Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروین یعقوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع چهار کودکی که به فرزند خواندگی سپرده شدند، یک کودک به خانواده ای خارج از این استان و مابقی به خانواده های متقاضی در داخل استان سپرده شدند.
وی از ثبت 97 مورد تقاضای برای فرزند خواندگی در این اداره کل خبر داد و افزود: این تعداد خانواده برای دریافت فرزند به این اداره کل مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یعقوبی ادامه داد: خوشبختانه فرهنگ پذیرش فرزند در این استان در سال های اخیر نهادینه شده و زوج هایی که تاکنون قادر به بچه دار شدن نشده اند، متقاضی گرفتن سرپرستی فرزندی از بهزیستی هستند.
وی تاکید کرد: استقبال از فرزند خواندگی در استان ایلام تا حدی بوده که زوج های دارای فرزند و دختران مجرد بالای 30 سال که مشمول این قانون می شوند نیز اینک متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه از سال 79 تاکنون در مجموع 60 کودک به خانواده های متقاضی فرزند سپرده شده و همه آنها زندگی موفقی دارند، گفت: خانواده هایی که از نعمت فرزند محروم هستند با پذیرش فرزند خوانده کانون زندگی شان گرم و هدف دار شده و بخش زیادی از نیازهای روانی آنها جبران می شود.
به گفته یعقوبی، با وگذاری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست به عنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی، این کودکان کانون مناسبی برای رشد پیدا کرده و از طرفی از میزان وظایف مالی و غیر مالی دولت در حمایت از این کودکان نیز تا حد زیادی کاسته می شود.
وی با بیان اینکه پیش از این تنها کودکان بی سرپرستی که فاقد پدر یا جد پدری بودند می توانستند به عنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی سپرده شوند، اضافه کرد: بر اساس قانون جدید علاوه بر کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرستی هم که والدین آنها به هر دلیل صلاحیت نگهداری فرزندان شان را نداشته باشند، مشمول این قانون می شوند.
وی یادآور شد: فرزندان بی سرپرست و بد سرپرستی که بدلایل مختلف به شیرخواگاه و خانه کودک و نوجوان زیر پوشش بهزیستی در استان ها ارجاع داده شده باشند با شرایط لازم به خانواده های متقاضی سپرده می شوند.
یعقوبی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط خانواده ها برای پذیرش فرزند از طریق بهزیستی اعلام کرد.
کارشناس مسئول دفتر شبه خانواده اداره کل بهزیستی ایلام افزود: عمده خانواده های متقاضی فرزند خوانده در این استان به قبول سرپرستی فرزند دختر تمایل دارند.
به گزارش ایرنا، 25 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمابتی بهزیستی قرار دارند، بهزیستی در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، مشارکت ها، اشتغال و توسعه امور فرهنگی و پیشگیری به عموم مردم و مددجویان خدمات رسانی می کند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده