Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان – تعدد بیش از حد کاندیداهای شورای شهر این روزها به سوژه ای برای مردم تبدیل شده و عکس های پرتره روی بنرهای بزرگ، دیوارهای شهر را پوشانده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: این روزها در و دیوار شهر کرمان مملو از شعارهای کاندیداهایی است که شعار بهبود اوضاع شهر کرمان را بر بنرهایی زده اند که گاه زشتیها و بد قوارگیهای بخشهای محروم شهر را در پناه خود پنهان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا ۱۷ هزار و ۴۰۲ نفر داوطلب شورای شهر و روستا در استان کرمان با شعارهای رنگارنگی وارد عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کرمان شده اند که تصور می کنند می توانند عقب افتادگی های شهرها و روستاهای استان کرمان را برطرف کنند.

در میان این عده کثیر متاسفانه کم هستند افرادی که تخصص و یا تجربه حوزه شهری داشته باشند، تعدادی از این افراد نیز در لیستهای مختلف سیاسی، صنفی و گاه قشر زنان و جوانان وارد عرصه شده اند.

دو جناح اصلاح طلب و اصولگرای استان کرمان نیز دو لیست متفاوت از هم ارائه کرده اند و در میان این لیستهایی که مقابل چشم مردم قرار گرفته است شاهد ظهور لیستهای مستقل که با هدف تخصص گرایی نیز ارائه شده اند هستیم.

استقبال بی نظیر برای تصاحب صندلی های شورای شهر

در شهرستان کرمان به عنوان مهمترین شورای شهر استان نیز در مجموع ۶۱۸ نفر برای شهر کرمان و ۱۲ شهر تابعه این شهرستان داوطلب شده اند که از این تعداد ۳۸۸ نفر مربوط به شهر کرمان هستند.

در این میان هستند افرادی که به واسطه مدرک تحصیلی و بدون هیچ گونه سابقه کاری مشخص نیز در انتخابات ثبت نام کرده اند و امید دارند در شورای شهر صاحب شغل شوند

در واقع در شهر کرمان ۳۵ نفر برای هر کرسی رقابت می کنند و ۱۱ صندلی شورای شهر کرمان در انتظار اعضای شورای شهر هستند.

حضور مسئولان سابق در دولت نهم و دهم، چهره های ورزشی، هنرمندان و روزنامه نگاران در بین این افراد کاملا قابل لمس است.

در این میان هستند افرادی که به واسطه مدرک تحصیلی و بدون هیچ گونه سابقه کاری مشخص نیز در انتخابات ثبت نام کرده اند و امید دارند در شورای شهر صاحب شغل شوند.

مردم هوشیارانه انتخاب کنند

بی اهمیت شدن انتخاب صحیح در انتخابات شورای شهر در مقابل انتخابات ریاست جمهوری یکی از آفت هایی است که انتخاب صحیح را در شوراها تهدید می کند و به همین دلیل کارشناسان حوزه شهری از مردم می خواهند با دقت سابقه کاندیداها را مطالعه کنند و از رای دادن به افراد بر اساس میزان تبلیغات، چهره و ... خودداری کنند.

طبق آمار موجود در اکثر حوزه های انتخابیه شاهد افزایش تعداد کاندیداها هستیم و رقابتی که از قبل در فضای مجازی به خصوص تلگرام آغاز شده بود حالا به فضای واقعی وارد شده است و ستادهای کاندیداها در شهرهای مختلف استان به خصوص شهر کرمان فعال است.

مسئولان استان کرمان نیز از آمادگی بالای استان برای برگزاری انتخابات خبر می دهند و از مردم می خواهند حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: استان کرمان آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا است

۲ هزار و ۶۷۸ شعبه اخذ رای در استان کرمان راه اندازی شده و در مجموع شش هزار و ۴۳۶ صندوق در روز رای گیری به مردم خدمات رسانی می کنند

حمید ذکااسدی افزود: ۲ هزار و ۶۷۸ شعبه اخذ رای در استان کرمان راه اندازی شده و در مجموع شش هزار و ۴۳۶ صندوق در روز رای گیری به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون تبلیغات در هر دو حوزه ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در حال انجام است و مشکلی خاصی در این این زمینه وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: کاندیداها باید توجه داشته باشند در روز ۲۸ اردیبهشت ماه نباید هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی داشته باشند و تبلیغات قانونی نیز باید طبق مقررات انجام شود.

وی ادامه داد: از مجموعه شعب موجود هزار و ۸۹ شعبه شهری و هزار و ۲۴ شعبه ثابت و ۶۵ شعبه سیار است در روستاها نیز هزار و ۵۸۹ شعبه داریم که هزار و ۱۰۱ شعبه سیار و مابقی ثابت است.

وی تعداد رای دهندگان در استان کرمان را دو میلیون ۱۲۲ هزار و ۴۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: همه اقدامات برای برگزاری انتخابات مطابق با قانون انجام شده است و روندها به صورت طبیعی در حال طی شدن است.

کاندیداها قوانین را رعایت کنند

فرماندار کرمان نیز در گفتگو با مهر اظهارداشت: در شهر کرمان ۱۱ کرسی داریم که برای هر کرسی به صورت متوسط ۳۵ نفر کاندیدا شده اند.

در کرمان ۷۰۰ مکان مصوب را برای تبلیغ در نظر گرفته ایم و از کاندیداها می خواهیم مطابق با قانون فقط در این مکان ها تبلیغ کنند

محمد علی توحیدی ادامه داد: ما در کرمان ۷۰۰ مکان مصوب را برای تبلیغ در نظر گرفته ایم و از کاندیداها می خواهیم مطابق با قانون فقط در این مکان ها تبلیغ کنند و از نصب تبلیغ روی تاسیسات دولتی به شدت اجتناب کنند.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات آینده شهر کرمان را رقم می زند و از مردم می خواهیم از کاندیداها برنامه بخواهند شد.

تشکیل بیش از ۵۰پرونده تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در خصوص انتخابات شوراها گفت: تاکنون بیش از ۵۰ پرونده تحت عنوان تخلفات و جرائم انتخاباتی در استان کرمان تشکیل شده است که عمده آنها مربوط به تبلیغات زودهنگام داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد.

یدالله موحد که در جلسه توجیهی کاندیدا های شوراهای اسلامی شهرهای کرمان، سخن می گفت، اظهار داشت:اخلاق انتخاباتی یک اصل مهم است و انتظار می رود نامزد ها در چارچوب قوانین ومقررات حرکت کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خطاب به مردم شریف استان کرمان گفت:یکی از مهمترین معیارهای شناخت کاندیدای اصلح پایبندی او به قانون است و مردم بایستی نگاه کنند ببینند نامزدها افراد قانونمندی هستند یا خیر؟اگر بودند قطعا توانایی قانون گذاری وخدمت در شوراها را خواهند داشت.

خرید و فروش رای ممنوع

وی با بیان اینکه رای مردم قابل احترام است وبه هیچ وجه قابل خرید وفروش نیست،هشدار داد:با کسانی که اقدام به خرید و فروش رای مردم نمایند دستگاه قضائی با قاطعیت برخورد خواهد کرد کما اینکه در انتخابات گذشته نیز یک پرونده در این زمینه تشکیل شده بود.

وی با اشاره به اینکه شوراها قوه مقننه محلی محسوب می شوند ،افزود:مهمترین شاخص های نظام سیاسی مردم سالاری دینی حضور موثر مردم در همه صحنه ها و امور کشور است که یک نمونه بارز مشارکت آحاد مردم برای توسعه جامعه اسلامی از حیث اقتصادی ،عمرانی،فرهنگی و اجتماعی شکل گیری شوراهاست.

کرمانی ها خود را برای حضور پر رنگ در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری آماده می کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: این نشست امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرابراهیم رسولی افزود: این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار می‌شود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار می‌کند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی از آن‌ها و رفتارشان عبور می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • خودروی کلکسیونی و سوپراسپرت فورد جی‌تی 101 (عکس)
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد