Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@22:35:06 GMT

استفاده از سامانه بيتاک الزام قانوني دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۶۱۶۷

خبرگزاري آريا - معاون فناوري اطلاعات و تجارت الکترونيک شرکت ملي پست گفت: نامزدها و اعضاي مرتبط با تبليغات انتخاباتي در حوزه فضاي مجازي ملزم هستند دستورالعمل فعاليت هاي تبليغاتي انتخابات در فضاي مجازي را رعايت کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبر، عيسي نجفي در الزام قانوني استفاده از سامانه بيتاک با اشاره به مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي گفت: همه نامزد‌ها و اعضاي مرتبط با تبليغات انتخاباتي در حوزه فضاي مجازي ملزم به اجراي دستورالعمل فعاليت‌هاي تبليغاتي انتخابات در فضاي مجازي و استفاده از سامانه بيتاک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




نجفي با اشاره به اهميت و تاثير گذاري فضاي مجازي در بحث انتخابات، افزود: به همين علت متوليان انتخابات در کشور، براي ساماندهي اين فضا و همچنين طراحي و راه اندازي (بستر يکپارچه تبليغات کشور) ((بيتاک))، دستورالعملي را تهيه و ابلاغ کردند.


معاون شرکت ملي پست با اشاره به اينکه زيرساخت‌هاي فني و طراحي سامانه بيتاک با پيشنهاد ستاد انتخابات کشور صورت گرفته است ادامه داد: اين سامانه طوري طراحي شده است که براي 3 انتخابات پيش رو رياست جمهوري، مياندوره‌اي مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي شهر و روستا آماده و در حال فعاليت است.


وي با اشاره به اينکه اين نخستين باراست که اين سامانه براي انتخابات معرفي و آغاز بکار مي‌کند، تاکيد کرد:، اما با اين حال تمام زيرساخت‌هاي مورد نياز براي سامانه بيتاک آماده بود و به دليل تاخير در ابلاغ آيين نامه اين کار با کمي تاخير راه اندازي شد و در حال حاضر براي نخستين بار در کشور اطلاعات تمام کانديداهاي انتخابات و صفحات شخصي آنان به صورت رسمي در سامانه بيتاک و تحت نظارت ستاد انتخابات کشور منتشر شده است.


نجفي گفت: حداقل کاري که ستاد انتخابات کشور بر اساس شئونات فعاليت در فضاي مجازي مي‌توانست انجام دهد اين بود که حداقل يک صفحه وب پيج رسمي به نام تمام نامزدهاي انتخابات اختصاص دهد که اطلاعات اصلي کانديدا‌ها در زمان ثبت نام در وزارت کشور را ارايه مي‌کند.


معاون فناوري اطلاعات و تجارت الکترونيک با اشاره به اينکه در مرحله بعد نامزد‌ها مي‌توانند با مراجعه به صفحه مخصوص به خود اطلاعات جديدي را در اين سامانه بارگذاري کنند، افزود: کانديدا‌ها بايد اطلاعات مربوط به سايت‌ها، وبلاگ، کانال‌ها و گروه‌هاي تلگرامي و صفحات مربوط به شبکه‌هاي اجتماعي که به صورت رسمي متعلق به خودشان و يا مورد تاييد آنان است در صفحه مربوط به اين کانديدا در سامانه بيتاک معرفي کرده تا از سوء استفاده‌ها و مشکلات بعدي جلوگيري شود.


او در اهداف راه اندازي اين سامانه گفت: در فضاي وب براي نامزد خاصي کانال و يا صفحه‌اي ايجاد مي‌شود که بر عليه و يا له آن کانديد تبليغ مي‌کند و کانديدا به وسيله سامانه بيتاک اين امکان را داشته باشد که در همين فضاي مجازي بتواند تعلق اين کانال يا صفحه مربوطه را تاييد يا رد کند و امکان رسيدگي به اين موضوع در کمترين زمان فراهم شود.


نجفي اضافه کرد: با توجه به اينکه اطلاعات حدود 250 هزار کانديدا براي شوراي شهر و روستا به تفکيک روستا و شهر در اين سامانه وجود دارد، مردم مي‌توانند با مراجعه به اين سامانه، آخرين اطلاعات موجود در صفحه شخصي کانديدا‌ها را مشاهده کنند.


معاون فناوري اطلاعات و تجارت الکترونيک شرکت ملي پست افزود: از روزهاي گذشته ثبت نام منتشرکنندگان محتوا در اين سامانه آغاز شده است و بسته‌هاي تبليغاتي براي ارايه به کانديدا‌ها توسط منتشرکنندگان در اين سامانه به نامزد‌ها ارايه مي‌شود و آنان در صورت نياز مي‌توانند از اين بسته‌هاي تبليغاتي استفاده کنند.


معاون فناوري اطلاعات وتجارت الکترونيک بخش ديگر اين سامانه را وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور دانست و گفت: مجري و ناظر انتخابات به وسيله اين سامانه مي‌تواند نظارت لازم را در تبليغات فضاي مجازي انتخابات داشته باشد و در ضمن تمام اطلاع رساني‌هاي رسمي ستاد انتخابات کشور به کانديدا‌ها و انتشاردهندگان محتوا از طريق سامانه بيتاک انجام مي‌شود.


او درباره الزامات قانوني استفاده از سامانه بيتاک نيز با اشاره به دستوالعمل فعاليت‌هاي تبليغاتي انتخابات در فضاي مجازي، تاکيد کرد: اين دستورالعمل به استناد قانون مجازات اسلامي، قانون جرايم رايانه‌اي و همچنين مصوبه بيست و هفتمين جلسه شوراي عالي فضاي مجازي در تاريخ 94/11/24 تهيه و ابلاغ شده است و تمام کانديدا‌ها و اعضاي مرتبط با تبليغات انتخاباتي در حوزه فضاي مجازي ملزم به اجراي آن هستند.


نجفي در پايان گفت: شرکت ملي پست ايران در محتواي توليدي هيچ دخل و تصرفي ندارد و به عنوان زيرساخت ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور اين بستر را فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید