زندگی شخصی جهانگیری در مستند تبلیغاتی/توصیههای مادرانه/روایت ظریف از آقای معاون/بغض برای آیتالله
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۶۵۱۷
مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، دومین فیلم تبلیغاتی اسحاق جهانگیری در حالی ازشبکه یک سیما به روی آنتن رفت که با اولین فیلم تبلیغاتی او تفاوتی عمده داشت؛ اینفیلم با نشان دادن تصویری از مادر اسحاق جهانگیری آغاز شد؛ تصویری که مادر او رادر حال دیدن اولین مناظره تلویزیونی نشان می داد و صدای محمدباقر قالیباف در آنزمانی که جهانگیری را برای شرکت در انتخابات مورد انتقاد قرار داده بود، نقطه شروعاین فیلم تبلیغاتی بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بعد از نشان دادن تصاویری از خانه پدری اسحاقجهانگیری و مادرش، دوربین به سراغ بعضی از اعضای کابینه رفت که از معاون اولدولتشان گفته بودند.
محمد جواد ظریف اولین عضو کابینه بود که از جهانگیری گفت؛ « آقای جهانگیری هم رییسخوبی بوده است و هم دوست خوبی برای همه ما در دولت بوده اند. ایشان در دوارنمذاکره آماده بودند تا مشکلات ما را بشوند و به اعضای مذاکره کننده دلگرمی بدهند.»
بیژن زنگنه دومین وزیری بود که اسحاق جهانگیری را مدیر ارشدی توصیف کرد که همه مسیرهایمدیریتی را طی کرده است.
وزیر بهداشت هم با تمجید از او، جهانگیری رافردی دانست که برخلاف بعضی ها کم صدا استو از شعار دادن بدش می آید.
معصومه ابتکار هم از خانواده گرم او گفت که بهگفته او مایه کمک جهانگیری در ادامه مسیرش بوده است.
خوش و بش با خبرنگاران
دوربین دومین فیلم تبلیغاتی اسحاق جهانگیری بعداز نظرخواهی از وزیران کابینه درباره او، جهانگیری را در حیاط دولت و در میانخبرنگاران نشان داد؛ او نظر خبرنگاران را درباره اولین مناظره پرسید و بعضی ازخبرنگاران در پاسخ به او گفتند: «عالی!»
ماجرای شب عروسی تا اولین حقوقی که ازجهادسازندگی گرفت
دقایقی از این فیلم تبلیغاتی به تصاویری ازجهانگیری اختصاص یافته بود که در اتوموبیل گرفته شده بود. در این قسمت برشی اززندگی شخصی آقای معاون اول نشان داده شد؛ از ماجرای شب عروسی اش تا اولین حقوقی کهاز جهاد سازندگی گرفت.
او گفت: «25 سالم بود که ازدواج کردم و مراسم ازدواج من هم از آن مراسم های تاریخیبود. شب عروسی من بعد از شکست عملیات رمضان بود و آن شب به جای شادی دعای کمیلخواندند!»
او ادامه داد: اولین حقوقی که جهادسازندگی کرمانبه من داد دو هزار و 900 تومان بود و ما هم به این مقدار حقوق راضی بودیم. البتهمن قبل از ازدواج همانجا کار می کردم و بعضی شب ها هم می خوابیدم.
بغض برای آیت الله
در قسمتی از این فیلم تبلیغاتی فیلمی از یکسخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی به او نشان داده شود و اسحاق جهانگیری با بغض ازآیت الله گفت؛ «هاشمی روحانی ای بود که به ایران پیشرفته فکر می کرد. من وقتی کسی سیاهنمایی می کند خیلی ناراحت می شوم. بعضی ها آنچنان ایران را سیاه نشان می دهند که هیچدشمنی این کار را نمی کند.»
گلایه از کم لطفی به روحانی
او در ادامه اظهاراتش گفت: «بعضی ها بدی ها رایادشان رفته است. ما هم یادمان رفته اگر انسان بخواهد همه تلخی ها یادش بماند نمیتواند حرکت جدی کند. اما مردم باید بدانند که ما به نقطه مطلوب رسیدیم با قدرت هایدنیا مذاکره کردیم تحریم ها را برداشتیم و ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیلکردیم.در سال 92 ، 6 تن گندم در کشور وارد شد و حالا ما گندم مازاد هم داریم. خیلیکارهای مهمی انجام کرفته و در دست انجام است. دولت روحانی خیلی موانع را برطرفکرده و زمینه توسعه را فراهم کرده است اما برخی خیلی به او کم لطفی کردند. داشتهما آبرویمان است. به ناحق نسبت هایی می دهند. من نمی خواهم دفاع کنم مردم خودشانمتوجه می شوند. ما باید به صحنه انتخاباتمی آمدیم و سعی کردیم فضای انتخابات را گرم کنیم و حالا تصمیم با مردم است ما بیشاز این تکلیفی نداریم.»
او ادامه داد: «من همیشه تلاش کرده ام به مردم دروغ نگویم ممکن است ناگفته هاییداشته باشم اما آنچه که به مردم می گویم بر اساس فهم و تجربه ام است.»
خط قرمزهای جهانگیری
در قسمت پایانی فیلم فرشته طائرپور به عنوانکارگردان دو فیلم تبلیغاتی اسحاق جهانگیری روبروی او نشسته بود و از او دربارهنحوه ساختن این فیلم تبلیغاتی گلایه هایی داشت. گلایه هایی که جهانگیری برای تک تکآن ها پاسخ داشت.
جهانگیری در پاسخ به طائرپور مبنی بر اینکه چرا اجازه نداده آنطور که می خواسته فیلمرا بسازد، گفت: « محدودیت های اخلاقی و کاری وجود دارد. من شیوه خاصی دارم و دلم میخواهدهمانی که هستم باشم. پشت صحنه ها بیاد پشت صحنه بماند که اگر رو بیاید ارزش خودش را از دست می دهد. مناز برخی کارهای ساختگی خوشم نمی آید.»
او ادامه داد: « پدر من در معدن سیرجان کار می کرد ولی وقتی حادثه معدن د رگلستاناتفاق افتاد به صورت طبیعی احساسات مردم نسبت به معدنکاران جریحه دار شده بود. منشبهه کردم که نکند این موضوع سوء استفاده باشد که معدنی که پدرم در آن کار می کردفیلم بگیرید. به خاطر همین گفتم به معدن نروید.»
او در پاسخ به اینکه چرا نگذاشته که از مزاربرادران شهیدش فیلم بگیرند، گفت: «در این ایام خیلی از شهدا استفاده ابزاری شدخیلی ها سعی کردند که از شهدا استفاده کنند اما من نخواستم که از شهدا استفاده ابزاری شود.»
در ادامه این فیلم تصاویری از مادر جهانگیرینشان داده شد و او درباره ماردش گفت: «من مادرم را خیلی دوست دارم و خیلی برای ما زحمتکشیده است. اما من نمی خواستم از خانواده ام استفاده ابزاری کنم. اصلا چه لزومیدارد که از مادرم استفاده ابزاری کنم.
طائرپور از دل نوشته های عاشقانه جهانگیری بههمسرش گفت. نامه هایی که همسر جهانگیری نخواسته آن را جلوی دوربین ببرد. جهانگیریدر این باره گفت :«همسرم به گردن من خیلی حق دارد به من خیلی کمک کرد. بچه هایم همبه خاطر مسائل دنیا مانع نشدند و همیشه به من کمک کردند. هیچ وقت هم نخواستند درهیچ مسوولیت قاطی کارها ادرای بشوند. همسرم تحصیلکرده است اما نخواست که در کارهایاداره کشور وارد شد. فرزندانم هم همینطور. فرزندانم کار شخصی دارند. آن ها خودشاننخواستند که صحبت کنند و گفتند تا حالا حضور نداشتیم و الان هم نمی خواهیم باشیم.»
او ادامه داد: «من مسوول اداره بخش زیادی ازامور دولت هستم. هیچ کاری مهمتر از کارهای کشور نیست. اگر شما می خواستید یک روزهمراه من باشید باید یک روز به شما اختصاص میدادم و نمی شد.»
جهانگیری با بیان اینکه من روش های تخریبی را جفا به مردم میدانم، گفت: «مردمی هستند که فقیرند چرا باید نشان داده شوند؟اگر فقیردوستیم چه دلیلی دارد که ان ها را نشان دهیم. آن خانواده شخصیتی دارد چهاصراری داریم که به عنوان یک نیازمند نشان دهیم. من از این کار خیلی ناراحت می شوم.»
در آخر فرشته طائرپور از خط قرمزی گفت که بههمراه مادر جهانگیری از آن گذشته اند و تصویری از مادر جهانگیری نشان داده شد کهخطاب به پسرش می گفت: «من از اسحاق راضی هستم. بچه هایم در راه خدا شهید شدند. آقااسحاق تا می توانی زحمت بکش تا جوانان سرکار بروند و ناراحت نباشند. می فهمیمادرجان!»
و آخرین فیلم تبلیغاتی جهانگیری با نشان دادناظهارات او در ورزشگاه آزادی به پایان رسید؛ با سرود دوباره ایران.
29219
منبع: مازند مجلس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
(تصاویر) قبرهای لاکچری جولان میدهند
احداث مقابر شخصی و خانوادگی مجلل در بزرگترین آرامستان شهر قم نشان از آن دارد که بازماندگان برخی اموات تسلی خاطر فراغ را در زرق و برق مادی و دنیوی جستجو میکنند و چه بسا بیشتر از خانه و زندگی هر متوفی، قبر و خانه آخر اوست که باید عظمت داشته و با شکوه باشد تا روح مرحوم یا مرحومه بیشتر به آرامش برسد و آلام بازماندگان فروکش.
به گزارش شفقنا، اگر به آرامستان بهشت معصومه قم گذرتان افتاده باشد و در قطعات خانوادگی که عمدهی آرامگاههای آن با سقفهای همشکل سبز یا آبی مسقف شدهاند قدمی بزنید، علاوه بر اشعار و القاب خاص و ویژه که شاید سابقه سرایش آنها را باید در سلسلههای شاهنشاهی جستجو کرد و به سفارش بازماندگان برای هر مرحوم نوشته و در محوطه هر آرامگاه با سازههای زیبا و هنری نصب شدهاند، میتوانید نمایشگاهی از دکوراسیون مدرن، فانتزی یا سنتی را نیز به نظاره بنشینید که زینت قبرهایی شدهاند غافل از آنکه آرمیده آن آرامگاه در سرای برین، شاید بیشتر مستحق یک فاتحه باشد تا هزینههای میلیونی و میلیاردی برای فضاسازی مقبرهاش.
استفاده از تصاویر متوفیان زن و مرد و پیر و جوان و کودک با فیگورها و ژستهای آتلیهای یا غیررسمی در سنگ قبرها یا کتیبهها نیز از دیگر عارضههایی است که بدور از هرگونه نظارت در حال افزایش است و صحنههایی را در آرامستان به وجود میآورد که انسان را به جای یاد آخرت و تفکر در ذات و خویشتن به ناکجاآباد هدایت میکند.
شاید این پدیده را بتوان از منظر جامعهشناسی مورد کنکاش قرار داد و برایش پاسخی یافت، اما آیا ساخت و وجود اینگونه مقابر شخصی برای افراد عادی جامعه براساس موازین اسلامی و آموزههای دینی و اخلاقی جایز است یا مصداقی عملی برای آیه ۷ سوره روم: «یعلمون ظاهرا من الحیاة الدنیا و هم عن الآخرة هم غافلون؛
آنها تنها ظاهری از زندگی دنیا را میدانند و از آخرت غافلند!»