Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، مهدی کرباسیان ظهر امروز در حاشیه آیین بهره برداری از کارخانه فولاد شادگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد آینده کشور و تاکید بر توسعه و تولید داخلی اظهار کرد: انتظار می‌رود پروژه تولید آهن اسفنجی در سطح کشور تا 4 میلیون تن ادامه داشته باشد و بر این اساس باید دولت و ملت در جهت اساسی قرار گرفته تا بتوانیم به یک اقتصاد پایدار برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و نامگذاری 2 سال اخیر به این شعار افزود: آینده توسعه کشور به مساله ایجاد شغل و توسعه اقتصادی مربوط است و بر این اساس باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور بتوانیم گام اساسی در جهت بهبود آن برداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بهره‌برداری کارخانه فولاد شادگان و بیان اینکه افتتاح این‌گونه پروژه‌ها باعث ایجاد اشتغال در سطح کشور و مناطق مختلف خواهد بود تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه فولاد شادگان 170 نیروی مستقیم روی کار آمده و همچنین 70 درصد نیروهای استخدام شده از مردم بومی شادگان هستند.

کرباسیان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه فولاد شادگان و رسیدن به 800 هزار تن شمش فولاد عنوان کرد: بنا‌بر‌این است تا پروژه آهن اسفنجی در کشور میزان 4 میلیون تن افزایش داشته باشد که در تهیه آن می‌توان به ایجاد شغل‌های مستقیم و غیرمستقیم امیدوار بود.

وی با تاکید بر فعال شدن شهرک صنعتی شادگان ادامه داد: به دلیل اینکه پروژه فولاد شادگان آنچنان وسیع نیست و ایجاد اشتغال از طریق صنایع پایین‌دستی موثر خواهد بود باید شهرک صنعتی شادگان فعال شود و از این رو با جذب سرمایه‌گذار در واحدهای پایین‌دستی بتوان برای توسعه اشتغال و درآمد مردم این منطقه اقدام کرد.

کرباسیان با تاکید بر پیگیری زنجیره فولاد گفت: این‌کار باید پیگیری و انجام شود و ما نیز در این رابطه حمایت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد، زیرا استان خوزستان از دو ویژگی بسیار مهم از جمله دریا و انرژی برخوردار بوده و نیاز است این اقدامات برای آن انجام شود.

کرباسیان با اشاره به ذخیره 3 میلیارد تنی سنگ آهن در کشور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است که میزان 250 هزار کیلومتر اقدام برای اکتشاف سنگ آهن انجام شود و این رابطه در سال 95 مبلغ 13 میلیارد تومان هزینه برای فولاد انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ذخیره 400 میلیون تن سنگ آهن در سال 95 بیان کرد: با تلاش‌ها و اقداماتی که در حال صورت گرفتن است امیدواریم تا در ردیف 10 کشور برتر تولید استخراج سنگ آهن در جهان قرار بگیریم.

وی با اشاره به سرانه مصرف فولاد در کشور در بیان اینکه این میزان زیبنده کشور ما نیست گفت: سرانه مصرف هر نفر در کشور میانگین 250 کیلوگرم است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 1404 میزان این مصرف برای هر فرد ایرانی به 350 کیلوگرم برسد و این عمل با سرمایه‌گذاری و افزایش تولید محقق خواهد شد.

کرباسیان با بیان این که با شعار نمی‌شود کارها را پیش برد افزود: تا 18 ماه دیگر بخش فولادی کارخانه شادگان فعال می‌شود و با انجام کار پایدار می‌توان به معنای تولید فعال دست پیدا کرد.

وی با اشاره به رتبه نخست ایران در تولید آهن اسفنجی ادامه داد: در سال گذشته میزان 6 میلیون و 700 هزار تومان فولاد کشور به بازار صادرات وارد شد و خوشبختانه به رقابت با اروپا و آمریکا برخواستیم.

کرباسیان با اشاره به اینکه هدف دولت پیشگیری کردن از خام‌فروشی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و اقداماتی که صورت گرفت باید در صنعت فولاد یک توازن حاصل شود که در سال‌جاری این امر کامل محقق خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی عنوان کرد: از آغاز فعالیت دولت کنونی تا به امروز 2 کارخانه فولاد فعال شد که فولاد شادگان و فولاد سفیددشت از جمله این طرح‌ها بودند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه‌اندازی 3 طرح تولیدی دیگر تا تیرماه امسال اضافه کرد: با توجه به اقداماتی که برای فولاد شادگان صورت گرفت مردم منطقه باید امیدوار باشند تا این کارخانه به عنوان قطب اصلی صنعت فولاد در منطقه کار خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، احمد شانیان اظهار کرد: سال‌های اخیر با کشف بزرگ‌ترین معدن لیتیوم در همدان، ایران توانسته است رتبه هفتم کشور از لحاظ ذخایر این عنصر غنی در جهان را به دست آورد.

وی افزود: وقتی اسفندماه ماه سال ۱۴۰۱ کشف معدن لیتیوم در همدان به میزان چندین میلیون تن کانسنگ معدنی با مساحتی حدود ۱۱ کیلومترمربع در دشت قهاوند در ۵۰ کیلومتری شرق مرکز استان همدان به یک خبر مهم در جهان تبدیل شد.

بهره‌برداری از لیتیوم در همدان سرعت یابد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: مردم همدان تأکید دارند کار بهره‌برداری از لیتیوم در همدان سرعت یابد و مسیر پیشرفت‌های لازم سریع طی شود.

شانیان اضافه کرد: استخراج از معدن لیتیوم همدان در بخش خصوصی از سال ۹۹ آغاز و در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ منجر به کشف لیتیوم شده بود و نیز این کشف باعث شد جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای دارنده ذخایر لیتیوم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشورهایی مانند شیلی، استرالیا و چین دارای بزرگترین ذخایر لیتیوم در جهان هستند و این ماده معدنی غنی در جهان رشد قیمت قابل توجهی را در سال‌های اخیر داشته است که احتمال داده می‌شود تا سال ۲۰۳۰ بازار لیتیوم به ۱۹۲ میلیارد دلار برسد.

شانیان تصریح کرد: آمریکا در حال حاضر ۱۸۰ میلیارد دلار مگاپروژه در زمینه لیتیوم دارد و بزرگترین بازار جهانی را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سال‌های اخیر هم ایران به واسطه دشت قهاوند به جمع کشورهای حائز رتبه در کشف ذخایر غنی لیتیوم پیوست و این امر باعث خوشحالی هم‌میهنان شد اما از طرفی دشمنان کشور از این اتفاق دچار واهمه شدند چرا که خطر جدی را برای خود احساس کردند، به طوری که وقتی ماده معدنی لیتیوم کشف شد و بازتاب‌هایی را به همراه داشت، رسانه اسرائیلی معاریو نیز گزارش داد «کشف معادن بزرگ لیتیوم به تغییر توازن قدرت در منطقه منجر خواهد شد».

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: این رسانه بر این باور است که ایران با در اختیار داشتن ۱۰ درصد از ذخایر لیتیوم جهان، سود بسیار زیادی کسب می‌کند و به گفته کارشناس اهل رژیم صهیونیستی «این ذخایر می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد و تحریم‌های غرب علیه آن را بی‌اثر کند».

شانیان اضافه کرد: می‌توان گفت تغییرات منطقه‌ای به نفع رژیم صهیونیستی نبوده و این کشفیات نیز نگرانی‌های آنها را دوچندان می‌کند چرا که قدرت نظامی ایران در حال گسترش است و در اختیار داشتن منابع انرژی، قدرت آن را دوچندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر اگر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران باعث نگرانی رژیم صهیونیستی و غرب شده است، اعلام خبر کشف میدان چند میلیون تنی لیتیوم که دومین میدان بزرگ لیتیوم جهان به‌شمار می‌رود، باعث خواهد شد ایران در آینده به بازیگر اصلی صنایع رایج و مهم جهان تبدیل شود و این به مذاق آمریکا و صهیونیست‌ها خوش نیامده است.

احمد شانیان تصریح کرد: کشف ماده معدنی لیتیوم جایگاه ایران را در جهان ارتقا خواهد داد و روابط آن را با روسیه و چین و سازمان بریکس تقویت خواهد کرد، بریکس از هم‌اکنون به‌عنوان جایگزینی برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و ساختار مالی جهانی قدیمی آمریکا و پایان دادن به هژمونی دلار ارزیابی می‌شود.

وی افزود: آنچه موجب افزایش اهمیت راهبردی کشف لیتیوم می‌شود، احیای روابط ایران با کشورهای حاشیه منطقه خلیج‌فارس و برخی دیگر از کشورهای عربی است، از روابط نظامی دریایی ایران در اقیانوس هند گرفته تا برقراری روابط راهبردی با چین و همچنین روابط راهبردی ایران و روسیه که با توجه به رویارویی روسیه و پیمان ناتو، این روابط در سطح بیشتری در حال تقویت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: لیتیوم به واسطه اینکه فلز بسیار سبک با مقاومت گرمایی بالا است، در صنعت فضایی های‌تک، هواپیمایی و کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، فلز لیتیوم در حوزه آلایندگی نیز بسیار حائز اهمیت است و در مباحث مرتبط با انرژی‌های تجدید پذیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، همچنین لیتیوم اثرات سو زیست‌محیطی اندکی دارد.

شانیان اضافه کرد: لیتیوم می‌تواند صنعت ایران و استان همدان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد و روابط با کشورهای صنعتی نظیر چین را هم در حوزه‌های مختلف بیشتر کند.

خبرنگار: محمد حسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229223 برچسب‌ها دانشگاه آزاد همدان همدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روسیه رژیم صهیونیستی آمریکا ایران ایسکانیوز خلیج فارس باتری‌های لیتیومی

دیگر خبرها

  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی