Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی در جهان با حضور کرباسیان معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی در جهان با حضور کرباسیان معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز اول بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شادگان با فناوری ایرانی احیا مستقیم برای نخستین بار در جهان وارد مدار تولید و افتتاح شد.

نخستین مرحله از راه اندازی گرم کارخانه فولاد شادگان با روشن شدن مشعل‌های ریفرمر اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی (پرد pered) امروز کلید خورد.

این کارخانه در فاز اول 800 هزار تن ظرفیت تولید آهن اسفنجی و یک میلیون تن ظرفیت فولاسازی دار و در فازهای بعدی در افق 1404 زیرساخت لازم برای افزایش ظرفیت تا 4 میلیون تن شمش فولاد را دارا خواهد بود.

موقعیت این کارخانه35 کیلومتری شمال غرب شهرستان شادگان و در مساحت 260 هکتار واقع شده که 168 نفر کل کارکنان فعلی این کارخانه است همچنین برای 250 نفر در مرحله اول و 400 نفر در مرحله دوم اشتغالزایی مستقیم و نیز برای 4 هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است.

میزان سرمایه‌گذاری تاکنون حدود 8600 میلیارد ریال که بالغ بر 116 میلیون یورو آن در بخش ارزی بوده است. طرح فولا شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور است.

در سال 82 مطالعات اولیه و نیز در سال 85 پروژه تحت نظارت شرکت ملی فولاد ایران آغاز شد همچنین در سال 92 واگذاری 65 درصد سهام طرح به فولا خوزستان صورت گرفته شد که در ادامه کار امسال راه اندازی بخش احیا مستقیم با تکنولوژی ایرانی «پرد» انجام شد. شرکت صنعت فولاد شادگان دو واحد اصلی احیا مستقیم و فولاد سازی به همراه واحدهای جنبی است.

توقف تولیدات کارخانه تولید آهن اسفنجی در صورت عدم تأمین سنگ آهن

عباس تفضلی امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند کشور را از لحاظ علمی، فناوری و تولید داخلی و نفوذ در بازارهای داخلی قوی کنید اظهار داشت: خدا را شاکریم که در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به عنوان یک خدمتگزار این طرح مهم صنعتی را در منطقه‌ای مستعد اما محروم به مرحله راه‌اندازی گرم رساندیم.

وی افزود: این رخداد مبارک در آینده به عنوان نقطه عطفی در تاریخ منطقه و پیشرفت و آبادای شادگان ثبت می‌شود و امیدواریم با برپایی این طرح بزرگ اقتصادی شاهد تولید و اشتغال در سرزمین خوزستان باشیم. طرح فولاد شادگان یکی از هشت طرح فولادی جامع کشور است.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان بیان کرد: این طرح برای تولید 800 هزار تن شمش فولادی در دو بخش اصلی به طوری که یکی در بخش احیا با تکنولوژی بومی سازی پرد و دیگری در بخش فولاد سازی و بخته‌گری انجام شده است.

وی گفت: هزینه‌های انجام شده تاکنون در حدود 8 هزار و 500 میلیارد ریال بوده و نیز به طور متوسط 800 نفر در ماه مشغول به‌کار شده‌اند که از این تعداد 80 درصد بومی شادگان، 27 درصد بومی استان و 3 درصد کشوری هستند.

تفضلی با اشاره به اشتغال‌زایی 136 نفر عنوان کرد: شرکت فولا خوزستان به عنوان نخستین عرضه کننده شمش فولاد و دومین تولید کننده فولاد کشور است. سرمایه‌گذاری موثری که فولاد خوزستان در شادگان انجام داده بیشترین تأثیر را در به نتیجه رساندن این امر به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه بارقه امید تازه‌ای در دل این مردم ولایتمدار ایجاد شده است، ادامه داد: فولا شادگان نقش تعیین کننده‌ای در اشتغال منطقه و غیرمنطقه داشته است و تحول تولید و اشتغال و رفع مشکلات خود را در توسعه و پیشرفت این طرح می‌دانند.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان بیان کرد: امروز و بعد از صدور فرمان راه‌اندازی گرما احیا، مهم‌ترین مشکل و تهدید این واحد، تأمین مواد اولیه در درجه نخست است. در صورت عدم تأمین سنگ آهن این واحد، تداوم این طرح ممکن نخواهد بود.

وی افزود: دومین مشکل انتقال سند زمین به خود فولاد است به رغم پیگیری‌های صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نرسیده است. سومین مشکل، موضوع فاینانس مربوط به فولاد سازی است که تاحدودبسیاری برطرف شده البته 16 ماه از فعال سازی اعتبار اسنادی گذشته و کمتر 20 ماه دیگر به پایان آن باقی است.

فولادسازی کارخانه فولاد شادگان به بهره‌برداری میرسد

مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شادگان با اشاره به راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی در جهان و با بیان اینکه این پروژه 800 هزار تنی آهن اسفنجی فولاد شادگان امروز به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: این پروژه با اشتغال‌زایی 170 نفر از افراد بومی راه‌اندازی شد و دومین پروژه بین 7 پروژه مورد نظر است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که در مدت 18 ماه آینده فولادسازی این کارخانه نیز به بهره‌برداری برسد. طراحی این پروژه توسط شرکتی که صد در صد متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن است ایجاد شده و طراحی جدید ایرانی است.

معاون وزیر صنعت بیان کرد: در گذشته در دنیا پروژه‌های آهن اسفنجی ژاپنی بوده و این نخستین پروژه‌ای است که توسط ایرانی‌ها طراحی و اجرا شده است.

آمار بیکاری در شادگان بالاتر از 45 درصد است

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی اظهار داشت: شادگان مستعدترین جا برای خوزستان است امیدواریم بتوانیم توسعه دهیم.

وی افزود: محلی که این شرکت راه اندازی شده خیلی محل مناسبی است برای فولاد و کمتر جایی در کشور سراغ داریم که چنین موقعیتی داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: فولاد مبارکه باید در کنار آب باشد و یک مشکل جدی درست کرده و فولاد خوزستان مشکلات زیادی برای شهر اهواز دارد.

وی ادامه داد: فولاد شادگان اینگونه نیست و کنار دریا است، موقعیت بسیار خوبی دارد و مزاحمتی برای شهر و محیط زیست ندارد و در ساخت آن مسائل زیست محیطی رعایت شده است.

ناصری‌نژاد با تاکید بر این نکته که اصرار داریم توسعه فولاد را در این منطقه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که خط راه آهن سراسری بندرامام را به شادگان برسانیم و در نهایت به بصره وصل شود که از ویژگی‌های بسیار بالای منطقه است.

وی با اشاره به این مطلب که اصرار داریم توسعه فولاد و نورد را در این محل داشته باشیم، عنوان کرد: ظرفیت‌ها بسیار مهم است و در بعضی از جاها که نه زمینه دارد با اصرار بعضی از دوستان کارهای فولادی انجام می‌شود اما توجیه اقتصادی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اضافه کرد: به شهرستان شادگان بی توجهی شده است، شادگان یک فرهنگ و یک تاریخ بسیار طولانی و پر از افتخارات است، مردم شادگان در مقابل استعمار پرتغال ایستادند.

وی تصریح کرد: در ایام دفاع مقدس شادگانی‌ها هم در خط مقدم جبهه و هم خط پشتیبانی سایر مناطق بودند و این شهر محل استقبال از رزمندگان دفاع مقدس بود.

ناصری‌نژاد اظهار داشت: چند دهه اخیر خشکسالی‌های پی در پی ایجاد شده و استفاده بالا دست از آب مارون سبب شده که با مشکلاتی مواجه شویم. شادگان مرکز اقتصاد در منطقه بود و از جاهای مختلف برای کار حاضر می‌شوند بالای 45 درصد بیکار در شادگان داریم که زیبنده نیست.

وی تاکید کرد: برای ایجاد این طرح که تلاش می کردیم به امید این بود که برای جوانان شادگانی ظرفیت اشتغال ایجاد شود، فولاد را می خواهیم که در خدمت شادگان باشد و این ظرفیت سبب شود که جوانان منطقه مشغول شوند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که همه شهروند درجه یک ایران اسلامی و مساوی هستیم که باید قدر دان این مردم باشیم، خاطرنشان کرد: این فولاد در خدمت شادگان و خرید و سرویس و نیرو از منطقه باشد و در این شرکت باید از نیروهای شادگانی به کار گیری شود.

وی گفت: به ادارت مرتبط سپرده‌ایم که تعامل صددرصد با شرکت فولاد شادگان داشته باشند، از مسئولان می خواهیم که تأکید کنند که مردم شادگان در اولویت قرار گیرند.

ناصری‌نژاد بیان کرد: اگر مردم و مسئولان شادگان از این طرح حمایت نکنند معلوم نیست که این طرح ادامه پیدا کند سعی شود که اشتغال پایدار و مولدی در منطقه داشته باشیم.

فولاد شادگان و خوزستان نقش راهبردی موثر در زمینه اشتغال مولد ایجاد کند

غلامرضا شریعتی امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی اظهار داشت: نخستین پروژه ای که امسال در خوزستان راه‌اندزای شده شرکت فولا و صنعت فولاد شادگان هست که باب خیری است که صنایع و پروژه های دیگری در این سال مبارک راه‌اندازی شود و خوزستان منشأ تولید شغل و تولید باشد.

وی افزود: انتظار است که تلاش شود با کمک مسئولان استانی و کشوری و وزارت صنعت بتواند امور را به انجام رساند و منشأ خیر برای استان باشیم.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان و مناطقی مانند شادگان در زمان 8 سال جنگ خط اول پشتیبانی جنگ را داشته است و نقش مهم را ایفا کرده همچنین همه زیرساخت‌های خود را بسیج کرده‌ زیبنده استان نیست که خیل عظیمی از بیکاران یا فارغ‌تحصیلان بیکار را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم با سرمایه گذاری‌های این چنین که زیرساختی است در جهت اشغال تلاش شود، عنوان کرد: وجود صنعت فولاد در شادگان و صنایع پایین دست فولاد این شهرستان می تواند شهرک را به یکی از موفق ترین شهرک‌های موفق تبدیل کند. انتظار است که فولاد شادگان و خوزستان نقش راهبردی موثر در زمینه اشتغال مولد را ایجاد کند.

شریعتی با بیان اینکه فولاد شادگان جوانان را آموزش و راهنمایی کنند و این منطقه را برای راه اندازی صنایع پایین دستی جوانان ایجاد کند، بیان کرد: فولاد سازی این شرکت به زودی شروع می شود و اصرار داریم که به صنایع فولادسازی خوزستان سپرده شود که هم اشتغال، چرخش ثروت در خوزستان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در صنعت فولاد جز پیشگامان است، تصریح کرد: تلاش شود که این کار و تولید ثروت از خوزستان خارج نشود. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این شرکت با رسیدن به 3 و نیم میلیون فولاد می‌تواند یکی از قطب‌های تولید فولاد کشور شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: تلاش می‌کنیم که بتوانیم مجتمع بزرگ صنعتی فولاد را در خوزستان ایجاد کنیم که بتواند یک شرکت مادر تخصصی باشد و اگر این کار صورت گیرد در زمینه اشتغال صنایع پایین دست، رقابت پذیری و تأثیر گذاری در فولاد منطقه و کشور ایجاد می‌کند؛ این کار بعد از بررسی در صورت صلاح دید برای استان به سرانجام می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه فولاد شادگان بعد از مبارکه دومین تولید کننده فولاد است، گفت: در آینده نزدیک حق خوزستان است همچنین استان تمام شرایط را دارد که به عنوان نخستین تولید کننده فولاد کشور شود.

ایران از نظر تولید آهن اسفنجی و تولید آن در دنیا اول است

مهدی کرباسیان در مراسم راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آینده کشور در توسعه و تولید است اظهار داشت: پروژه تولید آهن اسفنجی تا ظرفیت 4 میلیون تن ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت و ملت را باید در جهت اساسی قرار دهیم، افزود: دو سال است که مقام معظم رهبری مسأله تولید و اقتصاد مقاومتی و اشتغال را مطرح می کند و آینده کشور به توسعه، اشتغال وابسته است که این کار با همدلی، هماهنگی و رفتن به سمت توسعه و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، توسعه و اشتغال امکان پذیر است.

معاون وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه راه‌اندازی یک پروژه به معنای اشتغال و توسعه است، گفت: این پروژه در زمان پیمانکاری 800 نفر در دوره‌های مختلف مشغول بودند در سال 92 تعدادی فقط نگهبان بودند و 800 نفر در این مدت کار کردند و امروز مستقیم نزدیک به 170 نفر در قسمت آهن اسفنجی مشغول هستند و این یعنی اشتغال دائم افرادی است که 70 درصد آنها از مردم شادگان هستند.

وی تاکید کرد: پروژه آهن اسفنجی بنا است که توسعه پیدا کند و به 800 هزار تن شمش فولاد برسد و از وظایف فعال شدن است و با پیگیری های فولا تا 4 میلیون تن افزایش پیدا می کند و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را به همراه دارد.

کرباسیان عنوان کرد: شهرک شادگان باید فعال شود چراکه فولاد اشتغال‌زایی وسیع نیست و اشتغال وسیع را صنایع پایین دستی ایجاد می‌کند و سرمایه‌گذاران باید از محصول این واحد برای پایین دستی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اجرای زنجیره فولاد بسیار مطلوب است و باید پیگیری شود و حتما مورد حمایت ما قرار می‌گیرد بیان کرد: خوزستان دو ویژگی مهم دریا و انرژی فراوان برخوردار است.

معاون وزیر صنعت و معدن ادامه اد: 3 میلیارد تن ذخیره اصلی سنگ آهن در کشور داریم که این میزان در 80 سال گذشته است که در دولت پیش‌بینی 250 هزار کیلومتر کار اکتشافی در بحث سنگ آهن را داریم و سال گذشته حدود 13 میلیارد تومان برای فولا هزینه کردیم. سال 95 به 400 میلیون تن ذخیره سنگ آهن رسیدیم و پیش بینی ما این است که حتما می توانیم جزو 10 کشور برتر در این زمینه باشیم.

وی یکی از مبانی توسعه در کشور را میزان سرانه مصرفی فولاد دانست و توضیح داد: اکنون سرانه مصرف برای هر نفر در کشور بین 210 کیلو تا 215 است و این مسأله زیبنده ایران نیست. پیش بینی می‌شود در 1404 هر نفر ایرانی بیش از 350 کیلو فولاد مصرف داشته باشد و این فقط با سرمایه گذاری و تولید محقق می شود؛ با شعار نمی توانیم کار را پیش ببریم.

کرباسیان افزود: برای بخش فولاد میزانی از ماشین آلات خریداری شده و ظرف 18 ماه آینده بخش فولادسازی این پروژه فعال می‌شود و کار پایدار در حقیقت به معنای تولید فعال است.

وی با بیان اینکه آهن اسفنجی اولین پروژه ایرانی است، تصریح کرد: ایران از نظر آهن اسفنجی و تولید آن در دنیا اول است. پروژه‌های فولادی که تا کنون ایجاد شده پروژه میدرکس است همچنین پروژه پرد شرکت آلمانی است و این پروژه نتیجه داد و امروز شروع به بهره برداری کرد و به عنوان رقابت به ژاپنی‌ها اعلام می‌کند. مصرف آب کم، انرژی کمتر و کیفیت بالاتر فرق پروژه پرد با پروژه میدرکس است.

معاون وزیر صنعت و معدن خاطر نشان کرد: افتخار داریم در سال 95، 6 میلیون و 700 هزار تن فولاد صادر کردیم و سال 94 میزان صادرات بیش از 4 میلیون تن فولاد بوده است و این در حالی بوده که در سال 91 میزان صادرات بیش از 200 هزار تن بود همچنین تولید از 22 میلیون تن ظرفیت به بیش از 30 میلیون تن رسیده است؛ رفتن به سمت بازار صادرات یعنی رقابت با اروپا و آمریکا و بحمدالله به این مرحله رسیده ایم.

وی عنوان کرد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از اهداف اصلی هیئت دولت، جلوگیری از خام فروشی است و در این سال‌ها سعی شده توازن در فولاد برقرار شود که این توازن در سال جاری به طور کامل ایجاد می‌شود.

کرباسیان با بیان اینکه اقتصاد ملی و مقاومتی باید مورد حمایت قرار گیرد، بیان کرد: از هفت طرح فولاد که از اول به سر کار آمدن این دولت قول فعال شدن آنها داده شد تاکنون دو طرح فعال شده که یکی از آن فولا سفید دشت و دیگری فولاد شادگان است در خرداد و تیرماه سال جاری سه طرح دیگر مورد بهره برداری قرار می گیرد و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی تأکید کرد: فولادسازی طرح شادگان انجام می‌شود و با توجه به اینکه در افق 1404 میزان تولید به 4 میلیون تن می‌رسد مردم منطقه مطمئن باشند فولاد شادگان به عنوان قطب فولاد در منطقه می‌شود.

مشعل ریفرمر نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی روشن شد

مشعل‌های ریفرمر نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی در شادگان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روشن شد.

باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز مشعل‌های فرعی روشن و پس از 15 روز مشعل اصلی روشن می‌شود. با روشن شدن این مشعل روند تولید آهن اسفنجی که در فاز نخست 800 هزار تن تعریف شده شروع خواهد شد.

فاز اول بزرگ‌ترین طرح توسعه فولا خوزستان در شادگان با فناوری ایرانی احیا مستقیم برای نخستین بار در جهان وارد مدار تولید و افتتاح شد.

این کارخانه در فاز اول 800 هزار تن ظرفیت تولید آهن اسفنجی و یک میلیون تن ظرفیت فولاد سازی دارد و در فازهای بعدی در افق 1404 زیرساخت لازم برای افزایش ظرفیت 4 میلیون تن شمش فولا را دارا خواهد بود.

این کارخانه در 35 کیلومتری شمال غرب شهرستان شادگان واقع شده و در مساحت 260 هکتار قرار گرفته که 168 نفر کل کارکنان فعلی این کارخانه هستند و برای 250 نفر در مرحله نخست و 400 نفر در مرحله دوم اشتغالزایی مستقیم و 4 هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی ایران؛ هفت قهرمان به راه خود ادامه می‌دهند

11 تیم لیگ برتری و 5 تیم از دسته های پایین تر در دور یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی حضور دارند. در این میان 7 تیم از قهرمانان گذشته جام حذفی در این مرحله حضور دارند و 3 تیم از قهرمانان گذشته، از دور مسابقات کنار رفته اند.

به گزارش طرفداری، از بین تیمهای لیگ برتری 3 تیم خوزستانی استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و نفت آبادان در کنار نساجی مازندران و استقلال تهران از دور مسابقات جام حذفی کنار رفته اند.

از بین قهرمانان گذشته جام حذفی، سه تیم فولاد خوزستان، استقلال تهران و نساجی قائم شهر حذف شده اند و هفت تیم پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن، ملوان، سایپا، فجر شهید سپاسی و تراکتور هنوز در مسابقات حضور دارند.

استقلال هفت بار، فولاد خوزستان یک بار و نساجی یک بار قهرمان جام حذفی شده اند و پرسپولیس هفت بار، ذوب آهن و سپاهان چهار بار، ملوان سه بار، تراکتور دو بار و سایپا و فجر شهید سپاسی یک بار در جام حذفی ایران، عنوان قهرمانی را به دست آورده اند.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • جام حذفی ایران؛ هفت قهرمان به راه خود ادامه می‌دهند
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • ویسی به یاد ۹ بازیکن خوزستانی در تیم ملی