Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: مهدی احمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: لکنت زبان کودکان منجر به افزایش اضطراب والدین آن‌ها شده و ترس و دلهره را در میان خانواده‌ها ایجاد می‌کند. 
وی افزود: درمان لکنت زبان چندان دشوار نیست و لازم نیست خانواده‌ها در مواجه با لکنت زبان فرزندان خود دچار اضطراب شوند. 
این آسیب شناس گفتاری در پاسخ به این پرسش که بهترین زمان برای آغاز درمان لکنت زبان کودکان چه سنی است؟، اظهارکرد: درمان لکنت زبان هر چه زودتر آغاز شود می‌تواند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی از موارد همانند کودکان فلج مغزی درمان باید بعد از ۴ ماهگی آغاز شود، اما در سایر موارد زمان پیشنهادی قبل از ۳ سالگی است.
احمدی تاکید کرد: والدین باید بدانند افزایش سن، روند درمان اختلال گفتار فرزندانشان را با مشکل مواجه کرده و درمان بسیار دشوار می‌شود. 
وی در خصوص علائم اختلال در گفتار کودکان خاطرنشان کرد: کودکی که تا سن ۲ سالگی هیچ کلمه‌ای را به زبان نمی‌آورد و یا تا سن ۳ سالگی قادر به بیان جملات کوتاه نیست باید از سوی والدین به متخصص معرفی شود. 
این آسیب شناس گفتاری با اشاره به کودکانی که در معرض خطر ابتلا به لکنت زبان هستند اظهارکرد: تکرار زیاد بخشی از یک کلمه همانند "س" در واژه "سلام" و یا کشیدن صدا‌ها همچنین تغییر ناگهانی در بلندی و زیر و بمی صدا از جمله عواملی است که می‌تواند به عنوان علائم اختلال در گفتار کودکان محسوب شوند. 

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی

آفتاب‌‌نیوز :

فیلم سینمایی «من ترانه ۱۵ سال دارم» فیلمی از رسول صدرعاملی با بازی ترانه علیدوستی است. این فیلم محصول سال ۱۳۸۰ و برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی (رسول صدر عاملی) و بهترین فیلمنامه (کامبوزیا پرتوی) و بهترین بازیگر نقش اول زن (ترانه علیدوستی) از بیستمین جشنواره فیلم فجر است. رسول صدرعاملی برای این فیلم برنده جایزه ویژه هیئت داوران و نامزد جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو شد.

ترانه علیدوستی که این روز‌ها دوباره با فیلم «تفریق» به سینما‌ها بازگشته است، در آن زمان و هنگام بازی در این فیلم سینمایی حدود ۲۰ سال داشت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • سنگ کیسه صفرا چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟