Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-03@19:59:54 GMT

دو افسوس برای دارالفنون و روزنامه اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۲۰۱۱

دو افسوس برای دارالفنون و روزنامه اطلاعات

سرویس انتخابات بی‌باک:

رئیس ایکوم ایران نسبت به وضعیت ساختمان‌های دارالفنون و روزنامه اطلاعات ابراز تاسف کرد و گفت: فرهنگ موزه داری باید استمرار حیات و زندگی را نشان دهد.

به گزارش بی باک، سید احمد محیط طباطبایی در نشست خبری روز جهانی موزه‌ها با شعار (موزه‌ها و داستانهای مناقشه آمیز و روایت‌های ناگفتنی در موزه‌ها) با تشریح برنامه‌های متعدد با محوریت موزه‌ها و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در 27 گالری منتخب به تعریف موزه پرداخت و اظهار داشت: واقعاً جای تاسف دارد امروز پدری بخواهد مدرسه خود را به فرزندش نشان دهد و باید خرابه یا یک پارکینگ که جای مدرسه ساخته شده نشان دهد درحالیکه این تغییرات در حدود چند دهه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ایکوم ایران همچنین به وضعیت موزه داری در ایران پرداخت و به مثالی دیگری اشاره کرد و گفت: مثلاً همین مدرسه دارالفنون! چرا باید این مکان تبدیل به موزه شود؟! درحالیکه براساس سیاست‌های ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) باید برای تداوم جریان فرهنگی، چنین مدرسه ای با قدمت 160 سال، همچنان مدرسه باقی بماند و حداقل دانش آموزان ایرانی، دیپلم خود را از این مدرسه تاریخی که باعث افتخار است دریافت کند.

محیط طباطبایی ادامه داد: بنابراین باید در گوشه ای از این مدرسه تاریخی، فضای موزه ای برای معرفی این مدرسه ایجاد شود نه اینکه این مدرسه بسته باشد و همچنان در حال مرمت؛ بلکه باید فضای فرهنگ آموزشی در آن جریان داشته باشد تا باعث شود فرهنگ موزه داری استمرار حیات پیدا کند.

مشاور رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی عنوان کرد: همچنین باید برخی نهادها خودشان با توجه به قدمت فعالیتی که دارند به تاسیس موزه اقدام کنند، مثلاً وقتی یک نهاد فرهنگی به مانند روزنامه اطلاعات با قدمتی چند دهه ای فعالیت می‌کند باید موزه مختص به خود نیز داشته باشد.

محیط طباطبایی با اشاره به روزنامه اطلاعات به عنوان قدیمی‌ترین روزنامه در حال انتشار ایران عنوان کرد: واقعاً تنها ساختمان روزنامه ای کشور که دقیقاً برای چاپ و انتشار روزنامه ساخته شده بود متعلق به موسسه روزنامه اطلاعات با قدمت بیش از 90 سال بود ولی هر چه تلاش شد تا ساختمان اولیه این روزنامه را به عنوان یک موزه رسانه ای حفظ شود امکانپذیر نشد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • ترابی و افسوس بزرگ: کجا زدی ستاره
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • افسوس مطهری از نتیجه بازی استقلال (عکس)
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود