Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان،سیدمصطفی آقامیرسلیم در برنامه انتخاباتی خود در «گفتگوی ضبط شده شبکه خبر» رسانه ملی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی چاره مشکلات امروز جامعه است، اظهار داشت: باید الگوهای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را به مردم بشناسانیم که تشکیل هسته‌های آن بر مبنای تولید ملی و اقتصاد مولد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرسلیم افزود: در این بحث اتکا به درون‌زایی به مفهوم اعتقاد به قابلیت‌ها و امکانات خدادادی و برون نگری به معنی بهره مندی از علم و فناوری کشورهای دیگر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌هایی را بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنظیم کرد،‌گفت: در این صورت اقتصاد مقاومتی چاره گشای اقتصادی کشور خواهد بود.
*جلوی واردات بی‌رویه حتماً باید گرفته شودنامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در خصوص ضرورت جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، اظهار داشت: این مصداق واردات بی‌‌رویه است که حتماً باید جلوی آن گرفته شود، حتی اعتقاد دارم در مواردی که کالای داخلی از کیفیت برتر برخوردار نیست دولت باید تا حدی کمک کند تا تولید کنندگان خود را از نظر کیفی ارتقا دهند و کیفیت تولیداتشان را به سطحی برسانند که صحنه رقابت به وجود آ‌ید تا نیازمند این نباشیم که هرچیزی را وارد کشور کنیم که نتیجه آن این باشد که تولید داخلی را بخوابانیم.
میرسلیم افزود: جلوگیری از واردات بی‌رویه اصل است و کمک به بهبود کیفیت تولیدات داخلی فرعی است که می‌تواند باعث افزایش قابلیت‌های تولید داخلی و حتی باعث رقابت با کالای خارجی شود که نتیجه آن صادرات خواهد بود.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوال که برنامه عملیاتی شما برای مبارزه با قاچاق چیست، گفت: در مورد قاچاق اول باید انگیزه‌های این کار را شناسایی کنیم و سپس باید به عوامل افزایش قیمت تولید توجه و آنها را تغییر دهیم.
وی افزود: البته بحث دیگر در موضوع قاچاق کیفیت است که اگر در داخل تولید کالای با کیفیت داشته باشیم باعث خواهد شد مردم خیلی به سراغ کالاهای خارجی نروند لذا همه باید همت کنند و به نوعی فعالیت‌های توسعه‌ای و پژوهشی خود را قابل رقابت نگه دارند.
میرسلیم ادامه داد: از طرف دیگر بحث برخورد با متخلفین باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های ذیربط باید در این رابطه برخورد قاطعی داشته باشند تا بتوانیم جلوی عوامل قاچاق بایستیم.
*اغلب موارد قاچاق به تشکیلات وابسته به دولت برمی‌گرددنامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تنها ۳تا ۴ درصد قاچاقی که در کشور صورت می‌گیرد به روش کوله‌بری انجام می‌شود،‌گفت: اغلب موارد قاچاق به تشکیلات وابسته به دولت برمی‌گردد که باید حتماً با اینها برخورد شود.
وی در بحث دیگری از این برنامه در خصوص سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها نیز در دولت احتمالی خود اظهار داشت: قانونی که در مجلس در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها داریم قانونی خوبی‌است و بندهای متعددی دارد اما دولت‌ها تاکنون فقط در مورد یک بند اقدام کردند و آن هم پرداخت یارانه نقدی به اندازه مساوی بین اقشار جامعه بوده است.
میرسلیم با تأکید بر اینکه کاهش محرومیت و جبران افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله هدف‌های پرداخت یارانه نقدی بوده، گفت: همچنین در قانون هدفمندی یارانه‌ها به کمک ۳۰ درصدی به تولید داخلی و افزایش بهره‌وری اشاره شده است که تنها سه درصد آن در این زمینه هزینه شده است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه در زمینه اجرای قانون از سوی دولت کوتاهی شده است،‌ گفت: اگر این بخش از قانون(کمک به بخش تولید) را راکد نگه داریم شاهد کاهش اشتغال و افزایش بیکاری خواهیم بود بنابراین خسارات وارد شده به ما در نتیجه اجرای این قانون بیشتر از منفعت آن خواهد بود.
وی همچنین در خصوص بحث مفاسد اقتصادی نیز با تأکید بر اینکه مفاسد اقتصادی در جامعه ما مثل خوره‌ای است که ارکان این نظام را می‌خورد، گفت: همه باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنیم که در درجه اول مسئولین یعنی هیئت دولت وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارند و بنده معتقدم هرکسی که در دولت کار می‌کند باید با نیت خدمت به مردم باشد و تمام همتش را برای کمک به مردم قرار دهد.
میرسلیم با تأکید بر اینکه در این رابطه اصلاح برخی مقررات لازم است،‌ گفت: متأسفانه برخی از وزرا برای خود تشکیلاتی درست می‌کنند و کارهای درآمدزایی قبلی خود را در کنار داشتن مسئولیت در هیئت دولت حفظ می‌کنند در حالی که این اتفاق تضاد منافع ایجاد می‌کند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر مسئولین رده بالای کشور مقید به رعایت این گونه مسائل باشند رده‌های پایین نیز همین کار را مدنظر قرار خواهند داد ضمن اینکه شرایط معیشتی کارمندان نیز باید تأمین شود تا دچار استیصال نشوند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر از میان نزدیکان شما کسی پرونده قضایی داشته باشد شما چه کمکی خواهید کرد، گفت: این جزو وظایف اصلی دستگاه قضایی است که با این دست پرونده‌ها برخورد کند و بنده نیز مشوق آنها خواهم بود لذا اگر از نزدیکان و اطرافیان بنده کسی بخواهد از ویژه خواری استفاده کند حتی اگر آن فرد خود بنده باشم که وارد مسئله‌ای شدم که ابهام آمیز بود محلی برای ملاحظه کردن نیست.

وی با اشاره به اینکه برنامه برای زمانی است که قانون نداریم گفت: وقتی قانون داریم چه چیزی مانع اجرای آن می شود لذا باید به دنبال علت برویم.

* دولت یازدهم نسبت به اجرای قانون کوتاهی کرده است

میرسلیم تصریح کرد: یکی از انتقادات نسبت به دولت یازدهم این است که این دولت یازدهم نسبت به اجرای قانون کوتاهی کرده است و لذا اگر بنده بر سر کار بیایم در زمینه قوانینی که اجرا نشده و معوق مانده دست به کار خواهم شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری پیرامون فضای مجازی گفت: متاسفانه برنامه جدی برای این کار نکردیم و این دولت وقت کافی در خصوص مسئله فضای مجازی صرف نکرده است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی جلوه های نوینی از رسانه ها را می تواند عرضه کند افزود: در زمینه آگاهی رسانی صدا و سیما راه خوبی برای این مسئله است لذا فضای مجازی مکمل صدا و سیما است و این سازمان باید در فضای مجازی ورود پیدا کند به طوری که برخی از موارد را از این فضا به اطلاع مردم برساند.

میرسلیم با اشاره به اینکه فضای مجازی ابزار مناسبی برای آگاهی رسانی است خاطر نشان کرد: وقتی در صدا و سیما دروغ بگوییم و نیمی از واقعیت را می گوییم در فضای مجازی هم همین مسئله رخ می دهد. لذا باید اخلاق رسانه ای به صورت فرهنگ در آید.

**فضای مجازی یکی از قابلیت های خوب برای ایجاد اشتغال است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به کاربرد فضای مجازی اظهار داشت: این فضا می تواند در صحنه کار و کوشش و فضای کسب و کار تحول ایجاد کند و به کمک این فضا می توان خدمات بهتری را به مردم ارائه کرد پس یکی از قابلیت های خوب برای ایجاد اشتغال فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه مردم ما مسئول هستند و در ایفای مسئولیت باید مشارکت کنند گفت: مشارکت در انتخابات ایران تا 70 درصد رسیده است و این رتبه خوبی در مردم سالاری است، این مردم سالاری قوام خود را حفظ نخواهد کرد مگر اینکه نظارت عمومی صورت گیرد.

میرسلیم با اشاره به اینکه اگر مسئول خود را اصلاح نکند آبرو حیثیتش به خطر می افتد افزود: تخلف مسئول می تواند از طریق فضای مجازی پخش شود و لذا باید مسئول اقدام به عذرخواهی و اصلاح خود کند.

** اشرافی گری سبب جدایی مردم از مسئولین می شود

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری پیرامون فرهنگ اشرافیت و کاخ نشینی برخی مسئولین گفت: نوع و محل زندگی بنده برای همه قابل دسترسی است لذا برای ساده زیستی اصالت قایل هستم ساده زیستی بسیار مهم است و باید با اشرافی گری مبارزه کرد زیرا اشرافی گری سبب جدایی مردم از مسئولین می شود و انحراف است.

وی با بیان اینکه برنامه های تشریفاتی را باید کنار گذاشت افزود: از طریق صدا و سیما و رسانه می توان با مردم حرف زد، صدها هزار تومان صرف مراسمی می شود که نیازی نیست و این از جیب مردم است به طوری که برخی از مراسم های افتتاحیه واقعیت ندارد.

میرسلیم تصریح کرد: اگر لازم باشد مراسم میهنی مانند 22 بهمن را به سادگی برگزار کنیم و لذا باید مراقب بود و ساده زیستی را پیشه کرد.

** کنار گذاشتن ساده زیستی و توجه به اشرافیت انحراف است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه کنار گذاشتن ساده زیستی و توجه به اشرافیت یک انحراف است عنوان کرد: بنده قطعا در مقابل اشرافی گری خواهم ایستاد.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون شتاب علمی کشور ادامه داد: رشد علمی بسیار مهم است به طوری که در اقتصاد مقاومتی به فعالیت های دانش بنیان توجه شده است لذا باید در تولید علم کوشا بود.

میرسلیم عنوان کرد: باید به انتقال دانش و علم اهمیت دهیم از طریق دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی علم را به نسل جوان منتقل و در نهایت نتایج به دست آمده را به صورت مقاله منتشر کرد، به طوری که در سال های اخیر به این قسمت بیشتر توجه شده است. این در حالی است که باید هر سه مورد توزیع علم، انتقال دانش و تولید علم توجه کرد تا به رشد علمی واقعی دست یابیم.

**بهترین هدیه برای یک مسئول نقد عملکرد توام با مراعات اخلاق است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی اگر بخواهد حرف و لفظ نباشد بدون انتقاد سازنده و مشفقانه به جایی نمی رسد گفت: همه باید خواهان نقد منصفانه باشند لذا بهترین هدیه ای که انسان می تواند به یک مسئول بدهد نقد عملکرد با مراعات اخلاق است.

وی با اشاره به اینکه اگر به روش علمی کار نقادی انجام شود نه تنها مفید است بلکه ضروری و شرط لازم مردم سالاری دینی به حساب می آید اظهار داشت: گاهی رسانه ها کم لطفی کردند و آن چه مطرح کرده اند را واژگونه جلوه دارند بنده مشوق نقد سازنده، مشفقانه و دلسوزانه هستم.

میرسلیم در پاسخ به سوال دیگری پیرامون رفع معضل بیکاری افزود: بنده در فعالیت های دانشگاهی و صنعتی راهکار عملیاتی دقیقی را داشتم و می دانم چگونه این کار باید انجام شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بنگاه هایی هستند که در لبه پرتگاه کسادی قرار دارند لذا باید وضعیت موجود را مهار کرد به طوری که برخی بنگاه ها به دلیل مشکلات بانکی متوقف شده اند پس باید آنها را فعال کنیم کارگرانشان به کار و فعالیت برگردند و از سوی دیگر تشویق کارآفرینان در این صحنه حائز اهمیت است، کارآفرینان اگر به صحنه آمدند و افراد را به کار گرفتند باید مورد تشویق قرار بگیرند.

وی افزود: از مزیت های نسبی خود باید در ایران استفاده کرد تا مشکل بیکاری و عدم اشتغال برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد

به‌نظر می‌رسد HTC روی گوشی جدیدی کار می‌کند که احتمالاً به‌زودی عرضه خواهد شد. این گوشی در گیک‌بنچ رؤیت شده و گواهی بلوتوث SIG را دریافت کرده است.

گوشی جدید اچ‌تی‌سی شناسه‌ی 2QDA100 را دارد و احتمالاً جانشین U23 خواهد بود؛ بنابراین، می‌توان حدس زد که با نام U24 یا U24 Pro معرفی شود. گوشی جدید HTC در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیاز ۱٬۰۹۵ و ۳٬۰۰۶ را کسب کرده است.

انتظار می‌رود که گوشی ۲۰۲۴ اچ‌تی‌سی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ مجهز باشد که پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و گرافیک Adreno 720 در آن قرار دارد. این گوشی احتمالاً ۱۲ گیگابایت رم خواهد داشت و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا خواهد کرد.

گوشی HTC مدل U23 از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ استفاده می‌کرد؛ بنابراین، انتظار داریم که سری U24 عملکرد بهتری داشته باشد. گواهی Bluetooth SIG تأیید می‌کند که این دستگاه از بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند.

مشخصات کامل گوشی جدید HTC هنوز اعلام نشده‌اند؛ اما احتمالاً این محصول شباهت‌های بسیاری با نسل قبل خود خواهد داشت؛ مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچی اولد با وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و مقاومت در‌برابر گرد‌و‌غبار و آب با استاندارد IP67.

باتری U24 ممکن است پرظرفیت‌تر از باتری ۴٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی موجود در سری U23 باشد. درحال‌حاضر، جزئیاتی درباره‌ی قیمت گوشی جدید اچ‌تی‌سی و زمان عرضه‌ی آن موجود نیست.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • لرستان بارانی می‌شود
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح