Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@14:40:01 GMT

سرو همبرگر نجومی در شمال پایتخت!

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۳۴۳۰

یک جامعه شناس گفت: قیمت گذاری و فروش اقلامی که عموم مردم توانایی خرید آن را ندارند، جنگ ثروت را در جامعه به راه می‌اندازد و زمینه‌های بروز بحرانی اجتماعی را فراهم می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهروندان شهرهای بزرگ با مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری روبرو هستند. هزینه های بالای زندگی در شهرهای بزرگ فشار روانی بسیاری را بر افراد هر جامعه ای تحمیل می کند، در این میان افرادی هم هستندکه برای تامین نیازهای حداقلی و البته واجب خود با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عده کمی از افراد اما در شرایط فوق ایده آل به سر می برند و مبلغ قابل توجهی را برای علایق و امور مورد پسندخود صرف می کنند؛ از خرید ساعت گرانقیمت با مارک خاص گرفته تا خرید ساندویچ همبرگر 250/000 تومانی که به قول فروشنده اش، حاوی ماهی خاویار است. این ساندویچ در حال حاضر در یکی از فست فودهای شمال پایتخت به فروش می رسد؛ برخی رسانه ها از رزرو این ساندویچ گرانقیمت از سوی بعضی از مشتریان خبر می دهند.

تجمل گرایی عامل اصلی فاصله طبقاتی

براساس روایات،جوامع اسلامی باید همواره در راستای برقراری عدالت اجتماعی تلاش کنند.

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در این باره می گوید:فاصله طبقاتی در هر جامعه ای معضلی بزرگ محسوب می شود، که متاسفانه راهکاری کارآمد هم برای رفع این مشکل وجود ندارد.

این جامعه شناس بیان کرد: بهبود وضعیت معیشتی مردم در گام نخست، در گرو کاهش مشکلات گوناگونی است که برخی از افراد را حتی در تامین امرار معاش روزانه خود با مشکل مواجه کرده است.

لوکس گرایی زمینه بروز بحران اجتماعی را فراهم می‌کند

تجمل گرایی همواره مورد مذمت است اما اگر عموم مردم جامعه از امکانات و رفاه اجتماعی حداقلی برخوردار باشند، کمتر می توان به رفتار لاکچری بازها ایراد گرفت.

قرائی مقدم معتقد است: قیمت گذاری و فروش اقلامی که عموم مردم توانایی خرید آن را ندارند، جنگ ثروت را در جامعه به راه می اندازد و زمینه های بروز بحرانی اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی افزود: بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی همچون فقر، اعتیاد، سرقت های بزرگ و کوچک ماحصل فاصله طبقاتی و شکاف اجتماعی حاکم در جامعه است.

توزیع ناعادلانه ثروت، منجر به ایجاد فاصله طبقاتی میان قشر غنی و فقیر جامعه می شود و این موضوع در فراگیری آسیب های اجتماعی اثری غیرقابل انکار دارد. از این رو مسئولان باید در کاهش نابرابری های اجتماعی تلاشی مضاعف را به کار بگیرند. برچسب ها: همبرگر نجومی ، اختلاف طبقاتی ، نوزیع ناعادلانه ثروت ، بحران اجتماعی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور در این همایش بزرگ میزبان هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار باستانی کار بود، گفت: در این همایش شرکت‌کنندگان به اجرای ورزش زورخانه‌ای و آئین پهلوانی پرداختند.
محسن رویگری با بیان اینکه این همایش بزرگ ملی -مذهبی -ورزشی در بزرگ‌ترین میدان تاریخی ایران برای مردم اصفهان به نمایش گذاشته شد، افزود: هدف از برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ فرهنگی در فضا‌های عمومی شهر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی است.
وی گفت: یکی از وظایف دبیرخانه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی یادآوری منش‌ها و خصائل پهلوانی همچون گذشت، جوانمردی، دینداری، اخلاق‌مداری، شجاعت، تواضع و فروتنی، حسن خلق، حرمت پیران، ایثار و بخشش است.
مسئول برگزاری این همایش در ادامه گفت: همگی این صفات در آئین کهن پهلوانی نهفته است و وظیفه خود می‌دانیم در توسعه این منش‌ها در بین فرهنگ عامه و فرهنگ شهروندی از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غایب بزرگ پایتخت ۷
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان