Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@02:36:18 GMT

روغن نارگیل و زیبایی پوست و مو

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۴۹۵۵

روغن نارگیل و زیبایی پوست و مو

خبرگزاری میزان- این ماده ی همه کاره را می توان برای مرطوب کردن پوست و پاک کردن آرایش استفاده کرد، اما این فقط بخش کوچکی از فایده روغن نارگیل است. به گزارش گروه فضای مجازیخبرگزاری میزان، در این نوشتار تمام شیوه هایی را که می توانید روغن نارگیل را در برنامه ی زیبایی تان بگنجانید، می بینید.

بوم لب

لب های ترک خورده نمی توانند در مقابل روغن نارگیل فوق العاده مرطوب کننده، مقاومت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمی از این روغن را در ظرف نگهدارنده ی لنز بریزید و آن را درون کیف تان بگذارید تا بتوانید در طول روز با انگشت آن را روی لب های تان بمالید. خیالی به نظر می رسد؟ ساختن بسته ی آرایشی زیبای خودتان کار آسانی است!

نرم کننده کوتیکول

بوم لب دست سازتان را دوکاره کنید و به کوتیکول های لایه لایه شده بدرود بگویید. با استفاده از انگشتان تان، مقدار کمی از روغن را روی کوتیکول های تان بمالید و اجازه بدهید که جذب شود. روغن نارگیل ناخن های تان را محکم خواهد کرد و به پوست ظریف کوتیکول رطوبت خواهد داد و باعث خواهد شد که دستان تان جوان تر به نظر برسند.

ماسک مو

روغن نارگیل در دمای اتاق حالت کرمی دارد، و زمانی که ۲۴ درجه حرارت ببیند مایع می شود. زمانی که زیر دوش هستید، با نگه داشتن بطری روغن زیر آب گرم، آن را ذوب کنید. سپس، بعد از شامپو کردن موهای تان، مقدار زیادی از روغن را به تارهای مرطوب موها یتان بمالید و موهای تان را بپیچید و پشت سرتان جمع کنید. برای این که درخشش و رطوبت را به آن تارهای مرده و کدر برگردانید، اجازه بدهید قبل از آبکشی، روغن حداقل ۵ دقیق روی موهای تان بماند.

روغن بدن

وقتی این روغن به صورت جامد است، بافت کرمی اش آن را به یک مرطوب کننده ی سبک و کامل برای پخش کردن در سراسر بدن تبدیل می کند. بلافاصله بعد از حمام کردن مقدار مناسبی از آن را روی پوست تان بمالید تا در پوست گرم تان فرو برود. عطر و بوی گرمسیری آن بعد از استفاده از آن به مشام می رسد. برای ساختن یک ترکیب مخصوص ماساژ، چند قطره روغن نعناع یا اسطوخودوس به آن بیفزایید.

کرم زیر چشم

پوست زیر چشم تان نازک و ظریف، و مستعد بروز خطوط ریز، پف و حلقه های سیاه است. اگر شما مخالف پرداخت پول هنگفت برای خریداری کرم های دور چشم هستید، پس از روغن نارگیل استفاده کنید. فقط کمی از آن را بین انگشتان دست تان مالش دهید تا گرم شود و سپس به آرامی آن را زیر چشم تان مالش بدهید.

برطرف کننده ی وز مو

به اندازه ی یک نخود از روغن نارگیل را بین انگشتان تان مالش دهید تا گرم شود، سپس آن را به ۵ سانت انتهایی موهای تان بمالید تا تمام روز از وز در امان باشند. اگر موهایی ضخیم تر و زبرتر دارید، روغن نارگیل را از وسط طول موهای تان تا پایین بمالید تا وز آن بیش تر کنترل شود. نکته ی مثبت این که با این روش موها ی تان براق تر و نرم تر نیز خواهند بود.

درخشان کننده پوست

پوست درخشان و شاداب مد روز است! اما اگر به طور طبیعی چنین پوستی ندارید، فقط کمی روغن نارگیل ذوب شده را روی استخوان های گونه های تان، گودی بالای لب بالایی تان و درست بالای ابروهای تان بمالید تا پوست مرطوبی داشته باشید که ازدرون روشن به نظر می رسد.

پاک کننده آرایش

فقط یک قاشق چای خوری (یا کم تر) از این روغن می تواند به راحتی آرایش یک روزتان را پاک کند، مهم نیست که چه قدر آرایش تان ماندگار باشد. کمی روغن نارگیل مایع شده در اثر گرما را مستقیما روی پوست تان بمالید و ببینید که چه طور آرایش تان ذوب می شود! سپس با آب گرم صورت تان را آبکشی کنید. برای این که روغن پاک کننده ی آرایش خودتان را بسازید، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را برای هر پد گرد پنبه ای در یک ظرف قابل استفاده در مایکروفر گرم کنید. سپس پدهای پنبه ای را داخل روغن بیندازید و حتی اجازه دهید در آن غوطه ور شوند و روغن را به خود جذب کنند. پدها را در همان ظرف یا یک کیف پلاستیکی نگهداری کنید و آن را درون کیف دستی یا ساک باشگاه تان بگذارید تا همیشه به آسانی آرایش تان را پاک کنید.

اسکراب بدن

نصف فنجان نمک دریایی یا شکر را با مقدار مساوی روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید، و سپس با استفاده از دست های تان این ترکیب را روی قسمت های زبر پوست تان بمالید. این اسکراب در هنگام این که سلول های مرده ی پوست را حذف می کند، به آن رطوبت می دهد. نتیجه: پوست مانند پوست بچه نرم می شود. برای قسمت های زبرتر پوست تان یعنی روی پاها و آرنج، نمک یا شکر ترکیب را کمی بیش تر کنید. اگر آن را به تنهایی استفاده کنید با رایحه ای گرمسیری از حمام خارج خواهید شد، اما می توانید کمی روغن اسطوخودوس نیز به آن اضافه کنید.

کرم اصلاح

دهمین فایده روغن نارگیل هم شگفت انگیز و خارق العاده است. کرم اصلاح تان تمام شده است؟ روغن نارگیل منجی شماست! فقط بطری آن را زیر آب گرم ذوب کنید و سپس قبل از اصلاح آن را روی پاهای تان بمالید. تیغ به نرمی سر خواهد خورد و باعث خواهد شد که اصلاح بسیار تمیز و دقیقی انجام بدهید. به علاوه پاهای تان در هنگام اصلاح مرطوب خواهند شد. نکته: بیرون از دوش اصلاح کنید. این روغن بسیار لغزنده است، بنابراین اگر دست تان خشک باشد راحت تر می توانید ژیلت را نگه دارید.

منبع: آکا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟

تین نیوز

همواره توصیه می شود روغن موتور به اندازه ای که خودروساز توصیه می کند در موتور ریخته شود اما در صورت ریختن بیش از حد آن چه آسیب هایی وجود خواهد داشت؟

به گزارش تین نیوز به نقل از پدال، پیشرانه های درون سوز برای کاهش گرما و اصطکاک ناشی از کارکرد قطعات به روغن نیاز دارند اما اگر بیش از حد در موتور روغن ریخته شود چه خواهد شد؟ چند قطره روغن اضافی مشکلی برای میل لنگ یا شمع ها به وجود نمی آورد اما درصورتی که سه یا چهار برابر روغن موتور توصیه شده در آن ریخته شود مشکلات زیادی وجود خواهد داشت که از جمله آن ها می توان به از بین رفتن خاصیت روان کاری روغن اشاره کرد.

به تازگی کانال یوتیوب گاراژ ۵۴ ویدئویی در همین زمینه منتشر کرده و نشان می دهد که ریختن بیش از حد روغن چه بلایی بر سر موتور خودرو می آورد. مجری این کانال دو برابر مقدار توصیه شده توسط خودروساز روغن در موتور می ریزد اما این مقدار برای ایجاد مشکل جدی در یاتاقان ها و میل لنگ کافی نیست؛ اما در ادامه بازهم روغن بیشتری به موتور اضافه شده است. زمانی که روغن زیادی وارد موتور شده و با میل لنگ در تماس است مشکلات جدی به وجود می آید. این قطعه مهم در موتور خودرو کاملاً روغنی شده و آن را به بلوک موتور منتقل می کند. در این حالت گازهای حاصل از فرایند سوختن نمی توانند به درستی تخلیه شوند و در نهایت روغن موتور به لجنی سفید مایل به شیری تبدیل می شود و دیگر خبری از روان کاری و خنک کاری آن نخواهد بود.

اضافه کردن روغن بیشتر باعث ایجاد کف و حباب های بیشتر شده و میل لنگ و یاتاقان ها را کاملاً در بر می گیرد. در نهایت روغن موتور همچنان به کف تبدیل می شود و به داخل پمپ روغن کشیده شده و کارایی آن را از بین می برد. ریختن بیش از حد روغن موتور می تواند باعث کاهش فشار روغن و خاصیت روان کاری آن شود. همچنین به دلیل افزایش اصطکاک بین قطعات شاهد استهلاک بالای آن ها خواهیم بود. همچنین فرایند خنک کاری قطعات نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. روغن جزو حیاتی ترین افزودنی های موتور است و باید به گفته های سازنده در این رابطه توجه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • چند لحظه زیبایی ببینیم (فیلم)
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • (ویدیو) عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟!
  • عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟!
  • قیمت جدید گوشت، مرغ، روغن و برنج اعلام شد/ جدول قیمت