Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت نظارت بر دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری شهرستان فریدونشهر با برشمردن جرایم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی این هیئت برای دریافت گزارش هرگونه تخلف را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازپونه زار، رئیس هیئت نظارت بر دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری شهرستان فریدونشهر در گفتگو باپونه زاراز نظارت این هیئت بر همه مراحل انتخابات خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی توازهی اظهار کرد: شورای نگهبان و هیئت های نظارتمنصوب آن در استان ها و شهرستان ها بر اساس اصل 99 قانون انتخابات ریاست جمهوری و تفسیر آن، در همه امور و در تمام مراحل نظارت دارد.

وی با بیان این که این نظارت استصوابی است، تصریح کرد: این نظارت راه تخلف در انتخابات را بسته و از هرگونه تخلف و یا سوءجریان انتخابات و یا اعمال نظر در انتخابات ممانعت می کند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در فریدونشهر افزود: بر همین اساس و طبق ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری، هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شهرستان فریدونشهر آماده دریافت هرگونه شکایت در خصوص انتخابات ریاست جمهوری است.

توازهی گفت: طبق ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از هر وسیله ای که جنبه رسمی یا دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعت اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند و میز خطابه نماز جمعه و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می شود.

برخی از دیگر جرایم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری:

خرید و فروش رأی؛ تقلب و تزویر در اوراق تعرفه و یا برگ رأی یا صورتجلسات؛ تهدید یا تطمیع در امر انتخابات؛ رأی دادن با شناسنامه جعلی؛ رأی دادن با شناسنامه دیگری؛ رأی دادن بیش از یک بار؛ اخلال در امر انتخابات؛ کم و زیاد کردن آرا یا تعرفه ها؛ تقلب در رأی گیری یا شمارش آرا؛ رأی گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد؛ توصیه به انتخاب کاندیدای معین در ورقه از طرف اعضای شعبه اخذ رأی اعم از مجریان یا ناظران یا هر فرد دیگر در محل صندوق رأی، به رأی دهنده؛ تغییر و تبدیل یا جعل و یا ربودن یا معدوم کردن اوراق و اسناد انتخاباتی از قبیل تعرفه و برگ رأی و صورت جلسات و تلکس و تلفنگرام ها و تلگراف ها؛ باز کردن و یا شکستن قفل محل نگهداری و لاک و مهر صندوق های رأی بدون مجوز قانونی؛ جابه جایی، دخل و تصرف و یا معدوم کردن اسناد انتخاباتی بدون مجوز قانونی؛ دخالت در امر انتخابات با سند مجعول؛ ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان یا اعضای شعب اخذ رأی با اسلحه یا بدون اسلحه در امر انتخابات؛ دخالت در امر انتخابات با سمت مجعول و یا به هر نحو غیرقانونی؛

توازهی با بیان این که ملاک اخذ رأی شناسنامه افراد است، عنوان کرد: متولدین 29 اردیبهشت 1378 و قبل از آن حائز شرایط رأی دادن هستند.

وی حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی را علاوه بر تأیید نظام جمهوری اسلامی ایران و ناامید کردن دشمنان، وسیلهایفای نقش مردم در اداره کشور و انتخاب مسئولان دانست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!