مجوز ساخت و انشعابات به مراجع متعدد، همکاري‌ لازم در جهت ارائه خدمات و فروش انشعاب ‌در محدوده و حريم شهر تهران از طريق درگاه واحد شهرداري را فراهم کنند.
سازمان‌هاي امور مالياتي کشور و تأمين اجتماعي نيز مکلف شدند حداکثر سه ماه پس از ابلاغ اين تصويب‏ نامه امکان ارتباط الکترونيکي خود با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را به نحوي فراهم‌ نمايند که ‌کليه امور مالياتي و امور مرتبط با سازمان تأمين اجتماعي از قبيل اخذ مفاصا‏حساب مالياتي، اخذ مفاصا‏حساب تأمين اجتماعي و پرداخت ماليات نقل و انتقال از طريق درگاه واحد سازمان ثبت اسناد و املاک‌ کشور صورت‌ پذيرد.
دولت وزارت ‌نيرو را نيز مکلف کرد در راستاي افزايش امتياز شاخص قابليت عرضه و شفافيت تعرفه‌اي از طريق تعداد و مدت‌زمان قطعي برق، اقدامات لازم از قبيل توسعه و بهبود سيستم نرم‌افزاري و پايش تعميرات پيشگيرانه و وضع مقررات لازم در راستاي هوشمندسازي شبکه را انجام دهند.
اين وزارتخانه همچنين مکلف شد از طريق اقداماتي از قبيل توسعه خدمات الکترونيکي و بهبود فرايندها ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ اين تصويب‌نامه امکان کاهش زمان اخذ انشعاب برق را فراهم‌ آورد.
انتزاع چندين روستا و دهستان در استان‌ هاي هرمزگان و خراسان رضوي
با تصويب دولت، دهستان لارک از بخش شهاب شهرستان قشم در استان هرمزگان منتزع و به بخش مرکزي همان شهرستان ملحق شد.
هيأت وزيران همچنين با انتزاع طبس و بازقند از دهستان طبس بخش مرکزي شهرستان خوشاب در استان خراسان رضوي و الحاق آن به دهستان قصبه شرقي بخش مرکزي شهرستان سبزوار در همان استان موافقت کرد.
روستاي ياقول و سه مزرعه سنگر، ماش و قلعه ‏شور نيز از دهستان ديباج بخش لطف‏آباد شهرستان درگز در استان خراسان رضوي منتزع و به دهستان تکاب بخش مرکزي همان شهرستان ملحق شد.
اتخاذ تدابير حفاظتي، جبراني و ضد قيمت‌ شکني براي کالاهاي وارداتي
دولت به منظور مقابله با خسارات ناشي از واردات زيرقيمت يا يارانه‌اي و کاهش خطرپذيري بنگاه ‌هاي توليدي و تجاري ناشي از قيمت‌شکني (دامپينگ) و حفظ توان رقابتي شرکت‌هاي داخلي، تدابير و اقدام‌هاي مؤثر حفاظتي، جبراني و ضد قيمت‌شکني (ضد دامپينگ) را اتخاذ کرد.
تشکيل کارگروه تحقيق، احراز وقوع قيمت ‌شکني توسط کارگروه، تشريفات و اقدامات مربوط به تحقيقات، تشخيص لطمه، ارائه تعهدات قيمتي توسط صادرکنندگان، وضع عوارض ضد قيمت‌شکني و جبراني و شرايط عطف به ماسبق شدن شدن آن و اقدامات حفاظتي از جمله تدابير اتخاذ شده توسط دولت است.
آيين‌ نامه ميزان و نحوه دريافت حق عضويت در صندوق ضمانت سپرده‌ ها اصلاح شد
هيات دولت با هدف حفاظت از سپرده‌هاي خرد سپرده‌گذاران از طريق تضمين ارايه شده از سوي صندوق ضمانت سپرده‌ها و تسهيل محاسبه حق عضويت اوليه در اين صندوق، آيين‌نامه ميزان و نحوه دريافت حق عضويت در صندوق ضمانت سپرده ها را اصلاح کرد.
بر اين اساس، مؤسسه اعتباري شامل بانک‌ يا مؤسسه اعتباري غير بانکي، مؤسسه پس‌انداز و تسهيلات مسکن و شعبه بانک خارجي است که به‌موجب قانون با مجوز بانک مرکزي تأسيس‌شده و تحت نظارت بانک مرکزي مي‌باشد. شرکت تعاوني اعتبار و صندوق قرض‌الحسنه در شمول موسسه اعتباري نمي‌باشد.
براساس آيين‌ نامه ياد شده، متناسب با ريسک‌ فعاليت‌هاي مؤسسه اعتباري، حداکثر تا 2 نوبت در هرسال از مؤسسه اعتباري ذي‌ربط حق عضويتي تحت عنوان حق عضويت خاص دريافت مي‌گردد.
آيين‌ نامه اجرايي قانون اراضي و مستحدث ساحلي اصلاح شد
هيأت وزيران وزارت نيرو را موظف کرد حداکثر تا پايان برنامه ششم توسعه نسبت به تهيه نقشه حد بستر تالاب‌ ها، درياچه‌ ها و علامت‌ گذاري حد بستر و اراضي مستحدث تالاب‌ ها به نحوي که مبين حرايم آن هم باشد، اقدام و نسخه ‌اي از نقشه‌ هاي تهيه شده را براي اعمال وظايف قانوني در اختيار وزارت جهادکشاورزي (سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري)، سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دهد.
وزارت صنعت عضو ستاد ملي سياست گذاري تبريز در سال 1397 شد
هيأت وزيران با توجه به نقش و جايگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان آذربايجان شرقي به عنوان يکي از قطب‌ هاي صنعت، معدن و تجارت کشور، با عضويت اين وزارتخانه در ترکيب ستاد ملي سياست گذاري تبريز 1397 (2018 ميلادي) موافقت کرد.
ستاد ياد شده در ارديبهشت ماه سال جاري به منظور بهره‌ گيري بهينه از فرصت ايجاد شده به واسطه انتخاب شهر تبريز به عنوان پايتخت گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 1397 تشکيل شد.
عضويت دولت در شرکت بين‌ المللي نقدينگي اسلامي
با تصويب هيأت وزيران، به دولت اجازه داده شد تا در « شرکت بين‎المللي نقدينگي اسلامي» عضويت يافته و نسبت به پرداخت مبلغ سهام پذيره‌ نويسي شده مربوط اقدام و در افزايش سهام سرمايه‌ هاي آتي شرکت با تصويب هيأت وزيران مشارکت نمايد.
هيأت وزيران همچنين بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران را موظف کرد از محل منابع خود نسبت به پرداخت اقساط مربوط به پذيره‌ نويسي سهام سرمايه دولت در شرکت يادشده در مواعد مقرر اقدام و مبالغ پرداختي را در دفاتر قانوني خود به حساب سهميه سهام دولت جمهوري اسلامي ايران در مؤسسات بين ‌المللي منظور کند.
مخالفت دولت با طرح «تعيين تکليف قانون حاکم بر امور استخدامي دانشگاه ‌هاي غير دولتي و دانشگاه آزاد اسلامي»
هيأت وزيران در ادامه، ضمن مخالفت با طرح نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر «تعيين تکليف قانون حاکم بر امور استخدامي دانشگاه ‌هاي غيردولتي و دانشگاه آزاد اسلامي»، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را به عنوان نماينده خود در اين زمينه تعيين کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم

  مهدی اسلام‌خواه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت : حدود ۳۰ برنامه محوری طی این هفته در استان اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری است.  اسلام خواه ، عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران استان ، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره نرخ بیکاری، گفت: روند نزولی نرخ بیکاری در استان و افزایش اختلاف آن با میانگین کشوری ادامه دارد. نرخ بیکاری خراسان شمالی سال ۱۴۰۰ معادل ۹.۷ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۱ به ۸.۷ درصد کاهش یافت. اسلام‌خواه اظهار کرد: روند نزولی نرخ بیکاری خراسان شمالی در سال گذشته ادامه یافت و به ۷.۴ رسید. این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در پایان سال گذشته ۸.۱ محاسبه شد و نشان‌دهنده پایین‌تر بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری است. وی به نرخ مشارکت اقتصادی استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس آخرین آمار، نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی در پایان سال گذشته ۴۴.۹ درصد محاسبه شد که بیش از ۳.۵ درصد از متوسط کشوری (۴۱.۳) بالاتر است. او بیان کرد: شعارهای سال انتخاب‌شده توسط رهبر انقلاب در سال‌های اخیر، نشان‌دهنده ضرورت توجه ویژه به حوزه اقتصاد و تولید است. امسال شعار هفته کار و کارگر «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» انتخاب شد. وی اظهار کرد: باید به مدل مردم‌پایه برای تحول توجه کنیم و این موضوع را در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دهیم تا با بسیج امکانات و بهره‌مندی از نیروی انسانی ماهر و متخصص بتوانیم مسائل استان و کشور را حل کنیم. اسلام‌خواه ادامه داد: علم به مردمی‌سازی و ضرورت آن وجود دارد، اما باورمندی لازم در این زمینه همچنان کافی نیست. بنابراین باید به سمت تقویت بخش خصوصی حرکت کنیم. وی گفت: همت مضاعفی در این دولت برای تحقق این موضوع اتفاق افتاده است. در استان خراسان شمالی نیز در دو - سه سال گذشته توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی شده است و ما نیز این مسیر را دنبال می‌کنیم. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: دولت در حال اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی پس از شش برنامه توسعه و سند چشم‌انداز است. در این راستا، تعدادی از بنگاه‌های صنفی و تولیدی کوچک در رقابت با بنگاه‌های تولیدی قرار گرفته‌اند و دسترسی به اطلاعات اقتصادی شفاف شده است که از جمله توفیق‌های مهم دولت در کشور و استان محسوب می‌شود./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا