Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته عضو کمیته ویژه مجلس برای بررسی حادثه ریزش معدن، عمل نکردن وزارتخانه های کار و صنعت به وظایف نظارتی خود، یکی از اصلی ترین علت های وقوع حادثه معدن زمستان یورت است.

به گزارش سرویس جامعه مشرق- عبدالله رضیان نماینده مردم قائم شهر و عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از ضعف دولت در انجام وظایف نظارتی خود در حادثه معدن زمستان یورت گلستان، کوتاهی وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتاعی و صنعت، معدن و تجارت را یکی از دلایل اصلی بروز حادثه معدن زمستان یورت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که به عنوان یکی از اعضای کمیته سه نفره مجلس، برای بررسی حادثه معدن انتخاب شده است، با اشاره به مشکلات معادن ذغال سنگ در سراسر کشور یادآور شد: متاسفانه دولت و سازمان تامین اجتماعی، شغل کارگران معادن ذغال سنگ را جز مشاغل سخت و زیان آور محاسبه نمی کنند و همین موضوع باعث شده تا کارگران معادن ذغال سنگ با مشکلات بسیاری که ناشی از کار طولانی در معادن است، مواجه شوند.

وی معوقات کارگران معدن را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و به مشرق گفت: متاسفانه کارگران معادن سواد کوه نیز معوقات پرداخت نشده ای از سال گذشته داشتند که با پیگیری های صورت گرفته، موفق به دریافت عیدی و حقوق اسفند ماه خود شدند.

عضو کمیته سه نفره مجلس در موضوع حادثه زمستان یورت با تاکید بر اینکه کارفرما در این معدن تمامی 470کارگر مشغول به کار را بیمه کرده است، گفت: حق بیمه این افراد طی سه سال گذشته به طور کامل پرداخت شده است اما مشکل اصلی مخالفت دولت و سازمان تامین اجتماعی است که شغل کارگری معدن را سخت و زیان آور محاسبه نمی کنند.

رضیان علت اصلی معوقات طولانی مدت کارفرمایان معادن ذغال سنگ به کارگران را خرید ارزان و زیر قیمت ذغال سنگ توسط ذوب آهن اصفهان دانست و اظهار داشت: قیمت جهانی ذغال سنگ 170دلار است که متاسفانه ذوب آهن اصفهان، به ازای هر تن تنها 450هزار تومان آنهم در پرداخت های بلند مدت به معادن پرداخت می کند و همین موضوع باعث شده تا معوقات کارفرما به کارگران طولانی شود.

به گزارش مشرق، هم اکنون اعضای هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان شامل شرکت هایی چون سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری صدر تامین (هر دو وابسته به شستا)، صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت فرآورده نسوز ایران (وابسته به شستا) است که ارتباط مشخص و ملموسی با دولت و شرکت های دولتی دارند.

معادن ذغال از تکنولوژی 50سال قبل بهره می برند

این نماینده مجلس مشکل اصلی و حاد معادن ذغال در ایران را بهره گیری از تکنولوژی 50سال قبل دانست و گفت: بررسی های اولیه حکایت از مشکلات و نقص های بسیاری در معادن ذغال دارد. قدیمی بودن سیستم های هوادهی و در اختیار نداشتن سیستم اعلان گاز متان از جمله مشکلات معادن است که باید با کمک وزارتخانه های کار و صنعت معدن تجارت رفع شود.این درحالی است که حادثه اخیر نیز به واسطه عدم نظارت صحیح دستگاههای دولتی به وقوع پیوسته و با وجود ایمن اعلام شدن معدن در بازدیدهای قبلی این اتفاق رخ داده است.

رضیان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های وزارتخانه های مسئول، این معدن با 68 درصد ریسک ایمنی بالایی داشته است درحالیکه معادنی با ریسک 32درصد نیز در کشور وجود دارند که احتمال بروز حادثه درآنها به مراتب بالاتر از معدن زمستان یورت است.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه